Finalul de an vine cu cozi interminabile în magazine, indiferent de orașul în care te afli. Cărucioarele, pline de alimentele necesare pentru preparatele de Crăciun, se așează în coloană în dreptul caselor de marcat, unde, în funcție de dexteritatea casierilor și numărul caselor deschise, pot petrece chiar și zeci de minute. Îți prezentăm în acest material o alternativă la deplasarea în supermaketuri pentru cumpărăturile de final de an, reprezentată de platformele online care îți aduc produsele la ușă.

Pentru cumpărarea de alimente online ai mai multe opțiuni, poți apela la hyperrmarketuri online, precum Sezamo sau Freshful, aplicații de livrare precum Bringo, Glovo, Tazz by eMAG sau retaileri tradiționali care și-au lansat magazine online.

În cazul în care comanzi peste o anumită sumă, limita fiind diferită în funcție de platforma aleasă, poți beneficia de livrare gratuită. Ne vom concentra în continuare pe costurile de livrare ale acestor produse, fără a lua în considerare promoțiile actuale pe care le oferă o parte dintre aceste business-uri.

Cumpărături online de Crăciun: cât costă livrarea alimentelor la ușa ta de la hypermarketuri exclusiv online

cumparaturi online alimente livrate online
Sursa foto: Subbotina Anna / Shutterstock.com

Începem analiza cu cele două hypermarketuri online, Freshful și Sezamo, care au un model de business asemănător și care livrează în București și mare parte din județul Ilfov. Ambele platforme îți oferă posibilitatea de a-ți programa livrarea produselor în funcție de intervalul și ziua pe care o preferi. În ceea ce privește costurile de livrare, lucrurile arată în felul următor:

În cazul Hypermarket-ului Sezamo comanda minimă este de 150 de lei, iar costurile de livrare diferă în funcție de valoarea coșului de cumpărături:

  • 150 de lei - 200 de lei - Cost de livrare 7,90 de lei
  • 200 de lei - 250 de lei - Cost de livrare de 3,90 de lei
  • 250 de lei - 300 de lei - Cost de livrare 1,90 de lei
  • Mai mult de 300 de lei - cost livrare standard 0 lei

În cazul Freshful, dacă alegi să îți fie livrate produsele în aceeași zi, costul livrării este de 14,99 de lei, iar dacă comanda este sub 150 de lei, se aplică o extra-taxă de livrare în valoare de 19,99 de lei.

În cazul în care îți programezi livrarea pentru ziua următoare, costul este cel de 14,99 de lei dacă valoarea cosului este sub 150 de lei și gratuit daca valoarea coșului este de peste 150 de lei.

Pentru a comanda îți poți descărca aplicațiile celor două hypermarket-uri, disponibile atât pentru iOS, cât și Android, sau poți apela la versiunile web ale celor două platforme. În cazul în care ești client nou, cele două platforme rulează la momentul publicării acestei știri și diverse campanii prin care oferă anumite beneficii la primele comenzi.

Livrări alimente acasă: cum poți comanda produse pentru masa de Crăciun acasă prin platformele de livrări rapide

cumparaturi alimente online
Sursa foto: Rawpixel.com.

Principalele aplicații de livrare a mâncării sunt Glovo, FAN Delivery, Bringo, Bolt Food și Tazz by eMAG. Modelul principal de business este acela de a cumpăra produse de la hypermarketurile partenere prin intermediul aplicației, ce apoi sunt livrate de către curierii acestor platforme. Unele dintre companiile menționate mai sus și-au dezvoltat și propriile spații de depozitare din care livrează. Dincolo de faptul că se bazează in principal pe livrări de la alte business-uri, o altă diferență a acestor afaceri față de hypermarketurile online de mai sus constă și în faptul că livrarea este multi mai rapidă.

În ceea ce privește Glovo, prețurile standard pe care le practică pentru livrări de la hypermarkturi precum Kaufland, Carrefour, Profi sau Penny este de 17.99 de lei, iar în cazul în care costul coșului de cumpărături este sub 65 de lei, se adaugă un cost suplimentar de 4 lei.

În ceea ce privește Tazz by eMAG, costul standard de livrare este de 15,99 de lei, la care se mai poate adăuga un cost de distanță, de 4 lei. Bringo vine cu o taxă de livrare ce diferă de la comerciant la comerciant. De exemplu, pentru Carrefour Berceni și Supeco Titan, costul afișat era de 19,99 de lei, iar pentru Penny și Cora, costul este de 9,99 de lei.

Taxa de livrare a Bolt, pentru alimentele comandate de la Bolt Market este de 12,77 de lei.

În ceea ce privește FAN Delivery, livrările de la Auchan și Cora, costul este de 9,99 de lei.

*taxele de livrare de mai sus sunt cele standard, fără a lua în considerare diverse campanii derulate de fiecare platformă cu anumiți retaileri. Este posibil ca în momentul în care comandați să beneficiați de diverse campanii care constă în livrare gratuită sau o reducere a acestei taxe. De asemenea, odată cu descărcarea aplicațiilor, disponibile atât pe iOS cât și pe Android, puteți vedea dacă acestea livrează în zona voastră.

Alimente comandate acasă: costurile de livrare ale hypermarketurile tradiționale
cumparaturi alimente online

Sursa foto: Rawpixel.com/ Shutterstock.com

Dacă mai sus am vorbit despre hypermarketurile exclusiv online, în continuare vom face referire la hypermarketurile tradiționale care și-au lansat și magazine online. Dintre acestea fac parte companiie precum Cora, Mega Image sau Auchan.

Cora menționează că pentru livrare la domiciliu, limita de livrare este de 100 kg/comanda, din care maxim 36l de apă, iar taxa este de 20 de lei.

În ceea ce privește Mega Image, ai posibilitatea de livrare în aceeași zi sau să programezi livrarea în zilele următoare. Costul de livrare pentru produsele care dorești să îți ajungă zilele următoare diferă și în funcție de intervalul ales. În urma unei simulări făcute, pentru o comandă care ar fi ajuns a doua zi între 12:00 și 15:00, costul de livrare era de 20 de lei. Pentru intervalul 16:30-19:30, costul de livrare este de 10 de lei. Însă, în cazul în care comanda ar fi depășit 250 de lei, livrarea este gratuită.

Livrarea alimentelor acasă poate fi făcută și pentru cei care comandă de la Auchan, costul standard de livrare fiind de 15 lei.

Sursa foto: New Africa / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri