Comentarii pe articolul Noul Golf VI este disponibil in Romania de la 11.486 euro


100 CP la 1.4 l deci se poate

Cristian Rizea la 18 Octombrie 2008, ora 22:19
100 CP la 1.4 l deci se poate
Pana acum 2-3-4 ani 100 cai putere obtineai la un motor de 1.6 in general. Acum, prin diverse imbunatatiri, se obtin 100 CP la 1.4. Deci se poate cresterea puterii folosind mai pultin combustibil. Ma opresc la 100 CP pentru ca la o masina de aproximativ o tona inseamna ca ai o viteza de aproximativ 150-190 km/h deci rezonabila.

De ce cred ca este important? Pentru ca presupunand ca diferentele de greutate nu sunt foarte mari, daca se obtine aceeasi putere cu un motor mai mic, inseamna ca consumul de combustibil e mai eficient si poluarea mai putina, lucru ce mi se pare important.
Lucian* la 20 Octombrie 2008, ora 10:30
se putea si acum 5 ani obtinerea unei puteri mari la capacitate cilindrica mai mica.
Vezi ca motoarele pe benzina VVT (variable valve timing) erau la Honda si la Suzuki de ceva timp pe piata. Probabil Honda este destul de exotica dar Suzuki avea deja motoare de 1.3 litri la 93 CP pe modelele crossover Ignis facute in Ungaria la Esztergom.
Inclusiv VW Golf avea si alte modele mai vechi cu motoare de 1,4 la 100-107CP
Cresterea puterii s-a facut prin marirea raportului de compresie peste 9:1 cu ajutorul unei injectii de combustibil mai performante.
Bineinteles ca sunt si dezavantaje de genul cresterii uzurii datorita temperaturii si fortelom mai mari prezente in motor dar in general acestea au fost reduse prin proiectare si folosirea de noi materiale.
Cu alte cuvinte, nimic nou sub soare :).

  Inapoi la articolul Noul Golf VI este disponibil in Romania de la 11.486 euro

Setari Cookie-uri