Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2022 a fost de 265 lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, potrivit NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România și parte a grupului de companii NETOPIA. Reprezentanții companiei se așteaptă ca inflația accelerată din ultima perioadă să tempereze tendința românilor de a face cumpărături din impuls în 2023, iar aceștia să fie mai cumpătați atât în e-commerce, cât și în offline.

NETOPIA Payments a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate în 2022 față de 2021 și își menține trendul ascendent pentru al optulea an consecutiv. Tot anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacții, prin toate metodele de plată.

Din datele companiei, în topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au numărat: utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.

Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday. Astfel, tranzacțiile online cu cardul din perioada Black Friday 2022 au crescut cu aproximativ 27% față de ediția anterioară.

În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top. Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziție online a fost de 72,2%, față de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%.

Din punct de vedere demografic, în intervalul de referință, femeile au fost mai înclinate să facă achiziții online, în procent de 52,4%, față de bărbați, unde procentul a fost de 47,6%. De asemenea, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziții online a fost reprezentat de cel de 35-44 ani (25,52%), urmat îndeaproape de 25-34 (22.46%), 45-54 (20.91%), 18-24 (14.33%), 55-64 (9.27%) și 65+ (7.51%). În topul orașelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești.

Creștere de 20% în 2022 a portofoliului de clienți pentru NETOPIA Payments

Anul trecut, NETOPIA Payments a înregistrat o creștere de 20% a portofoliului de clienți, în linie cu direcția e-commerce-ului local, care se extinde de la an la an. O parte dintre business-uri au ales să treacă complet din offline în online, pe fondul costurilor scăzute, dar și a cererii crescute pentru astfel de servicii.

În prezent, 24.000 de afaceri din industria de e-commerce procesează plățile prin serviciile oferite de NETOPIA Payments.

Din grupul NETOPIA face parte și web2sms, unul dintre cele mai vechi servicii pentru transmitere de SMS pentru informare și de marketing. web2sms a înregistrat o creștere de peste 20% a volumului de SMS trimise, față de anul precedent. Important de menționat este și faptul că serviciul de targetare directă a clienților Vodafone și Orange a fost solicitat mult mai mult, ceea ce indică o intensificare a eforturilor de marketing a mediului de business românesc.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri