Comentarii pe articolul Politica monetara si leul cel ciufulit


Obiectele pot fi mai aproape decat cum apar in oglinda!

Elena S la 8 Ianuarie 2009, ora 15:44
Obiectele pot fi mai aproape decat cum apar in oglinda!
Tony, treaba nu este atat de simpla precum o lasi tu sa se inteleaga.
In primul rand este deosebit de riscant enuntul referitor la scaderea urgenta a ratelor dobanzilor. Trebuie sa stii faptul ca economia romaneasca este foarte dependenta de FDI.
Este foarte greu sa nu remarci ca reactia investitorilor (mai ales a celor potentiali, dar nu trebuie eliminata nici cea a investit. deja existenti) este mult mai abrupta, cu impact imediat si negativ, decat cea pe care ne bazam ca ar exista in economie, ca urmare a micsorarii dobanzilor
Probabil ca risc sa fac aceeasi greseala pe care o faci tu, vorbind despre ceva care se afla la oarece departare de mine..., ma refer la deciziile FED-ului..., dar ma risc
FED-ul a redus pana la zero dobanda de politica monetara, fara sa se observe o imbunatatire pe termen scurt, iar cea pe termen lung nu se pune... (un laureat la premiului Nobel pt economie, spunea ca pe termen lung parasim cu totii lumea aceasta !)
Tot ce ramane este termenul mediu, iar reactiile pozitive de deblocare a creditarii se lasa asteptate , atat la nivel interbancar cat si, pe cale de consecinta, la nivelul economiei reale. Daca vei spune ca situatiile nu se compara, ai dreptate.
Totusi, cine crezi ca isi poate asuma la acest moment riscul de a scadea urgent dobanzile, cand nimeni nu poate garanta faptul ca bancile romanesti ( care nu sunt romanesti si au agenda lor proprie) se vor alinia disciplinate la intentia, declarata sau nu a BNR, de a debloca creditarea ?
Mai mult, in opinia oficialilor BNR, creditarea nu este blocata ci doar incetinita.
In fata acestei situatii, care poate sa dureze ceva timp, si tinand cont de faptului ca leul este oricum vulnerabil, decizia de a micsora urgent dobanda, ar fi una deosebit de periculoasa.
Practic ar fi ca si cum am juca la loterie, doar ca prima platita pentru lozul care poate fi necastigator, este certa si mult mai mare !
De multe ori se invoca faptul ca inflatia da semne de temperare. Chiar daca ar fi asa, ceea ce, in contexul politic si economic incert, este deja o chestiune realtiva, nici nu ar trebui sa conteze prea mult.
Politica de tintire a inflatiei nu poate sa tina cont de semnalele imediate, iar acestea in conditii de maxima incertitudine, cum mentionam anterior.
Tinand cont si de faptul ca BNR doreste sa-si protejeze rezervele ( doar intr-o luna a cheltuit peste 1 mld), banca centrala nu va interveni decat selectiv in protejarea leului, prin utilizarea rezervelor sale valutare (aspectul asta cred ca deja l-ai mentionat). Asadar , in opinia mea, nu prea tine cu micsorarea rapida a dobanzilor....
Nu uita Tony, in pofida tuturor falimentelor sau quasi-falimentelor din economia americana, economia romaneasca are doar o fractiune din competitivitatea economiei americane. Nu trebui confundate cele doua situatii, nici macar acum!
Chiar daca leul s-ar deprecia, ce crezi tu ca suntem noi in masura sa exportam , astfel incat sa creasca cererea agregata. Se stie deja faptul ca economia romaneasca a crescut intr-o buna masura pe baza consumului, in nici intr-un caz datorita exporturilor nete.... Care exporturi ?? Care nete ?? BNR-ul tr sa se gandeasca foarte bine la pariul pe care-l face! Aceasta este singura urgenta, in ceea ce o priveste.
Think about it !!
Tony A. Romani la 8 Ianuarie 2009, ora 18:09
Elena, iti multumesc pentru interesul acordat articolului de azi. Cu tot respectul as dori sa raman la parerea mea ca micsorarea dobanzilor este nu numai necesara ci chiar iminenta. As putea chiar spune ca ma astept la o rata de referinta in jurul valorii de 8% pana in luna mai. In mod natural efectul asupra economiei nu este imediat si tocmai de aceea am folosit cuvantul "urgent". In ce priveste exporturile, datele publicate pe insse.ro tind sa sugereze ca in ultimii ani exporturile romanesti de produse si servicii a crescut constant. Ca sa fiu specific, exporturile s-au dublat intre 2001 si 2006 si au mai crescut cu cel putin 30% de atunci incoace. E adevarat ca importurile au crescut mai repede decat exporturile si tocmai acesta e un motiv important pentru devalorizarea leului.
Dac la 12 Ianuarie 2009, ora 11:35
Treaba cu exporturile este chiar mult mai complicata decat o simplifici tu domnule Tony A. Romani .

De ce?
1. pentru ca crescut dor exportul catre TERZI ca sa zic asa.
Nu prefer sa folosesc limbajull tehnic de asta am sa incerc sa explic ceea ce vreau sa zic .

ex. fabrica de textile xxx din tara YYY considera ca are un surplus de comenzi si nu le poate onora. O parte din comenzi le indrepta catre filiala, alta fabrica din Romania.
Pe baza asta s-au deschis nnnn fabrici in Romania. Strainii au incercat sa isi regleze surplusul de comenzi.
In situazia actula de unde crezi ca vor taia?
Cei care au comenzi catre alte fabrici din Romania o sa le siteze. Asigura pentru ei intai.
Cei care ua filiale o sa se decida - Unde o inchid. Acum in afara Romaniei (UK, Germani, Franta) guvernele ajuta firmele. Scade impozitul... etc. Cred ca un Francez in conditii egale prefera sa tin fabrica filiala din FRANZA. Macar e scris made in France. Are mai mare sansa sa vinda.

Concluzie
Eu consider ca , crestere exporturilor vehiculata de tine nu are suport.
Romania nu are , din pacate, maturitatea politica(pentru ca la noi totul tine de mafia TIGANEASCA din politica) sa actioneze corect. In conditiile actuale HOTILE din Adm Locala se vor resimti ff rapid.
Eu prevad o inrautatire a situatiei. In conditii normale Adm Locala ar fi trebuit sa ajute tara sa iasa din impas.La noi este ca o piatra de gat . Banii pe care ii pune in miscare Statul nu ajung 100% la PROFESIONISTI. Iar lucrul asta o sa se vada rapid. Micii intreprinzatori( constructori, etc) vor avea de suferit. Ei sunt, au fost motorul economii Romanesti . Ei creaza locuri de munca.

Consider articolul tau prea TEHNIC PENTRU ECONOMIA ROMANA si deci ff departe de adevar .Pare un articol scris la comanda cuiva sau poate au taiat prea mult din el. Romania nu are o economie normala.

O zi buna
Dac la 12 Ianuarie 2009, ora 18:32
acum 3 ore am facut comentarii legate de acest articol.
De ce nu mai sunt?
precizez ca nu am folosit cuvinte obscene doar ca nu am fost de acord cu cel care a scris articolul. Consider ca Tony A. Romani ori nu intelege asazisa ECONOMIE ROMANA(o persoana mediocra ca mai toti economistii ROMANI mediatizati) ori este platit sa scrie un articol cu tenta pozitiva .

Care sunt principiile dupa care publicati comentariile?

astept un raspuns

O zi buna si terminati cu manipularea populatiei.

Dac la 12 Ianuarie 2009, ora 18:33
acum 3 ore am facut comentarii legate de acest articol.
De ce nu mai sunt?
precizez ca nu am folosit cuvinte obscene doar ca nu am fost de acord cu cel care a scris articolul. Consider ca Tony A. Romani ori nu intelege asazisa ECONOMIE ROMANA(o persoana mediocra ca mai toti economistii ROMANI mediatizati) ori este platit sa scrie un articol cu tenta pozitiva .

Care sunt principiile dupa care publicati comentariile?

astept un raspuns

O zi buna si terminati cu manipularea populatiei.
Dac la 12 Ianuarie 2009, ora 18:34
acum 3 ore am facut comentarii legate de acest articol.
De ce nu mai sunt?
precizez ca nu am folosit cuvinte obscene doar ca nu am fost de acord cu cel care a scris articolul. Consider ca Tony A. Romani ori nu intelege asazisa ECONOMIE ROMANA(o persoana mediocra ca mai toti economistii ROMANI mediatizati) ori este platit sa scrie un articol cu tenta pozitiva .

Care sunt principiile dupa care publicati comentariile?

astept un raspuns

O zi buna si terminati cu manipularea populatiei.
Tony A. Romani la 13 Ianuarie 2009, ora 04:49
Stimate Domnule Dac,
Va multumesc pentru interesul aratat in acest articol. Sunt de asemenea impresionat de perseverenta cu care ati insistat sa va faceti cunoscuta parerea. Totusi, nu sunt foarte sigur ca ati citit cu atentie comentariul meu. Nu imi exprimam nicidecum o parere vizavi de directia in care se indreapta Romania. Prezentam doar cateva scenarii posibile, iar in raspunsul meu de mai sus, am oferit date reale pe care le puteti localiza si singur pe site-ul insse.ro. Sper ca aceasta explicatie sa lamureasca orice neclaritate. Cat ii priveste pe cititorii acestui site, parerea mea este ca sunt prea inteligenti ca sa se lase manipulati de un articol sau altul, chiar si in cazul in care acel articol ar fi comandat de vreo forta malefica necunoscuta.

  Inapoi la articolul Politica monetara si leul cel ciufulit

Setari Cookie-uri