Comentarii pe articolul Cum vad specialistii in branding imaginea Bursei


bursa - propuneri de strategie

Peter Sragher la 20 August 2009, ora 07:31
bursa, la care si eu particip, a avut nenorocul numit stere farmache, care s-a agatat de un post care l-a depasit de la un moment dat. a parasit bursa ca un las, atunci cand era foarte jos, dupa ce se luptase - am scris impotriva acestui lucru sa fie si ceo si presedinte al consiliului de conducere. in acest fel a obtinut puterea maxima de decizie, care, la el, pre amulta vreme lider nu a adus nimic bun.

in decursul vremii, nu a facut mare lucru - iar cnvm, care se agata cu disperare de doamna anghelache, care n-ar avea ce sa caute acolo, dupa problemele care au fost - ca sa atrage societatile la bursa, n-a stiut sa faca un lobby eficient pentru bursa si a lansat cu intarziere produse bursiere mai complexe.

a fost un slab manager privind imaginea pe internet a siteul bursei: greoi, neprietenos, pana bursa a fuzionat cu rasdaq, care avea un site excelent site, cu toate ca avea un volum mult mai mic. dovada a si fost ca au fost preluate majoritatea elementelor de pe siteul rasdaq pe bursa.

sa remarcam, ramanand la capitolul imagine pe internet, ca exista numai o versiune in engleza a bursei romanesti. nu este suficient. ar fi nevoie si de una in chineza, in rusa, in japoneza, in spaniola. nu stii de unde sare pestele. pestele investitor la bursa.

idei pentru a intelege reflectarea bursei in mentalul colectiv.

1. pentru a face bursa mai interesanta ar fi nevoie sa se creeze un mic departament care sa identifice, dupa un studiu, care este prezenta bursei in media, de la cotidiane si saptamanale de specialitate, pana la ziare nationale de informare, cum se reflecta in presa audio si vizuala.

2. dupa definitivarea acestui studiu, aceasta echipa ar fi nevoie sa intocmeasca o sinteza pentru boardul institutiei, propunand politice di promovare a bursei pe piata media, acolo unde nu exista.

3. dupa definitivarea acestui studiu, aceasta echipa ar fi nevoie sa conceapa o lista de publicatii pe care sa le monitorizeze, pentru a fi la curent cu fiecare articol de bursa, pe de o parte, pentru a evalua caracterul comentariului, gradul de intelegere a miscarilor si evolutiilor pe bursa, dar, mai important, sa apere imaginea bursei, in cazul in care este atacata pe nedrept sau pe drept.

acest departament ar trebui sa tina legatura permanent cu conducerea executiva si deliberativa a bursei, pentru a lua masurile de rigoare, adica a adresa scrisori in care sa se corecteze, acolo unde redactorii publicatiei au gresit, si sa anunte masuri de indreptare, acolo unde au avut dreptate jurnalistii.

3. dupa o monitorizare de 6 luni, aceasta echipa face o sinteza a imaginii bursei in presa interna, putand sa propuna solutii de imbunatatire, nu pe termen scurt, ca la punctul 2, ci pe termen mediu si lung, inclusiv, nu stiu daca se studiaza, elemente bursiere in scoli, si nu numai in cele de specialitate, cu profil economic.

4. grupul de monitorizare a presei, dupa 6-12 luni poate propune modalitati de promovare a bursei prin reclame targetate, dar, mai important, poate face propunere de organizare, in parteneriat cu publicatii precum ziarul financiar sau money channel, dar, mai important, cu publicatii care nu-s de nisa, dar au interes, seminarii. seminariile sa aiba parteneri cat mai multi, pentru a propaga problemele pe care le propune bursa.

acest rol activ este cel mai important.

5. poate ar fi interesant ca - urmand modelul bancii nationale - sa fie un numar limitat de persoane, imputernicite de consiliul de administratie, care sa poata face comentarii la obiect privind probleme de interes pentru bursa, in publicatii important de natura financiar si de informatie generala, care sa fie formatoare de opinie, in interesul bursei.

ar mai fi si altele. daca e cineva interesat, sa ma contacteze. totdeauna o opine din exterior este mai buna.

  Inapoi la articolul Cum vad specialistii in branding imaginea Bursei

Setari Cookie-uri