Comentarii pe articolul Criza pe Wall Street va lua sfarsit pana in martie


Come on, Tony, get real !!

Mike B la 2 Februarie 2009, ora 07:55
Come on, Tony, get real !!
Come on!!!
Tony, cu toate sutele de miliarde de dolari in contracte de produse derivate care vin la scadenta in viitorul apropiat este imposibil ca "lucrurile sa mearga frumos".
Daca criza se sfirseste anul acesta esti invitatul meu la "lunch" la restaurantul pe care il vrei tu din Tribeca!
Tony A Romani la 2 Februarie 2009, ora 15:46
Mike, multumesc pentru comentariu. Daca tu si cu mine am avea aceeasi parere in toate privintele ar putea da nastere la banuieli in randurile cititorilor ;-)) In viziunea mea finalul crizei nu inseamna ca "lucrurile sa mearga frumos" Am incercat sa imi aleg cu mare grija cuvintele astfel incat sa nu fie loc de interpretare. In viziunea mea sfarsitul crizei inseamna reasezarea realitatilor din jurul nostru pe baze cu totul noi. Banuiesc ca esti la curent cu planul administratiei Obama de a crea "a national bad bank". Indiferent de detaliile amanuntite ale unui astfel de plan, in momentul in care primul draft al planului va aparea in WSJ o sa vedem o reasezare importanta a pietei precum si ceea ce numesc eu ca fiind finalul crizei. In paralel, toate celelalte procese descrise in comentariul meu continua sa se desfasoare. In definitiv, cred ca discutia noastra e mai mult in jurul sensului semantic al cuvantului criza. Pentru mine criza e pur si simplu "a turning point or the beginning of a new era".
Cu bine.
Mike B la 2 Februarie 2009, ora 23:53
Draga Tony,
In mod cert, un aspect al sarmul comunicarii noastre este faptul ca nu avem totdeauna aceasi parere! Dar "bouncing ideas" ne clarificam unele pareri.
Ai dreptate, probabil in curind sectorul financiar "is going to turn", dar cred ca acest "in curind" va fi mai inspre toamna.
Mai ramine problema economiei reale, si a necompetitivitatii economiei americane, in relatia cu economiile emergente care duce la dezechilibrele existente in balante si la datoria oribila care exista.
Atita timp cit economia americana nu isi regaseste competitivitatea situatia nu va fi rezolvata, deoarece lipsa de competitivitate duce la devalorizarea monedei, la devalorizarea preturilor interne si in finalul finalului la "ingineriile financiare" la care am asistat.
Abia astept urmatorul tau articol, Tony !
Ion Perianu la 3 Februarie 2009, ora 09:35
Am analizat si eu parerile exprimate de voi,partial sunt de acord cu ele....dar,fiinca exista un dar,parerea mea este ca economia americana care este destul de sofisticata,alambicata si patrunsa in esenta de inginerii financiare,permise tocmai de aceasta increngatura,nu-si va reveni in cel putin 2-3 ani cu conditia sa fie fundamental reorientata sa nu zic restructurata.Dar si acelasi dar..economiiile mai putin dezvoltate din tarile neindustrializate si tehnologizate puternic isi vor reveni relativ repede si am argumente solide in acest sens(vezi ,,criza"din R.Moldova-o tara mica bazata mai mult pe agricultura subtehnologizata-locul 5 mondial ca efect al crizei,deci criza are un efect minim asupra acestei mici tarisoare) La fel se va intampla si in Romania si tarile di estul-centrul si sud vestul Europei,America latina,sud-estul asiei,Africii ,cu o singura conditie,ca fortele politici si ad.tive sa fie bine si corect orientate.E mult de spus,dar..vom tri si vom vedea ...cu ajutorul celui Atotputernic.
Dac la 3 Februarie 2009, ora 18:18
Si mie mi se pare ff optimista ideea ca din vara America va fi ok.
Asa cum spunea si Mike B produsii la termen, derivatii si toate asigurarile,
reasigurarile intre banci isi vor arata coltii deabea in Vara.
Mai trebui sa adaug ca in ultima perioada CHINA,
partea ARABA nu mai cumpara produsi finaciari Americani.
Se reorienteaza catre EUROPA.
E adeavarat ca SUA este ff dinamica dar,
pacaleala cu JAPONIA (198..), asta cu CHINA isi spune efectul.
Probabil ca daca nu era CRIZA.
America care a reusit sa vanda o BUNA BUCATA din datorie CHINEI
ar fi reusit si de data asta dar criza isi face efectul.
In plus America se confrunta cu o NEINCREDERE A PIETEI INTERNAZIONALE,
are un TREND NEGATIV iar lucrul asta ii poate fi fatal.
In sensul ca trece de criza dar numarul 1 va fi si nu va fi America.
Deja de 2 ani se discuta despre criza care vine pentru America,
pacaleala Chinei si celor din UK , Scotia a facut ca wall Street sa nu se
duca singura la fund. A tras tozi dupa si tu zici ca vor iesi ca uleiul.

In Europa cel putin se zice ca tot 2009 va fi negru.
Spre sfarsit va stagna. Posibil 2010 o anumita crestere raportat la 2009.
Nu ca vor aparea milioane de posturi de lucru noi.

Se incearca diferite manavre
gen 1500 de euro data la masina ROTAMATA daca iti ei una noua.
Acum astea nu merge.
Trebuie ca statul sa se implice mai profund.
Persoana care inainte era dispusa sa rotameze si sa puna 10.000 euro
pentru o masina noua acum zice. MAi bine cumpar una de mana a doua daca DACA raman blocat.
Ar trebui sa iti dea 1500 daca rotamezi,
Tu iti ei una de 6000 iar deabea cel care vinde una de 6 isi ia una noua pentru ca
politica pentru cel mic nu s-a mai facut.
Acum ala mic nu vrea sa fac un efort si sa riste sa raman fara nimic.
Chiar daca da bani, intodeuna au dat doar la cei MARI. Direct la fabrica .
De data asta nu merge. Asta nu relanseaza CONSUMUL. A fost impins la extrem.
Consumul acum il fac toti. Probail ca stii ca vanzarile la
chestiile de lux nu s-a schimbat.
Dac la 3 Februarie 2009, ora 18:50
Eu nu am vazut nici o masura de asta in nici un stat.



Bancile se misca greu. State se misca greu, nu e transparenta.
Cunosc situatia din (Germania, Italia, Austria, Romania...).

Ce spui tu sunt, dupa parerea mea, doar VISURI americane.
Eu sper sa reusesca sa tina pe loc trendul . anul asta
statul are bani sa ajute dar la anu ce face?

mi se pare o privire ff superficial . E o problema
globala, destul de complexa. Stilul exaltatului american de
prezentare mi se pare un pic exagerat.

Am mai citit inca o data articolul si am ajuns la

"Nici o criza nu poate dura la nesfarsit".
In 2 luni totul OK

Japonia 20 de ani. China...
Se vorbeste de ani .

intrebari

Tu chiar crezi ce scrii?
imi aduc aminte de OAZA de VERDEAZA din ROMANIA . NU intram in criza.
etc. CAnd am vazut ce zicea MURUR IRSARESCU DE ASTA am zis.
Ori e " " ori e obligat sa zica asta.
Asa si tu .
Te inteleg cand vezi
unu ca BOC, Tariceanu(mediocru si repetentul) prim MINISTRU ti se pare permis totul.
Au ceva in comun in comun INCOMPETENZA , HOTIA si li se pare ca totul se negociaza
de fapt se si vede NICI O MASURA ANTI CRIZA.
Ca si pana acum "lasa ca romanii se descurca, sunt in criza de 60 de ani".

Probabil cand esti plecat ca mine de 8 ani din tara ti se pare totul negru.
O fi gri si eu nu vad.
De fapt in ROMANIA abia acum se introduce ECONOMIA.Finate.Dreptul .Ce sa ma astept eu sa existe asa ceva in tara cand nu avem de la cine invata. Cand profesorii universitari sunt sub nivelul unui absolvent din Germania ca sa zic o tara. Profesori de categoria C. Asa sunt numiti, nici macar nu sunt recunoscuti.
Jalnic. Ar trebui sa ii angajeze pe cei care au lucrat in afara sa ridice cat de cat nivelul. Deviez. Sorry


O zi buna
Gheorghescu la 4 Februarie 2009, ora 14:14
Nu-mi pot explica logic cum poate functiona un sistem care se bazeaza pe cresterea continua a consumului. Pana unde poate fi sustinuta aceasta crestere? Solutia nu poate veni decat din redefinirea valorilor.
Tony A Romani la 5 Februarie 2009, ora 21:27
Domnule/Doamna Gheorghescu,

Fiecare sistem se bazeaza pe cresterea continua a consumului. Odata cu cresterea populatiei, creste consumul. Odata cu cresterea nivelului de trai, creste consumul. Odata cu cresterea productivitatii, creste consumul. Problema nu este cresterea absoluta a consumului, ci cresterea acestuia in raport cu populatia, productivitatea si a puterii de cumparare a monedei la care ne referim. De exemplu, e absurd sa iti inchipui consumul crescand cu 20% pe an pe o perioada medie sau lunga cand populatia creste cu doar 2%, productivitatea cu doar 3% si puterea de cumparare a monedei scade.

  Inapoi la articolul Criza pe Wall Street va lua sfarsit pana in martie

Setari Cookie-uri