Comentarii pe articolul Business Magazin a ajuns la 100 de editii


Manager in dilema

Laura Saed la 16 Martie 2009, ora 23:21
O intrebare pe care un manager si-o pune destul de frecvent este urmatoarea: "De ce angajatii nu pot sa faca ceea ce le cer? Este chiar atat de greu?".
Acest lucru se intampla cel mai adesea din lipsa de timp. Dorinta de a reusi ne urmareste permanent, pe tot parcursul vietii noastre. Inca nu am intalnit pe cineva care sa se trezeasca dimineata si dupa ce isi freaca malitios mainile, sa spuna: Hmmm, azi e o zi excelenta pentru a experimenta esecul."
Avand in vedere faptul ca serviciul ocupa un loc destul de important in viata noastra, adica o treime din zi, si planurile de reusita care privesc munca si dezvoltarea unei cariere sunt pe masura.
Si totusi... de ce angajatii nu pot sa faca ceea ce seful le cere? Cauza, in loc sa fie cautata in managementul defectuos, este gasita" de cele mai multe ori exact acolo unde nu trebuie - in reaua vointa a angajatilor.
Motivul numarul unu in topul cauzelor pentru care un angajat nu isi poate duce la bun sfarsit sarcinile de serviciu este faptul ca el nu stie ce anume se asteapta de la el. Aici managerul este unica persoana care are un rol vital in a-l ajuta pe angajat sa afle ce are de facut. Oamenii sunt productivi prin insusi felul in care sunt alcatuiti. Atunci cand sunt inspirati de o viziune, echipati cu uneltele potrivite si calauziti de feed-back in ceea ce priveste nivelul de performanta atins, rezultatul final va fi net superior ideilor pe care mintea managerului le-ar putea proiecta.
Putem spune ca managerul are viziunea, in timp ce angajatii sunt insarcinati cu actiunea care materializeaza viziunea. Daca intre viziune si actiune exista un baraj, e putin probabil sa se materializeze un lucru bun. Pentru ca managerul sa transmita mai departe aceasta viziune, trebuie sa comunice in permanenta.
Barajul de care vorbeam mai sus apare atunci cand comunicarea este defectuoasa.
Provocarea apare, in cazul managerului, in momentul in care trebuie sa puna viziunea in cuvinte simple si usor de inteles, care sa nu lase loc de interpretari. A reusi in afaceri este un factor strans legat de a reusi sa fii uman. Pare dificil de acceptat ca tu ai partea de vina atunci cand ceva nu merge bine.
Cand esti la carma unei afaceri si depind atat de multe lucruri de tine, timpul devine un lux pe care nu ti-l poti permite intotdeauna. Iar atunci cand in mintea ta lucrurile sunt clare si cuantificabile, consideri ca si in mintea celuilalt sunt la fel de clare, dupa doar cateva explicatii.
A te asigura ca angajatul a inteles ceea ce tu ii comunici se dovedeste nu numai eficient, ci chiar vital pentru experimentarea succesului.

Laura Saed
Consultant/Consilier Business
www.psihochange.ro
laurasaed@yahoo.com

  Inapoi la articolul Business Magazin a ajuns la 100 de editii

Setari Cookie-uri