Comentarii pe articolul Mergers&Acquisitions pe timp de criza nu un lux, ci o necesitate (I)


Criza - fundul prapastiei

Bogdan la 26 Martie 2009, ora 15:19
Domnule Romani,

Citesc articolele tale cu placere pentru ca sunt la obiect si obiective din partea unui analist bun si de cand am citit articolul despre sfarsitul crizei in martie, de abia asteptam sa vad daca se realizeaza estimarea ta. Desi nu am fost de acord cu exprimarea de "sfarsit de criza" ci mai mult am interpretat-o ca fiind o ajungere la fundul prapastiei astfel incat sa avem de unde creste, cred ca ai estimat corect, si ma astept ca pana la sfarsitul anului sa avem primele cresteri de consum si productie industriala intai in SUA si apoi in Europa si Asia.
Dar vom mai avea niste ani de criza si de refacere a economiilor dezvoltate, cele emergente cu atuuri importante ca Polonia si Romania cred ca isi vor reveni mai repede, in urmatorii ani sigur FED si BCE vor lupta cu inflatia si cu absortia sumelor de bani uriase aruncate in piata.

Cu respect,

Bogdan
Romani Tony la 30 Martie 2009, ora 04:57
Domnule Pavel,
Ca o idee generala (spun generala, pentru ca raspunsul difera de la o tranzactie la alta) onorariul platit pt astfel de servicii se incadreaza intre 1% si 5% din valoarea tranzactiei. Principalele variabile sunt: (1) valoarea potentiala (de ex. pt o tranzactie potentiala de 100 milioane euro procentul va fi mai mic decat pt o tranzactie de 10 milioane de euro); (2) dificultatea misiunii (cat de usor se preconizeaza ca poate fi gasit un partener viabil); (3) contributia specialistului respectiv (de ex. un client poate angaja unul sau mai multi specialisti persoane juridice, sau clientul poate sa fi gasit deja partenerul ideal si are nevoie de sprijin doar pt a duce tranzactia la bun sfarsit). Alteori poate fi o suma fixa, relativ independenta de valoarea tranzactiei. Am simplificat aici lucrurile doar pentru a raspunde intrebarii dumneavoastra, desi in practica ele nu sunt tocmai simple.

  Inapoi la articolul Mergers&Acquisitions pe timp de criza nu un lux, ci o necesitate (I)

Setari Cookie-uri