OTP Bank Romania, subsidiara a celui mai mare grup bancar din Ungaria OTP Bank, a inregistrat in primele patru saptamani ale campaniei Business Kombat, o crestere de 50% a vanzarilor pe segmentul finantarilor acordate IMM-urilor.
Banca a demarat o campanie pentru sustinerea IMM-urilor oferind pana pe 9 iulie 2010 sase luni de abonament gratuit pentru unul din pachete. Creditul in lei, pe termen scurt, are in aceasta perioada o dobanda fixa de 9% pe an si comision de administrare 0.

“Pe pachete ca si medie a vanzarilor avem in prezent cu 50% mai mult decat intr-o luna de dinaintea campaniei”, a declarat Roxana Hidan, director adjunct de management al produselor pentru IMM la OTP Bank.

Comisioanele la tranzactii pentru operatiunile prin OTP Direct au fost reduse cu 50%.

“Am incercat sa venim cu acest produs intr-o perioada de incepere a revenirii economiei. Noi am simtit acest prim trimestru foarte dinamic, foarte activ. Am incercat sa reducem comisioanele la tranzactii cu 50% pentru operatiunile prin OTP Direct. Consideram ca OTP Direct este una din principalele arme pentru campania “Business Kombat”, intrucat in urma unui studiu pe un esantion de clienti IMM am aflat ca acestia sunt cel mai multumiti de serviciul internet banking”, a precizat Lucian Oana, manager de vanzari IMM la OTP Bank.

Al doilea element important in cadrul pachetului este remunerarea contului curent cu dobanda costului la termen pe o saptamana. De asemenea, orice depozit constituie o companie care are acest pachet primeste o dobanda aditionala de 0,75 puncte procentuale la lei si de 0,25 puncte procentuale la euro, pe langa dobanda standard.

Potrivit lui Oana, “partea de implementare este cea mai dificila, pentru ca din momentul in care se implementeaza proiectul si este dus dosarul de plata, returnarea sumei eligibile se face cu un delay foarte mare”.

OTP a reesalonat angajamentele acordand termene mult mai mari. “Sunt clienti care in urma cu un an au beneficiat de aceste esalonari, iar acum deja si-au revenit si au devenit clienti fideli”, a mai spus Oana.

“In 2009, cererea de creditarea a fost foarte redusa, insa in acest inceput de an cererea este cu cel putin 50% mai mare”, a adaugat Oana.

OTP Bank are peste 20.000 de clienti IMM-uri. Media creditelor este de 200.000 – 300.000 euro. Cel mai mic credit pentru un IMM a fost de 5.000 euro.

Una din principalele probleme ale IMM-urilor este instabilitatea mediului politic.

La credite pentru investitii OTP are o dobanda ROBOR + 3,5% la lei, iar la euro este EURIBOR +5%. OTP nu are un comision de gestiune.

In prezent, companiile care sunt implicate in consumul de bauturi, alimentar, serviciile si anumite domenii precum clinicile medicale obtin mai usor finantare, in timp ce firmele din industria auto si constructii sunt analizate mai atent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Proprietar de IMM-uri, caut ieşirea din criză »


Setari Cookie-uri