Comentarii pe articolul Diverta, in ipoteza listarii la bursa. Va fi un emitent de succes?


Pe termen lung, nu

Iustin la 28 Aprilie 2010, ora 20:01
Din pacate, nu cred ca pe termen lung va fi un succes.

Pentru ca este un concept care nu este corect definit fata de piata. Este un concept "mediu", atat in ceea ce priveste marimea magazinului cat si pozitionarea.

Dpdv al marimii, Diverta este, pe de o parte, prea mare pentru a intra in categoria "convenience" - implicit, nu poate supravietui de pe urma clientilor care vin pentru maruntisuri. Pe de alta parte, este prea mic pentru un magazin complex in care sa gasesti de toate. Pentru ca nu le gasesti, fie ca nu exista de loc, fie nu sunt pe stoc. Sau nu functioneaza xeroxul timp de 3 zile la rand.

Din pdv al pozitionarii, mai ales in ceea ce priveste vanzarea de carte, este mult prea apropiata de un supermarket - o tentativa de a crea "experienta rasfoirii" care nici macar nu se apropie de reusitele altora din acest punct de vedere (ex. Carturesti).

Orice ai nevoie, gasesti variante mai bune si Diverta este o alegere "in lipsa de ceva mai bun". Perceptia generala este de "low value for money". Imediat cum apare ceva mai bun, Diverta nu mai este o optiune.

In concluzie, nu as investi in Diverta asa cum este ea pentru ca nu cred ca este viabila pe termen lung.

In ce as investi, totusi?
Intr-un holding care opereaza doua concepte diferite: o Diverta mai mica, un "convenient minimarket" si un concept mai elevat, care ofera "experienta rasfoirii".
Bine gandite si bine elaborate amandoua, astfel incat sa se creeze nu numai avantaje competitionale pe fiecare segment, dar si o sinergie care sa faca businessul mai eficient.

  Inapoi la articolul Diverta, in ipoteza listarii la bursa. Va fi un emitent de succes?

Setari Cookie-uri