Comentarii pe articolul Cum sa incepi o afacere de succes rent-a-car cu doar trei Dacia Logan


minciuni

Florian Jipa la 24 Septembrie 2007, ora 11:43
minciuni
face asa ceva Si apoi da guvernul o lege sa te fraiereasaca ca nu ai voie asa ca iti trebe cine stie ce licente aprobari etc euro etc !!!! amare atentie romana !!!
Matei Marcusanu la 25 Septembrie 2007, ora 00:51
Vorbesti si tu ca romanu'...sa ai ce zice. Gata, ne fura statu'!

Problema e alta: companiile de inchirieri masini de la noi au preturi f. mari, indiferent daca se autointituleaza low-cost, hi-cost, etc. In reclama toate merg cu 25/zi, dar ala e pretul per zi ori minim 15 zile. In realitate, vrei si tu masina 2-3 zile, hai 7 sa te repezi undeva, iar atunci nu-ti da nimeni sub 35-40.

Ca idee: am inchiriat Seat Leon diesel in Malaga (Spania), pt. 4 zile, cu 23 eur/zi. Cine nu ma crede ii pot trimite invoice-ul. La noi e 35 "golanu"! RUSINE!

Nu ne mai intoxicati cu advertoriale, ca va faceti de ras!
Ionut Nitoi la 25 Septembrie 2007, ora 10:17
Are cineva o explicatie ptr acest fenomen? Adica, de ce in Romania pretul produselor si serviciilor este mai mare decat in Spania de ex.? Consider ca se intampla asa deoarece, luand exemplul tanarului Marius Stefan (tot respectul) pe langa faptul ca initial nu a avut concurenta si deci el a facut pretul, mai putem spune ca accesand cateva credite, omul era dator, nu? Si cum istoricul din ultimii 18 ani ne spune ca nu exista siguranta zilei de maine si eu as fi tentat sa fac tot posibilul sa scap cat mai repede de datorii, deci as practica un tarif care sa ma avantajeze. Nu vorbesc in necunostinta de cauza ptr ca la fel ca si Matei am vizitat Spania.
Cat despre inchirierea Seatului, draga Matei esti tare, eu am platit 30 eur trasura de la corida la El Corte Engles ptr 10 min. :-(
Dinu Vasile la 25 Septembrie 2007, ora 11:27
Intotdeauna exista explicatii, doar ca nu sunt intotdeauna evidente.
In Spania si in alte tari dezvoltate exista firme foarte mari de inchirieri masini (cele internationale, gen Hertz, Avis etc) care cumpara sute de mii de masini anual, si obtin reduceri de 25-40%. Asta e prima explicatie de cost.
Alte explicatii sunt: costurile mult mai reduse de mentenanta si de service, daunalitate mult mai scazuta, garantii pentru avarii de pana la 10 ori mai mari decat la noi (pe site-ul Autonom ei anunta o garantie de 100 la Matiz si 200 la celelalte, eu in afara am semnat pentru garantii si de 1000 de Euro in Italia si Franta, si niciodata sub 500), si in general CONCURENTA si toate beneficiile ei pentru client.
Aceleasi companii care-ti inchiriaza o masina f. buna cu 20 Euro/zi in vest pot sa-ti ceara pentru aceeasi masina 100 Euro/zi daca te duci picat din cer la aeroport. Au tarife variabile, in functie de zi, perioada a anului, grad de ocupare a flotei etc. Cam in genul companiilor aeriene low cost.
In plus, companiile multinationale de inchirieri masini au tarife invers proportionale cu gradul de concurenta din pietele locale. Adica in Romania anilor 90 ajungeai sa platesti si de 3 ori mai mult ca in vestul Europei, acum tarifele lor sunt cam de 1,5-2 ori mai mari in medie. Dar daca va uitati pe situatiile lor financiare, veti avea surpriza sa vedeti ca nu prea sunt profitabile, din motivele de costuri mai ridicate invocate mai sus.
Cat despre Autonom si alte companii locale, mie mi se pare o realizare destul de mare de a creea brand-uri locale intr-o piata globala dominata de 7-8 companii. Dar totul e inca la inceput, sa vedem ce va fi peste 5 ani.

  Inapoi la articolul Cum sa incepi o afacere de succes rent-a-car cu doar trei Dacia Logan

Setari Cookie-uri