Doar una din 10 persoane care intentioneaza sa faca cumparaturi online va cumpara cu certitudine si produse alimentare in urmatoarea jumatate de an, dulciurile, cafeaua si bauturile alcoolice fiind principalele candidate pentru a fi achizitionate de pe internet, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown in luna februarie a acestui an pe un esantion de 600 de persoane.

Intregul studiu va fi prezentat de catre Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown, in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.

Mai sunt doar 5 zile pana la eveniment, asadar iti sugeram sa iti achizitionezi biletul de acces cat mai repede. Locurile sunt limitate.

Doar 5% dintre clientii online au achizitionat produse alimentare de pe internet in ultimele 6 luni

Topul categoriilor cumparate online este dominat de produse de imbracaminte sau incaltaminte (37,6%), produse electronice (36,6%), produse electrocasnice (28,9%) si produse cosmetice/parfumuri (26,2%). Comparativ, doar 5,2% dintre cumparatorii online au achizitionat si produse alimentare in ultimele sase luni.

In schimb, in urmatoarea jumatate de an, 11,8% dintre persoanele care intentioneaza sa faca achizitii online vor cumpara cu certitudine si produse alimentare, in timp ce 27,1% dintre acestea spun ca probabil vor face o astfel de achizitie. Barbatii par sa fie usor mai “curajosi” decat femeile in a cumpara produse alimentare online. Mai exact, 42,3% dintre barbati spun ca probabil si cu siguranta vor cumpara alimente online, in timp ce procentul este de 35% in cazul femeilor.

“Unul din motivele principale pentru care apetitul romanilor pentru achizitiile online de produse alimentare este asa de scazut este oferta relativ limitata din magazinele online, prin comparatie cu o oferta foarte generoasa in magazinele clasice. Pe masura ce vor aparea mai multi jucatori cu produse alimentare in online, ma astept ca si interesul consumatorilor pentru aceasta categorie sa creasca” a spus Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown.

Painea, legumele si fructele- pe ultimele locuri in privinta achizitiei online

Categoriile de produse alimentare cel mai probabil sa fie cumparate online sunt dulciurile/cafeaua, urmate la mare distanta de bauturile alcoolice, produsele de baza precum faina sau uleiul, conservele, apa imbuteliata si bauturile non alcoolice. La polul opus, categoriile care au suscitat cel mai mic interes pentru achizitionarea online sunt painea si produsele de panificatie, precum si fructele sau legumele.

“Putem observa cu ochiul liber o corelatie intre intentia de cumparare online a categoriei si doua din caracteristicile categoriei: pe de o parte, perisabilitatea scazuta si nivelul de standardizare pe de alta parte. Acolo unde oamenii stiu exact ce vor sa cumpere, decizia de achizitionare a categoriei va migra mai usor catre online”, a mai spus Daniel Enescu

Prin comparatie cu media, persoanele din categoria de varsta 25-34 ani sunt mai inclinate sa cumpere dulciuri si/sau cafea, in timp ce persoanele cu varsta cuprinsa intre 35 si 44 ani sunt mai inclinate sa cumpere produse alimentare de baza (zahar, faina, ulei) si conserve.

Tot comparativ cu media, tinerii (18-24 ani) sunt mai putin atrasi de achizitionarea online de produse alimentare de baza si de dulciuri sau cafea.

Toate aceste diferente au o explicatie si in stilul de viata specific fiecarei categorii de varsta, care se reflecta direct in categoriile de produse consumate.

Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown pe un esantion de 600 persoane, reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban. Datele au fost culese din panelul Daedalus Online in februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/- 4%.

Intregul studiu realizat de Daedalus Millward Brown va fi prezentat de catre Daniel Enescu in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.

Mai sunt doar 5 zile pana la eveniment, asadar iti sugeram sa iti achizitionezi biletul de acces cat mai repede. Locurile sunt limitate.

Vineri, 28 martie, este ultima zi in care poti alege plata prin banca, apoi pana luni, 31 martie, este acceptata doar plata prin card.

Printre alti manageri, antreprenori si specialisti care vor participa la ecomTEAM se numara Iulian Stanciu, directorul general al eMag.ro; Dan Vidrascu, CEO al Elefant.ro; Dan Bulucea, CEO al Google Romania; Catalin Cretu, directorul general al Visa Europe Romania; Daniel Nicolescu, CEO al PayU pentru Europa de Sud Est; Razvan Diratian, CEO al Avon Romania si Republica Moldova; Cristina Vasilescu, coordonator e-shop in cadrul Intersport, Andrei Stefan, e-commerce manager in cadrul Vodafone Romania; Cosmin Costea, e-commerce manager la Metro Cash & Carry Romania; Radu Butufei, director e-commerce Carrefour Online; Marius Pahomi, directorul general al Conversion; Lucian Aldescu, directorul general al DPD Romania; Zoli Herczeg, partner business evangelist in cadrul Microsoft; Alexandru Lapusan, CEO si cofondator al Zitec; Radu Sitaru, directorul general al Netbridge Services; Marius Dosinescu, CEO si cofondator al grupului Floridelux; Marian Alecsiu, CEO si cofondator al F64 Studio.

De asemenea, printre speakerii straini se numara David Sottimano, consultant in cadrul Distilled, una dintre cele mai cunoscute agentii britanice de marketing digital, Alison Battisby, consultant in social media- cu experienta in cadrul unor companii precum Nokia ori Tesco si John Heffernan, director de vanzari pentru digital in cadrul Foundry Communications, unul dintre jucatorii majori intre agentiile britanice de design.

In cadrul conferintei din prima zi a evenimentului vom discuta despre evolutia comertului online, despre tendinte si strategii de vanzari pe internet, in timp ce ziua a doua va fi dedicata workshop-urilor de PPC, SEO, usability, promotii eficiente, marketing afiliat, analytics sau social media.

Partenerul principal al evenimentului este Profitshare, parteneri sunt PayU, DPD si Vodafone, iar sponsorii sunt Visa, Gemius, Metro Cash & Carry, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Millward Brown si Cashout.

Partenerul oficial de netwoking al evenimentului este Microsoft iar partenerul oficial de distractie este Shopmania.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IAB Romania, ARMO, Cariere, IQads, Smark, Retail-FMCG, PMR, PRIME, Social Media Brasov, Trafic.ro si Gazduire.ro

Fondat de 2Parale in 2011, ecomTEAM este organizat de anul trecut de wall-street.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri