Comentarii pe articolul Cum fac companiile promovari in timp de criza


promovarea

Cristian la 7 Iulie 2010, ora 07:38
Cateva precizari la subiectul "Cum fac companiile promovari in timp de criza".
Datorita faptului ca timpul nu mai este ceea ce era (se scurge mai repede) iar capacitatea omului a crescut, un tanar din ziua de azi este vizibil mai capabil decat un tanar din anii trecuti (sa zicem din anii 70); trebuie doar sa fie acceptat acest fapt. Cat priveste capacitatea de control emotional, aceasta se poate verifica, iar daca un angajator chiar e interesat de a avea castig, e bine sa se gandeasca si la acest aspect. Timpul ca factor principal in acumularea experientei nu mai este acelasi care era inainte cu 30 ani. Ritmul a crescut fenomenal. Daca pentru a "cunoaste" ceea ce e de facut, inainte aveai nevoie de 5 ani, acum, pentru a "cunoaste" ceea ce are de facut un tanar poate recepta in 6-12 luni. Admit ca este nevoie de experienta pentru promovare, dar nu mai este vorba de acelasi raport timp/eperienta care era inainte. Aici nu e vorba despre opinia mea, este ceva cert si poate fi analizat, verificat calculat s.a.m.d. Numai in ultimii 10 ani sunt nenumarate cazuri in care angajatorii au pierdut cu tineri care nu au avut un control emotional maturizat. Deasemeni sunt angajatori care au pierdut si datorita unor persoane care desi erau cu experienta, controlul emotional nu a fost conform experientei. Un adevar este faptul ca maturitatea emotionala nu tine in mod obligatoriu de timpul in care se formeaza experienta. O decizie a unui tanar care a avut loc ca urmare a unei caderi emotionale poate duce la o pierdere. Dar sa nu ne inselam caci o decizie a unui om cu experienta care a avut urmare datorita unei caderi emotionale poate fi mai grava deoarece ea se produce mai rar, iar cand se produce , de obicei e dezastruoasa, din cauza acumularii tensiunii emotionale tinute in frau. Asadar, lasati tinerii sa isi dezvolte curajul prin incercari, punetii la diverse teste gandite ca sa ii caleasca nu sa ii distruga. Angajatorii ar trebui sa fie mai cu grija in gandirea testelor pentru a nu se minti si sa le folosesca doar pentru a-si explica logic o decizie pur emotionala. Maturitatea emotionala se refera, succint vorbind, la controlul emotional prin actiunile persoanei la stimulii emotionali influentabili. Exista multi copii (10-15 ani) care au o maturitate emotionala pe cand exista oameni care sunt de 30 - 60 de ani care nu au format o maturitate emotionala. Peste 60 de ani nu intra in subiect. Este o greseala sa incurcam faptul ca experienta profesionala si usurinta in a te descurca pe pozitia care te te afli este aceeasi cu experienta emotionala (maturitatea emotionala). Poate sa fie dar poate sa nu fie direct proportionala. Poate sa cresca sau poate sa nu creasca in aceeasi masura. Angajatorii cat si cei care cauta sa ocupe un post ar fi bine ca sa fie constienti ca lucrurile sunt intr-o permanenta schimbare, mai mult si mai repede. Faptul ca e criza trebuie sa dea frau creativitatii si nu sa obtureze creativitatea. Criza este intai de toate un element emotional care mai apoi se manifesta si in plan fizic. Toate sa fie bune dupa cum le faceti!
Mircea la 7 Iulie 2010, ora 13:09
Pentru Cristian,

Nu stiu ce varsta ai. Spun asta pentru ca inca nu ai experienta suficienta.
Nu spun cea necesara !
De ce ?
Pentru ca teoretic nu ai dreptate, ai perfecta dreptate ! Dar asta numai teoretic !
Practic nu !
Logica ta numai aparent este corecta, dar ai uitat sa iei in calcul doua aspecte majore chiar daca sunt paradoxale:
Acum 30 sau 40 de ani, nivelul de informatie era cu totul altul. Mult mai sarac.
Accesul la informatie era infinit mai greoi ca acum. Deci pentru acumulare era nevoie de un timp X.
Astazi, nivelul de informatie este enorm comparativ cu acea perioada.
Dar accesul la informatie, nu poate fi comparat cu acei ani de care vorbesti, fiind aproape instantaneu. Timpul de acumulare a aceleiasi cantitati de informatie, s-a redus, dar nu suficient de mult ca sa apara prapastia de care vorbesti. Nu confunda procesarea creierului, cu a calculatorului ! Este adevarat ca fiecare generatie este peste cea anterioara. Este firesc. Ar fi anormal sa nu fie asa. Deci in cazul dat, va fi necesar un timp Y, mult mai mic. Mult este exagerat, dar mergem pe o ipotetica limita maxima.
Conform acestei logici, un tanar, astazi, este capabil sa proceseze mult, comparativ cu altul din generatia veche in aceeasi unitate de tipm. Ok.
DAR ! cel mai important:
Daca viteza de reactie a crescut enorm dar liniar (!), nivelul de informatie atat cantiutativ cat si calitativ, a crescut exponential !
Prin urmare, proportiile sunt complet rasturnate ! Iar datorita acestui fapt, aparenta superioritate, este de fapt o inferioritate, care in final, nu conduce decat la lipsa de calitate !
Descurcatul in viata sub forma in care o spui, este o poveste frumoasa, turnata in creier de mici, tuturor generatiilor si luata ca o axioma. Fals !
Pentru a ma intelege perfect, daca vei voi, recurg la trei exemple extreme: un medic in Anglia (nu vorbim de Romanica) termina de invatat abia dupa 9 (noua) ani si are drept de a fi chirurg abia dupa inca 5 ! nu-i asa ca englezii nu au tineri ca la noi ? - gandeste-te la un operator de centrala nucleara: pregatirea se incheie doar dupa 4 ani si are drept de operare abia dupa inca 2 ani ! (inclusiv la noi). Nu-i asa ca si americanii si canadienii nu au tineri ca ai nostri, super ?
Gandeste-te bine la ce am scris: peste cativa ani vei judeca altfel.

*** Pentru administratorul site-ului. Mii de multumiri pentru stergerea comentariului meu, ce ar fi fost primul pe tema data. Nu a aparut !
Chiar ma bucur, pentru ca este dovada tacita ca am avut dreptate si multe caciuli au muste poposite pe ele !

Mircea Soare









Mihaela la 9 Iulie 2010, ora 14:02
Stimatii mei, foarte frumos comentati pe aceasta tema. Ce ne facem cu realitatea cruda de care ne lovim. Cei tineri se plang ca nu au experienta (sau ca nu sunt acceptati fara ea- dar stafeta o preiau tot de la cei mai in varsta sau cu experienta acumulata din greu, cu stres maxim si resurse minime) iar cei mai in varsta nu mai au loc pe nicaieri, nu mai exista respectul pt.ei. Ce se intampla cu noi, cei care am ajuns la 50 de ani si care nu mai suntem acceptati pentru ca suntem depasiti de legislatie, informatie, capacitate. forta si pentru care nu exista sanse de pensionare pt limita de varsta, boala ? Ar trebui sa fim exilati cu totii la tara, la azilele de nebuni sau ingropati? La astia cine se mai gandeste, domnilor? Tinerii acestia care au menajere, bone sau cauta oameni disperati sa le faca lucrarile cele mai murdare se gandesc ca ar putea fi ei in locul acestora? Sa-si faca singuri toate treburile, sa nu se mai laude ca dau un loc de munca unui batran disperat, fortat de imprejurarile grele in care se zbat, ca ei muncesc pe banii aceia. Ar mai fi multe de spus dar ce folos? Cu stima, Mihaela.
Nelu la 11 Iulie 2010, ora 10:49
Am citit comentriile voastre despre toti acesti tineri foarte destepti care nu gasesc locuri de munca dupa asa zisa lor pregatire. Au in buzunar cate 2-3 diplome de facultati particulare ,unde au platit pentru finalizarea acestora si sunt foarte destepti.( Inca nu reusesc sa inteleg cum un tanar/a de 20-25 de ani a avut timpul necesar sa studieze pentru cursurile a 2-3 facultati concomitent,cand in alte tinpuri se reusea sa faci o singura facultate-daca reuseai sa intri) . Dar daca ii pui sa numere pana la 100 se incurca si nu stiu. ( fara calculator nu stiu sa faca macar o adunare)Acest gen de tanar a fost promovat in functii de conducere si manegment si din dorinta de a face cat mai mult pentru el personal,pentru a-si consolida pozitia, nu permite avansarea altuia decat daca considera ca acel cineva este mai prost decat el (pentru a-l putea tine sub control).
Iata generatia de aur a vremurilor de dupa 1990.
N-are nici o importanta daca totul se duce de rapa. El trebuie sa fie cat mai bine cotat si bine platit. Ceilalti sunt niste prosti ce nu trebuie sa ridice capul,pentru ca altfel va fi dat afara( iata de ce suntem unde suntem)
De foarte multi ani in Roamania se promoveaza prostia(cu diploma).
Consider ca printe acestia sunt si tineri foarte capabili,care nu prea au sanse sa-si gaseasca un loc de munca in Romania,si sunt navoiti sa plece in strainatate.ROMANII CE LUCREAZA IN STRAINATATE SUNT FOARTE BINE PRIVITI,PENTRU CA SUNT CAPABILI SI FOLOSESC INTELIGENTA.
Iata cum pierdem caoitalul cel mai de pret,iar altii cumpara asa de ieftin.
Nu vreau sa mai fac alte comentarii ( sa nu deranjeze vreo minte tanara si ultra inteligenta)
Mircea la 12 Iulie 2010, ora 18:25
Pentru Mihaela:

Ai perfecta dreptate ! Insa realitatea este mult mai cruda decat ai scris Mihaela.
Fac parte din categoria mentionata de tine. De asta am si scris comentariul anterior. Dar imi pare rau ca l-am scris foarte alambicat.

"Cei tineri nu au loc ca nu au experienta" !
Generatia "50" precum ai spus !
Exemplu personal:
Nu sunt nici depasit de legislatie, nici de capacitate, nici de forta si cu atat mai putin de informatie.
Mai mult ! sunt ceea ce se numeste actualmente "overqualified". Si si mai mult de atat, experienta pe care o am, nu poate sa o aiba cineva decat in jurul acestei varste, iar domeniul in care am lucrat, obliga prin definitie aceasta experienta.
Ei si ? nu conteaza...

Este cel mai bun exemplu, ca angajarile se fac pe cu totul alte criterii, care depasec inclusiv pe cel al pilelor sau relatiilor ! Crede-ma ca stiu ce spun, dar nu vreau sa scriu aici !

Mircea










  Inapoi la articolul Cum fac companiile promovari in timp de criza

Setari Cookie-uri