Comentarii pe articolul Codul Muncii se pregateste de schimbare. Cine castiga: angajatii sau companiile?


Cine castiga?

Rx Carmen la 16 Noiembrie 2010, ora 13:37
Angajatorul castiga...clar! Foarte multi angajati vor deveni victime ale acestor noi prevederi, mai ales ca ambiguitatile din noul Cod le vor da mana libera patronilor sa se spele pe maini "legal"! Multe drepturi nu aveam nici inainte, insa de acum acestea vor fi si mai putine.
Hutu Aura la 16 Noiembrie 2010, ora 15:33
corect spus , mai pe romaneste, suntem sclavii patronilor si acum si mai ales cu noul cod.
Creata Elena Florentina la 16 Noiembrie 2010, ora 20:56
Nu pot sa cred ca se pot face astfel de modificari?!?!....incurajate.??!??!
Cleopatra Impex Srl Cleo la 16 Noiembrie 2010, ora 22:17
lasati plansul,dragilor!!! F bine ca se schimba Codul Muncii. Pana acum un patron avea foarte mari dificultati sa dea afara un angajat incompetent sau unul care fura sau isi sicana colegii, daca acesta isi cunostea bine drepturile si nu-si dadea demisia. Era un chin in astfel de cazuri, primeai o gramada de controale pentru niste gunoaie de oameni. Lasa ca de acum se schimba situatia si este foarte bine.
la 16 Noiembrie 2010, ora 22:49
In mare parte ai dreptate Cleopatra... sunt de acord cu tine. Dar unde plasezi tu hotarul intre acele "gunoaie de oameni" sincanatori-tupeisti si abuzurile angajatorilor (posibilele!) Esti TU sigura ca numai impotriva incompetentilor vor fi utilizate noile prevederi ale Codului Muncii? Sunt foarte circumspect in ce priveste corectitudinea, legalitatea si buna intentie a multor angajatori romani. Intrebare: cum ramane cu cel putin alte doua legi care nu sunt finalizate si care cu certitudine au nevoie la randul lor sa fie macar "actualizate" daca nu reinnoite> somajului si protectiei sociale. Fara astea, eu zic ca suntem legati de maini si de picioare, cu un singur drept: sa muncim, adica niste sclavi, de la Aura citire.
Val la 17 Noiembrie 2010, ora 07:56
soricelul (salariat) si elefatul (patron)

in coditiile actualului cod orice patron se poate debarasa legal de orice angajat, i viitor ii va fi si mai usor.
pt. cleopatra impex srl cleo - daca stii sa folosesti legea (cea actuala) poti da afara pe cine vrei chiar si fara motive intemeiate; deci cand ai motive e si mai usor.
oricum, noi angajatii suntem sclavi pe "plantatie".
Bulqa la 17 Noiembrie 2010, ora 08:16
Niciodata nu castiga angajatii, atata vreme cat legile sunt facute de imbogatiti, adica dusmanii angajatilor.
Oricat de mult se doreste ocolirea subiectului despre lupta de clasa, e mai actual ca oricand.
Dorin la 17 Noiembrie 2010, ora 09:14
nu sunt impotriva a nimic dar legea ar fi lege (adica litigiile intre parti sa tina putin) si angajatorul nu ar fi orice parvenit, traficant de tigari, marfa nedeclarata ..........sau daca ar exista obligativitatea unei diplome prin care sa se demonstreze aptitudiniile de "patron".

acesti patroni au ajuns acum faraoni.......

asumarea raspunderi pentru o astfel de modificare de cod al muncii este foarte importanta.
Mihail la 17 Noiembrie 2010, ora 09:15
Nu ar fi mai bine ca patronii sa si bata salariatii,sa le ceara sa aduca si bani de acasa? Ipocritilor
Mircea la 17 Noiembrie 2010, ora 09:18
Draga Cleopatra Impex Srl,
Daca s-ar modifica Codul Muncii, la fel de usor cum angajatorul poate da afara un incompetent va putea concedia dupa bunul plac pe oricine (dupa criterii subiective in general).
Daca in cazul incompetentei e ceva mai dificil, recunosc, on cazul furtului avem Cod Penal.
Atentie la ce urmariti, lumea nu e atat de naiva.
Sunt si manager, prin urmare in cunostiinta de cauza confirm ca angajatorul va fi singurul care are de castigat in urma unor astfel de modificari in Codul Muncii. Beneficiile anagajatului sunt irelevante in acest caz si creeaza doar o iluzie ca va flexibiliza procesul de angajare temoporara.
Gca la 17 Noiembrie 2010, ora 09:25
cleo- nu poti gandi decat la nivelul buticului tau!;
pe plan social asta se traduce la o mai mare perimisivitate in a pretinde angajatului tot ce-ti trece prin cap- sub pretentia ca e sarcina de serviciu;
cred ca stii mai bine;
pe de alta parte- praf-ul in ochi cu ibm-ul care ar fi avut 1400 de angajati- mai mult- e doar un capat- de pod pentru justificarea fmi-ului in amestecul in politica in interna;
dar,...despre asta multi dintre "patronii" de gen ccleo nici macar nu au au auzit ca s-ar putea intampla;
si- de fapt-unde sa citeasca? in click? sau in ziarul sportul?
la 17 Noiembrie 2010, ora 09:45
Asta cu angajatul greu de dat afara e o parte a povestii iar cazurile in care un astfel de angajat chiar iti pune bete in roate si nu pleaca sunt relativ rare in raport cu cei care isi semneaza demisia. De ce nu facem ceva cu munca la negru? E plina tara de ateliere si fabricute de confectii sau altele unde lumea e platita cu 350-400 ron la 10 ore pe zi. Si nu se mai plange nimeni. Acolo sunt probleme reale, nu in faptul ca nu poti da afara un angajat ca-si stie el drepturile.
Bogdan la 17 Noiembrie 2010, ora 09:52
cleo,
angajatorul care respecta codul muncii si nu se simte cu musca pe caciula din cauza ca si-a nedreptatit angajatii nu isi face griji din cauza controalelor. este un chin sa te tot controleze cei in masura sa te controleze dar daca reclamatiile sunt nefondate nu trebuie sa iti faci griji.
acele "gunoaie de oameni" cum le spui tu sunt oameni carora trebuie sa le respecti drepturile ca si angajator si trebuie tratati conform legilor in vigoare si normelor morale si civice pentru ca in primul rand sunt oameni nu gunoaie. la momentul actual pana si administratrea gunoaielor este reglementata legal si nu le poti trata oricum vrei.
angajatorul trebuie sa inteleaga ca afacerea lui este suspusa unor legi si unor riscuri. angajatorului caruia nu-i convine codul muncii din romania este liber sa faca afaceri in alta tara unde probabil poate asupri sau forta angajatul sa munceasca in conditii improprii, fara respectarea normelor legale de timp de lucru, de sanatate si securitate in munca, fara respectarea obligatiilor si drepturilor ambelor parti.
dar oricum, dupa felul in care merg lucrurile in romania codul muncii degeaba se va schimba pentru ca angajatorul tot nu il va aplica asa cum o cer normele europene si tot acelasi angajator se va plange ca este supus controalelor.
din pacate din cauza angajatorilor care nu sunt capabili sa faca administrarea resurselor umane asa cum este firesc, tot mai multe persoane au reluat exodul catre tari ce le ofera un tratament echitabil in relatiile de munca.
aveti grija, domnilor angajatori ca in romania vor mai ramane sa lucreze doar lichele lenese si imorale daca va mai bateti mult joc de respectarea angajatilor vostri.
Dragos la 17 Noiembrie 2010, ora 09:57
Sa nu uitam ca in majoritatea cazurilor, agajatorii nu au nici un fel de respect fata de sclavii sai.
Eu nu sunt de acord ca dupa disponibilizare angajatorul sa poata angaja dupa bunul plac.
Cine poate crede ca un nou angajat va muncii mai bine decat fostul (care poate lucra de cativa ani in aceea s.c.), sa fim seriosi. Noului angajat ii trebuie cel putin 1 luna de zile sa se familiarizeze.
Apoi in ceea ce priveste perioada de proba, este clar faptul ca angajatorul va platii cu minimum pe economie. Si o poate tine asa ani de zile.
Eu nu cred ca daca ai cauze reale , in prezent nu poti concedia un angajat in calitate de angajator.Este dreptul fiecaruia sa isi apere dreptul, si judecatorul da dreptate celui care o are.
Dar,de ce va speriati voi angajatorii de controale? Aveti ceva de ascuns?
A...! Findca faceti tot felul de smecherii nu? Daca voi (unii dintre voi) furati statul si implicit societate prin neplata impozitelor, si platiti cu minimul pe economie + ceva din buzunarul vostru "generos", angajatul de ce nu ar fura de la voi? Bravo lui! Dupa fapta si rasplata.
Concluzia:
Daca locuiam intr-o tara in care statul ar apara interesele tuturor nu mi-asi fi facut griji in ceea ce priveste o noua legislatie a muncii. Insa, asa cum s-a demonstrat , interesele celui sarac nu exista in Romania (tara lui Basescu).
Io la 17 Noiembrie 2010, ora 10:04
daca acel angajat era incompetent de ce la angajat firma respectiva.nu cumva a cerut vreo marire salariala?asa fac toti patronii din romania,daca ceri drepturile salariale in functie de munca depusa, te da afara.
Me la 17 Noiembrie 2010, ora 10:22
mda...
e clar... o sa tanzim dupa perioada sclavagismului...
deci din cate inteleg... firmele pot angaja pe perioada de proba 10 oameni si selecta din ei 1... cu alte cuvinte in perioada de proba o sa munceasca aia ca sclavii! 25 de ore/24...

mai este si treaba cu performanta... pai eu lucrez in it si asta inseamna ca probabil o sa te poata obliga sa nu iti depasesti termenii, ceea e e aberant avand in vedere ca probleme apar tot timpul + ca termenii sunt date de marketing in general care nu au nici o treaba! sau sunt dati la modu: ala cu 20 de ani experienta in face in 20 de zile... tu... hai ca suntem baieti bun in 22 de zile chit ca esti angajat de o luna si ai 0 ani experienta...
categoric exemplul este putin exagerat... dar nu mult din pacate.

si acum sunt multe lucruri in vafoarea angajatului care nu se respecta (gen lucrul peste program). daca o sa te poata concedia mai usor si alte prostii, deja o sa fie un sclavagism de nedescris!
Cleopatra Impex Srl Cleo la 17 Noiembrie 2010, ora 10:27
poti sa-mi spui te rog draga...
la firma ta se lucreaza peste program? sta lumea (voluntar sau nu) mai mult de 10 minute peste 6? daca da, inseamna ca nu respectati codul muncii.
daca firma gaseste un angajat incompetent este problema lor, si oricum este perioada de proba, se poate da afara, greu, dar se poate, deci nu te plange acum... si oricum majoritatea firmelor iti trantesc demisia in fata

acum ce o sa se intample... o sa cheme 5 oameni pe acelasi post si o sa se omoare pentru post in perioada de proba... ce frumos... cum mai iti schimbi locu de munca daca nu esti cat de cat sigur ca te duci undeva unde nu o sa fi aruncat ca o carpa dupa 3 luni (sau cat o fi perioada de proba noua ca o fac de 2 ani eventual)?

de asemenea clauzele alea individuale de performanta... cum o sa se faca? nu o sa se faca in asa fel incat sa se munceasca 15 ore/zi? sau cei mai dragalasi 8 ore fara sa te duci nici la bae... eventual 9 ca pauza aia de masa doar no fi sa stai...

daca s-ar respecta codul de munca 100% si cand e vorba de DREPTURILE angajatilor ar fi angajatorii de buna credinta ar fi ok codul nou, altfel NU... si in proportie de 200% in romania o sa fie "altfel"
Cleopatra Fara Impex la 17 Noiembrie 2010, ora 12:13
Cind supermarketul o sa te lase fara IMPEX si ai sa devii angajata...Si crede-ma ca nu mai ai mult de asteptat...Draga Cleopatra impex...Am sa-ti trimit noul cod al muncii, ca sa fii informata si sa te poti angaja in cunostinta de cauza...
In rest ...va urez numai bine in "noua ordine mondiala"...O sa va doritit cu ardoare sa ajungeti sclavi...Va mai aduceti aminte de fata care a murit de extenuare?...Asta se doreste...sa munciti pina cadeti jos...normal...de la oboseala va scad performantele...ca nu sunteti roboti....si?!...concedierea...pe motiv de neperformanta...Dupa ce ani de zile ati burdusit buzunarele HOTULUI...numit de Cleopatra PATRON...si care va dat salarii cit sa nu muriti de foame...Nu va spun eu cite case si masini si-a facut pe munca voastra ...ca stiti si voi...Si uite asa...cel ce munceste...nu va avea in continuare....In timp ce imbecilii ...precum Cleopatra...fara scoala si calificare, dar cu relatii, isi vor da cu pararea asupra PERFORMANTEI celui care ii face banii...Nu uitati ca un patron...nu e in nici 10% din cauze un om cu idei...Cam intotdeauna el este un AMIC al unui AMic care ARE un AMic...hai ca v-am ametit...Dar asta e...Adica un sarlatan care ajuta un alt sarlatan...care la rindul lui serveste un ??? din guvern sau din cine stie ce drac de organizatie oculta...sa produca averi...nu ca nu le-ar avea...dar vrea mai mult...ca banul...E OCHIUL DRACULUI...In concluzie...nu mai visati...vorbitit cu muncitorii din europa...Dupa caderea blocului comunist...s-a terminat si la ei cu viata de huzur...inca mai au legi...dar se vor termina si la ei...si asa spun ca hotie ca acum nu au vazut prin tarile lor...Din pacate eu lucrez la un angajator strain...si nu-i spun natia din respect pentru...putinii din natia aia, care nu sunt ca el...DAR FURA MAI RAU decit patronii din romania...Adica suge la doi masa...Nu plateste taxe nici in franta, nici in romania...Facind declaratii false la francezi ca plateste in Romania si invers...Hotia si nesimtirea Patronilor, nu s-a nascut in Romania...aici doar incepem noi sa o vedem...Radacinile aviditatii de putere si avarism...sunt in cu totul alta parte...mai pe la america si undeva in orientul mijlociu...Ce nu intelege Cleopatra impex...e ca afacerea ei mai are un pic de trait...cam max 2012...dupa care nu va mai avea firma...si va fi ca noi...si sa vedeti voi atuncea lupta de clasa...am exemple de falimentari ca ea, de nu mai am loc in punga...Acum rup hainele de pe ei ca sa apere drepturile muncitorilor...ca na...au devenit ca noi...Au uitat ca...au participat intens la distrugerea valorilor muncii...CRITERIILE DE PERFORMANTA pe care le invoca un patron...ar trebui testate de el insusi...intrebativa patronul... ce stie sa faca...o sa faceti infarct cind va va raspunde...EL FACE BANI...In concluzie...comunismul..a fost o utopie...Ce urmeaza...ne va transforma in roboti umani...sau in soldati fara mama si tata....si cind va ajunge cutitul la os...o sa redati agriculturii...terenurile lor, pline de casoaie si mai stiu eu ce dracu....NU SPUN EU ASTA....ISTORIA...citi si o sa vedeti ca se repeta ciclic...pentru ca se uita ce le-au facut strabunilor...si intr-o zi...e prea mult...si lumea isi aduce aminte ca sa nascut libera...si mamele nu ne-au spus la nastere...AI SA TE FACI SCLAV...asta e...nu au vrut sa ajungem sclavi...ce sa faci...MAMELE astea...
Florin la 17 Noiembrie 2010, ora 12:18
Vad ca toata lumea sare pe Cleo !!! Eu spun ca nu exista padure fara uscaturi de ambel parti insa sunt domenii de activitate unde se platesc salarii la timp culmea sunt si salarii bune insa angajatul care e flamand nu se multumeste cu cat munceste si vrea mai mult. Acesti bani sau stiu eu ce alte foloase pe care si le obtine nu sunt pe cai tocmai ortodoxe ci prin furt, minciuna, si alte tertipuri. Spuneti-mi i mie ce sa fac cu o astfel de lepra care cand vine la angajare e cu caciula in mana plangand ca are T copii si ca saracul isi vede de treaba lui iar cand apare la decont cu lipsuri bineinteles e mare boier care imi raspunde " da gura mea nu trebuie sa manance". Pentru genul astia de oameni se modifica legea si o asteptam cu nerabdare sa nu ne mai taraim prin procese cu tot felul de "baieti muncitori".
Nu tin apararea companiilor insa un incompetent care produce pagube si mai e si protejat de Codul Muncii este total ilogic.
Seby la 17 Noiembrie 2010, ora 14:01
sclavagismul stalinism democrat. patronii isi vor permite cu mare lux sa ne tina in tensiune din toate punctele de vedere. stiu firma de alimentatie publica care tinea angajatii 13 ore cu un salariu de doar 8 ore, fara bonuri de masa fara posibilitatea recuperarii orelor in plus sau o plata a orelor in plus. toate fiind spuse, exista si un fenomen care avea luxul sa spuna ''nu sunteti capabili''. sincer, va fi mai rau, mai multi someri, preturi mai mari, salarii mai mici, taxe umflate, sclavagism in propia tara. bravo boc, ai facut tara de un dop.
Gabi la 17 Noiembrie 2010, ora 14:56
PENTRU CLEOPATRA IMPEX:stii care este impresia mea despre tine dupa ce ti-am citit articolul?esti o pitipoanca si o toapa care cred ca i-ar fi rusine sa-si aduca aminte cum a facut primii bani pentru a pune firma pe picioare.
Pesimistu la 17 Noiembrie 2010, ora 15:02
"Competenta" este o calitate pe cale de disparitie,ea fiind inlocuita treptat cu "obedienta".
S-a ajuns din pacate sa alegi intre a-ti mentine coloana vertebrala si a avea un loc de munca.Tot din pacate cei mai multi aleg varianta din urma si nu sunt de condamnat.Lipsa oricarei perspective din aceasta tara nu prea are cum sa faca casa buna cu demnitatea.
Ca am ajuns demult slugi in propria tara ,nu mai este un secret.Dar ca se fac presiuni sa fie si legiferat acest statut,asta naste multe semne de intrebare.
In fond slugoi sunt si cei care au cedat presiunilor companiilor straine-adica cei ce "fac" legile,chiar daca ei o fac pe alti bani.
S-au rasturnat toate sistemele de valori,BANUL face LEGEA!
Si atunci despre ce competenta se face vorbire aici?
Si ca sa revin la tema articolului,de castigat nu stiu cine castiga dar de pierdut am pierdut toti !
Cleopatra Impex Srl Cleo la 17 Noiembrie 2010, ora 16:09
Am citit comentariile voastre si vad ca unii sunt foarte frustrati. Eu respect angajatii si munca lor, dar primul comentariu l-am scris in deplina cunostinta de cauza deoarece m-am confruntat cu 2 situatii de acest gen. Am avut o situatie de furt in firma, dar, neavand camere de supraveghere mi-a fost foarte greu sa o dovedesc la Politie. Timp in care, angajatul respectiv a stat bine-merci si putea sa fure in continuare pentru ca eu nu-l puteam da afara atata timp cat nu s-a finalizat ancheta politiei. In al doilea caz, o angajata refuza, pur si simplu sa faca ce-i solicitam (nu va ganditi la cine stie ce, ii ceream sa faca niste documente de birou) si nu am putut sa o dau afara pe motiv de incompetenta profesionala pt ca avea facultate in domeniu si ATENTIE stia sa faca toate acele lucruri, insa NU VROIA! Am apelat la clasica solutie a reorganizarii pentru a scapa de aceste "uscaturi", insa nu am putut angaja pe nimeni timp de 1 an pt ca ar fi trebuit sa-i invit pe "fostii" din nou. Deci, da, stimati domni nemultumiti,ma bucur ca se va schimba Codul Muncii si voi avea posibilitatea sa iau decizii in firma asa cum doresc. Iar pentru CLEOPATRA FARA IMPEX ,...... am o afacere care a prosperat pe timp de criza, asa incat .... lasati capra vecinului.
Master la 17 Noiembrie 2010, ora 16:23
Ca patron abia astept promulgarea legii. Cel mai mult imi place partea cu datu afara al angajatilor. Trebuia simplificata asta. Oamenii prea au ajuns sa se astepte sa stea o viata intreaga in acelasi loc. De ce nu vor sa inteleaga ca trebuie schimbati? Uite vreau sa dau afara niste incompetenti. Trebuie sa fie usor. Trebuie sa am posibilitatea sa dau afara pe cine vreau cand vreau ca de aia sunt sef!! De ce trebuie tot timpul sa fie mii si mii de motive.. la urma urmei daca m-am saturat de fata ta trebuie sa pot sa te zbor. Aia incompetenti atat mai usor, dar la urma urmei vreau sa dau afara si oameni competenti dar mai in varsta fara nici un fel de scuza. Au ajuns la un anumit nivel de salariu pe care il consider prea mare si ii dau afara si iau unii tineri pe care ii platesc cu seminte si fac aceeasi treaba... Nu le convine urmatoru! In final o lege cu cap! Bravo! O data ce ai angajat un om nu inseamna ca o sa iti ramana pe cap pt totdeauna oameni buni voi asta vreti!
Master la 17 Noiembrie 2010, ora 16:32
Faptul ca esti angajat este echivalent cu a spune ca iti dedici intreaga ta existenta pt imbogatirea MEA a patronului nu a ta. Accepti faptul ca vei fii subplatit iar diferenta pana la plata reala va fi insusit de catre mine sub forma de profit. Cu cat diferenta e mai mare cu atat mai multi bani pt mine. Dar tu in clipa in care depui CV-ul deja stii toate aceste lucrui asa ca nu face pe inocentul cand te dau afara ca ceri prea mult si mie nu imi convine. Este dreptul meu ca afacerist sa caut profit maxim iar orice lege ce imi permite sa fac asta mai eficient este binevenita. Bine ati venit in capitalism oameni buni! Nu va convine? Duceti-va in alta parte vedeti la comunisti o fi mai bine? Sau deveniti si voi patroni
Master la 17 Noiembrie 2010, ora 16:35
Nu vreti sa deveniti patroni? Atunci ramaneti angajati dar va trebui sa acceptati ca puteti fi dati afara oricand, vi se poate reduce salariu, vi se poate refuza o cerere de marire etc...Nu mai comentati asa merge treaba. Banul dicteaza nu va convine nu va plangeti daca nu sunteti in stare sa acumulati capital.
Laura la 17 Noiembrie 2010, ora 19:10
Ideea ca isi poate crea angajatorul criteriile de performanta e o aberatie, mai ales ca nicio lege in Romania nu e clara. Daca nu s-ar gasi portite la toate legile, ar fi altceva. Pai angajatorul poate sa aiba niste target-uri de domeniul fantasticului si poate sa spuna: "Uite, ti-am dat target de 1 mil de euro si nu l-ai realizat. Te-am si lasat 3 luni sa incerci! Gata. Afara!" sau "Te duci prea des la toaleta, lucru care scade productivitatea muncii. S-a intamplat in 3 zile, deci: 3 abateri, avertizare scrisa. Gata.", nu mai vorbesc de statul peste program in interesul companiei pe care el il poate lua ca ce vrea el s.a. Domnului "Master" ma abtin sa-i raspund si inclin sa nu cred ca a reusit sa ajunga patron cu o asemenea mentalitate de jungla a vietii sau, poate, a ajuns dar la o firma de constructii. Un om se poate da afara daca nu isi face treaba, va asigur. Chiar si cu legea actuala. Dar trebuie sa mai stiti si sa-i angajati, pe cine angajati, trebuie sa mai stiti si cum ii puteti da afara iar pentru asta iti trebuie ceva...
Laura la 17 Noiembrie 2010, ora 19:16
Si daca ar fi toti patroni, domnule "Master" cum va autointitulati? Ce ati mai fi dumneavoastra? Manager fara subalterni? Invatati sa va respectati semenii! Daca dumneavoastra nu ati stiut sa va alegeti angajatii, nu e vina Codului Muncii si nu trebuie pedepsiti toti angajatii din tara asta pentru deciziile dumneavoastra gresite. Invatati din ele si nu va mai lamentati atata. Cum sunt angajati hoti, asa exista si patroni hoti/ de nimic.
Blondu la 17 Noiembrie 2010, ora 19:46
Angajatul , Sclavul Angajatorului .... Asta este CLAR ! Asa a Fst si asa va ramane ! Avem Un Sistem Bolnav !!!!!!
Alex D la 17 Noiembrie 2010, ora 20:44
Am citit comentariile voastre si al anagajatorului exista o singura intrebare care o pun cati dintre voi a negociat sau a fost intervievat cu fisa postului in mana adica clar atributii, dreoturi, obligatii?
Si apoi sa discutam!
Era specificat in fisa postului ca angajatul sa va afaca fisele ?
ESTE CLAR ANAGJATII VOR FI MAI RAU CA IN SCLAVAGISM
In sclavagism proprietarii de sclavi trebuiau sa asigure acestora un minim necesar acum nu!
Dar va veni si randul anagjatilor care au si atributul de consumator sa vedem cien le v-a cumpara si cu ce marfa?
Ce zice-ti doamnelor si domnilor patroni neamurile domniilor voastre vor cumpara "10 pui" ca sa va mearga afacerea?
Angel la 17 Noiembrie 2010, ora 21:21
Schimbarea Codului Muncii se face ca sa se armonizeze legislatia europeana, ca acum de suntem in UE, vrei nu vrei te-ai bagat in hora trebuie sa joci. Cert e ca angajatorii care respectau drepturile angajatilor inainte, vor continua
sa le respecte si acum, cine nu le respecta inainte va face la fel, dar sa nu se creda stapan, pentru ca, poate pentru ceva timp o sa-i mearga, dar dupa aia o sa se trezeasca si angajatii si o sa-i trimita sindicatul sa-i bata la usa si va trebui sa plateasca bani grei daca il concediaza din senin sau mai stiu din ce motiv nefondat. Sunt lucruri deja intamplate si verificate in tari mult mai vechi in UE, nu cade nimeni di luna acum cu modificarile astea.
Anonimus Prostalanus la 18 Noiembrie 2010, ora 00:18
Mai oameni buni,v-ati damblagit rau de tot.O sa ne scoata patronii drepturile pe nas!
Lucrez in vanzari,12-14-16 ore pe zi,si la un moment dat mi-a venit patronul,care ma platea "oficial"+la negru,sa imi spuna ca trebuie sa imi reduca salariul fix,dar imi mareste comisionul.Pe care mi l-a dat doua luni i de un an ma invarte ca nu s incaseaza in termen marfa vanduta(dar se incaseaza sub limitele negociate de EL cu clientii "dificili")si alte nebunii.Mi-a taiat diurnele,desi sunt plecat 4-5 zile din localitate,pe motiv ca sunt costisitor,etc.La un simplu calcul matematic,intr-o luna proasta ii aduc minim 10.000 on profit curat.Eu plec acasa cu 1.500,si cu nervii in pioneze.Plus ca orice neajuns cu clientii,masina de serviciu,etc,se intampla din vina mea,nu a tarii si legilor de ....care te leaga de maini si de picioare.Si voi veniti sa imi spuneti ca poate sa imi stabileasca criterii de performanta.Ca dupa ce i-am ridicat doua case,poate sa ma dea afara mai usor,ca sunt incompetent.Va multumesc,stimati dobitoci,care vorbiti aiurea.Am lucrat intr-o firma nationala,careia in 6 ani i-am crescut de 100(o suta!!!) ori vanzarile.La sfarsit m-au executat ca pe un necalificat.Stiam prea multe.Dupa ani in care mi-am neglijat viata si pe cei apropiati,mi s-a spus ca sunt prea bun pentru ei,si a trebuit sa aleg:demisia,sau desfiintarea postului.Si a trebuit sa plec,sa ajung intr-o firmulita in care nu sunt folosit si apreciat la adevarata valoare,si in care un neica nimeni,zagrcit si avar,ma biciuie pentru 1.500 ron,pe motiv ca e criza,ca poate,si ca il ajuta legile si codul muncii.Daca m-as judeca cu el,poate as castiga.Dar m-as condamna pe vecie.Pentru ca noi,sclavii,nu suntem si nu vom fi niciodata protejati.Noi suntem carne de tun,cantitate neglijabila.Asa ca alde Clio si gasca,va invit sa facem schimb.Patronii nu fac ei bani,si-au gasit niste fraieri care le fac banii.Pe bani putini.
O_Persoana la 18 Noiembrie 2010, ora 00:24
"marelui patron auto-intitulat Master (stapan-zice el, insa timpul va cerne)" - Numa' bani ai in teasta. In lumea asta sunt si PERSOANE care au un sistem de Valori Normal si care nu vor sa faca mizeriile care le faci tu pt. a avea bani, cat mai multi bani. S-a stabilit medical (insa necunoscut publicului larg) ca de fapt sunteti niste epave cu adevarat de compatimit - si n-am folosit deloc ghilimele cand am spus cu adevarat de compatimit, un adevar pe care voi, "marii patroni", acum nu-l percepeti, din pacate. Cateodata chiar mi-e mila de voi.
Cleopatra Impex Srl Cleo la 18 Noiembrie 2010, ora 11:23
Foarte bine spus, domnule Master. Se vede ca aveti multi ani de antreprenoriat in spate. Dar ce sa facem cand exista pe lumea asta lenesi, frustrati, invidiosi sau pur si simplu prosti care habar n-au de legislatie si de modul in care se conduce o firma? Pentru "GABI" si pentru "GICA": ati avut in viata voastra macar un butic de condus si de gestionat? Eu cred ca nu, pentru ca altfel nu ati mai pune problema asa. Iar in al doilea rand nu sunt nici pitipoanca si nici toapa (probabil ati observat ca am vorbit frumos si nu am jignit pe nimeni), ci sunt un antreprenor PROSPER care imi voi apara afacerea de cei ca voi. Iar acum si legea va fi in favoarea mea. Daca nu va convine, faceti greva foamei sau alte forme de protest, dar tare v-as invita la un interviu sa vedem de ce sunteti in stare.
Iancu Jianu Haiducu la 18 Noiembrie 2010, ora 12:44
Ce tot vorbiti ca o sa ramina doar licele si hoti ?!Ati capiat ?!In tara au ramas cei ce nu pot pleca din cauza ca au lucrat pina acum-DA?!Cei ce au copii sau parinti bolnavi de intretinut-cine a spus ca au ramas lichele e idiot!Da au ramas foste lichele citeva citeva au devenit mari mafioti care se descurca bine si in tara si peste hotare!Sti de ce spun asta?Cine lucreaza si a LUCRAT in tara are peste 20 de ani de munca in cartea de munca-vezi era la mintea cocosului pacat ca esti cu creer de gaina!Deci trebuie sa vezi vce a facut omul ala in cartea de munca sa-ti faci o idee cit de cit.Nu mai vorbesc de anii FURATI de patroni din cauza neplatii a anumitor datorii cine poate sa demonstrze acest fapt?Uite soacra-mea la pensie s-a trezit cu vreo patru ani minus-si va spun eu conteaza cind te apropii de virsta pensionarii.Suntem sclavi si vom muri sclavi si consider ca oricit vor modifica codul muncii noi tot in dezavantaj vom fi,NOI nu avem bani pentru hoarde de avocati si tot NOI vom pierde!Uite chiar in treacat am vazut -ACUMULARE de CAPITAL de unde maica daca ti se vira chestia cu minimu pe economie pentru a acumula ALTII capital pe spinarea celor fara!Deci impunerea unui minim pe economie este nedreapta-cine stie cit este cu adevarat minimu pe economie-e o bataie de joc!Este impus tocmai pentru ca TU sclav nenorocit si fara creer sa NU POTI acumula averi si sa-i depasesti cumva-PRICEPETI sa nu va mai vaicariti atita!Asta-i buba!Minimu impus!CINE sunt ei sa stabileasca acest minim!DUMNEZEU?!Ei vezi ca nu ei sunt aserviti marilor magnati care nu vor sa plateasca mai mult ca de unde sa adune ei bani la ciorap?
Iancu Jianu Haiducu la 18 Noiembrie 2010, ora 12:54
EI na iaca am auzit-o si pe asta!Pe tine te iubeste cineva MASTER?Asa din curiozitate ca eu am avut asa genii de parinti!I-am taxat cum se spune.Lipsa de suflet te lasa singur-sigur in jurul tau e pustiu-SAHARA e putin spus.Nu te plictisesti?Inoti in bani,minci ce visezi dar tot e GOL!
Nanuc la 18 Noiembrie 2010, ora 12:54
@ Florin, pentru oamenii descrisi de tine exista si Cod Penal, etc.... Nu modificam niste legi doar pt ca tu si inca cativa ai avut nesansa sa ai astfel de engajati. La urma urmei tu i-ai angajat asa ca descurca-te cu ei. Ce te faci cand te angajeaza unu' ca master care te poate da afara "ca asa vrea muschii lui". Pai protectia sociala pe unde mai e? Adica iti lasi un post pt altul la un gunoi de patron care te zboara din motive ce tin doar de persoana lui. Crede-ma am trecut prin astfel de probleme, dupa 3 saptamani de la o angajare m-au fortat sa imi dau demisia pe motiv ca nu faceam destule ore suplimentare in conditiile in care ma trezeam dimineata la 4 sa ajung la munca si nici nu aveam statie de lucru pt proiectare. Noroc cu o sesizare la ITM urmata din fericire cu scuturarea firmei si a sefilor.
Marius la 18 Noiembrie 2010, ora 12:58
Un raspuns de la Slave pentru Master. Ca s parafrazm pe Mircea Diaconu ntr-o emisiune tv " trebuie s facem o lege nou, nu vou". Deci tu ca patron vei avea numai beneficii, cea ce putem s facem este dect s ne bucurm. n rest putem s analizm puin persoana TA i s avem urmtoarele concluzii i puine sfaturi:
- dac i place partea cu datul afar, de ce nu i dai afar soia i copii din cas dac nu i convine ceva (dac nu ai facut asta pn acum sigur poi s o faci pentru c esti instabil), firma este ca o familie unde printele dac este autoritar i intolerant cu anumite comportamente ale copiilor, nu se implic n cresterea lor, nu i stimuleaz corespunztor, printele va suporta consecinele - dezordine, insatisfacii (ce semeni aia culegi);
- dac nu i place de faa lor sau sunt n vrst s i duci la saloane de nfrumuseare asa cum duci soia, la spa eventual poate nu mai sunt obosii i vor avea feele plcute ie, operaii estetice n cel mai ru caz dac i-ai acceptat asa cum sunt si i-ai deteriorat n marea TA creaie pe acest pmnt;
- ca mare ef, nici nu putem s te criticm sau s i d sfaturi, putem s te rugm ca ef s ne ajui (ntruct printre noi sunt i proti, i buni, i deloc foarte buni - aa cum spunei) s rezolvam urmtoarea ecuaie x-7=0 unde X=4, 8, 10, 12, 12+5 unde x este nr. de ani de scoal (acest rezolvare se face numai cu coal i ne ajut s vedem ct de bun esti). n rest stm pe la coluri discutm ntre noi mult i bine despre tine. Aici sunt discuii ntre noi sclavii - ce prere avei despre eful asta "care este" nu are sau are coal dar i lipsesc cei 7 ani de acas - aceast discuie te ajut s rezolvi ecuaia de mai sus, eful se consider tare - nu ne referim la biciuiala tare din timpul serviciului ci la calitile tale recunoscute pe scara valorilor din Romnia - eful nostru urc pe scara valorilor pe saltea i este foarte bun la numrat bani;
- la mila ta mrite Master noi Slave stm (ateptm s dai ordine, s nu leinm i s murim nu ne micm i nu muncim - stm s ne arunci bucica precum la cini), ai grij dac arunci mai multe bucele s-ar putea s slbeti, iar dac arunci gresit s o beleti (ala care muncete i nu st nu va fi lng tine s prind bucica i o vei da la cel care este lng tine i st pe loc s-i arunci bucica - n acest sens cu ajutorul tu nemrginit o s dai tot nainte);
- Ca exemplu eful trebuie s fie precum un calculator (Master - Slave), el are cele mai multe atribuii gestionnd tot sistemul, este cel mai performant, are legturi permanente i comunic cu perifericele de cte ori este nevoie, utilizeaz i prelucreaz datele primite. Perifericele cu ct sunt mai performante cu att consum resurse dac nu au resurse duc la blocarea sistemului. mpreun cu procesorul pot mri performanele. Ca ef nelegi ce vrei, ca patron i dau un sfat - nu mai numra bani c pierzi timp, pune mna si muncete pentru c dup cum se vede Romnia va deveni o ar de patroni.
Master la 18 Noiembrie 2010, ora 14:31
Domnului / Doamnei O_Persoana te rog daca poti sa imi dai si un link cu demonstratia aia ca sunt nebun si psihopat. Altfel nu mai spune prostii...trebuie sa ne uitam si cine a facut studiu ca asa fac si eu un studio in care demonstrez ca oricine vreau eu e nebun
Master la 18 Noiembrie 2010, ora 14:55
Domnului Marius. Nu imi place de fata lor era doar o expresie. Ma refeream mai ales la faptul ca la aceeasi munca pe unul de 50 de ani il platesti mai bine decat pe unul de 20 deci am tot avantajul sa il dau afara pe ala de 50 si sa iau unu de 20. Inteleg ca unii dintre voi care va apropiati de varsta aia o sa ma criticati dar aici este vorba de o firma. Iar o firma lucreaza numai pentru profit. Nu inteleg de ce nu intelegeti asta? Nu suntem aici ca sa va facem viata mai usoara sau mai frumoasa sau mai stiu eu cum vreti voi.. suntem aici doar pentru bani. Si ca tot imi dadeai exemplu cu sotia si copiii, nu am nici sotie nici copii( acuma evident ca o sa sariti ca uite asta e demonstratia ca nu ma ia nimeni ca sunt un nenorocit etc etc..). Dar oricum chiar daca as avea nu e acelasi lucru nu imi iau nevasta ca sa obtin profit, dar in firma ma gandesc numai la profit deci nu a fost o analogie tocmai fericita din partea ta. Acuma chiar te astepti de la angajator sa te trateze ca pe fi-su?? Sper ca nu esti atat de naiv...
Tanase Gheorghe la 18 Noiembrie 2010, ora 21:53
Master, personal nu cred ca sunteti administrator al vreunei SC ( o parere strict personala), asta ca sa nu zic patron.In cazul in care administrati vre-o firma sunt 2 posibilatati:
1) nu stiti ce sa ceri angajatilor
2) ii renumerati sub asteptarile lor.
Sa dezbatem putinfiecare pct:
1) Nu sunteti corent in a va exprima cererile ( cand ceri unui angajat sa faca ceva sa stii cum sa "pui problema" astfel incat angajatul sa considere ca el este cel avantajat si nu sclavagit)
2) Sunt situatii cand angajatul "aude" ca la alta firma din orasul X acelasi post este renumerat muuuult mai bine.
Si ca incheiere " senzatia de siguranta" da angajatuli "forta suplimentara"
Sunt angajat nu angajator.
Paul la 18 Noiembrie 2010, ora 22:41
@ Master si Cleo, cei doi auto-intitulati patroni, v-am citit comentariile si argumentele, nu pot spune decat un singur lucru, sa vi se intample voua ce vreti sa le faceti la altii, iar atunci, sper eu, poate veti intelege..
Csaba la 19 Noiembrie 2010, ora 14:07
clar castigator prin knock out angajatori sper ca nu o sa se ajunga la sclavism mai mare decat este eu personal am fost luat de gat de fostul meu patron pt ca"domnul" maistru m-a trecut nemotivat pe trei zile cand a nascut nevasta mea si am intrebat cum e posibil asa ceva si seful a sarit la mine si m-a luat de gat fara nici o explicatie si nu cred ca este trecut asa ceva in codul munci la drepturile angajatorilor eu personal nu am vazut daca o sa se aprobe si o astfel de lege atunci angajati chiar au dat de dracu'
Master la 19 Noiembrie 2010, ora 14:24
Pt a ma face mai clar e adevarat ca am exagerat putin atitudinea ..normal ca nu merg prin firma cu biciu si dau in oameni cand ii vad ca stau 5 minute...nu sunt chiar asa un animal. Si nici nu dau afara in stanga si in dreapta ca nu e bine pt afacere...dar vreau sa o pot face fara probleme. Exista evident oameni de 45 de ani pe care nu ii poti da afara si sa ii inlocuiesti cu unu fara experienta. Dar exista si unii pe care ii poti da afara si inlocui. Si oamenii in general nu pleaca...am vazut atatea cazuri in care oamenii raman in tot felul de situatii dezavantajoase pt ei si nu schimba nimic desi poate. Oricum nu sunt de acord cu mentalitatea majoritatii sa ramana angajati in acelasi loc pt mult timp. Intr-o oarecare masura chiar promovez ideea de schimbare a locului de munca o data la cativa ani. De ce nu vor oamenii sa evolueze? Daca stai in acelasi loc cum evoluezi? Cei mai buni intotdeauna se prind de metodele patronilor si pleaca sa isi faca singuri un rost. Cei care se tin cu dintii de un post sunt in general oamenii slabi pregatiti. Asta din pura observatie...
Mairam la 19 Noiembrie 2010, ora 19:16
In ultimul comentariu ai f. multa dreptate Master. Problema celor care se leaga cu inversunare de locul de munca este legata de mentalitatea proasta cu care am fost educati mai ales cei de peste 40 de ani . Te angajai la 18 ani la uzina si ieseai cand iti faceau cadou bastonul de pensionare. Pe de alta parte angajatului nu-i sunt recunoscute nici 50% din drepturi in mare parte din intreprind
rile mici cat despre buticuri ,buticarele,spalatorii auto si alte firmulite nici nu vreu sa ma gadesc la cei ce accepta sa lucreze acolo. Nu pentru ca nu le consider locuri de munca ci din cauza conditiilor ce le sunt oferite
Muresan Gabriela la 19 Noiembrie 2010, ora 20:04
Consider ca aceste noi modificari care se vor aduce Codului Muncii ,reprezinta interese ale celor din guvern care dupa parerea mea se vor vedea in buzunarul lor cu siguranta. Este o bataie de joc fata de angajati. Eu lucrez la o firma internationala germana in domeniul vanzarilor sunt sef raion muncesc ca un caine programul normal este de 8 ore dar merg la servici dimineata la ora 6:00 si ies din magazin la ora 17:30 sau chiar mai tarziu,in aceste conditii a noilor modificari ma intreb la ce ora voi iesi din magazin. "sclavii" patronilor iar in cazul modificarii Codului Muncii vom fi "serbi" adica vom si dormi la serviciu dar familia unde o mai punem si ne miram ca avem copii consumatori de droguri si analfabeti candtu nu mai ai timp pentru copilulu tau fiind musafir in propria casa.
Iar perioada de proba de ce nu o maresc la 2 ani i dupa aceea sa-ti dea si cu piciorul in fund ca nu mai esti capabil.Asta e tara lui papura voda sindicatele nu-si fac treaba aceea de a sustine drepturile angajatilor ci sustin patronatele deoarece iau bani frumosi de la acestia.
Sincer imi vine sa plec din tara asta in cara doar familia ma mai tine, mi-e groaza de viitorul copilului meu nu stiu ce sanse are in Romania avand in vedere ca in ziua de azi fara suport financiar consistent esti " fiul ploii".
Pacat ca tara asta a ajuns in situatia asta adica de casa bantuita deoarece toata lumea vrea sa plece din ea de parca ar fi plina de fantome......ale guvernantilor
Maria Maria la 20 Noiembrie 2010, ora 21:10
Pentru d-nul Master si d-na Cleopatra Impex

Si cei de pana in 1990 credeau ca sunt buricul pamantului si mai presus de Dumnezeu .
Nimic nu este vesnic .As dori peste ani sa vad ce ati acumulat prin rapacitate .
Intr-o zi indiferent de Legislatia muncii ve-ti intelege ca celalat care este direct producator de plusvaloare -sclavul- este egalul d-voastra .El da forta de munca in raport de capacitate si valoare iar d-voastra-stapanul de slavi- prin contracte clare ve-ti plati .
Cand piata muncii isi va reveni nu stiu daca multi vor dori sa-si desfasoare munca in cadrul unitatii d-voastra.
Ve-ti primi ceeace meritati salariati slab pregatiti si tupeisti.SUCCES
Iancu Jianu Haiducu la 21 Noiembrie 2010, ora 09:11
Cunosc un caz in care la o firma a fost dat afara un angajat de 40 de ani si a fost angajat altul mai tinar-este CORECT?Desi l-au dat in somaj pe cel vechi si nu mai aveau voie sa angajeze.Stiu ca omul era muncitor si nu era lenes,are doua fete una la medicina si alta in liceu care invata bine pe mine sa ma fi dat afara ca ii "muscam' rau de tot.Adevaru este ca s-a dovedit las respectivu ca oricum nu avea nimic de pierdut TREBUIA sa-i dea la ITM-asa le confirma parerea la idioti ca este "prost"-adica un om linistit care isi vede de ciorba lui.Se profita la maxim de faptul ca oamenii nu-si cunosc drepturile asta e.
Dorin la 24 Noiembrie 2010, ora 11:53
Pana la urma, m-am hotarat sa spun si eu ceva, desi nu am voie sa ma enervez...
Domnule mare patron de doi lei Master, sau cu ti-oi zice......N-am sa ma apuc sa comentez, la randul meu, tampeniile pe care mintea ta de 2 clase - si alea cu geamurile sparte - le debiteaza....Apropo's, sper ca aministratorul sa nu imi cenzureze comentariul....daca e vorba de atac la persoana si jigniri, cred ca enormitatile acelea sunt de destul de elocvente in ceea ce priveste jignirea noastra, a celorlalti....in paranteza, eu chiar nu stiu cum administratorul permite niste asemenea comentarii......
Dar te provoc, in cazul in care sistemul tau mental (??????????????????) iti permite sa poti "intelege" ceva...cat de cat...din ceea ce se spune in jurul tau...
...no, hai ca ma enervez deja si incep sa ma turez...in fine!!!!
Provocarea pe care ti-o arunc e aceea sa iti dezvalui identitatea adevarata...in fata angajatilor tai, a potentialilor angajati si a noastra, a celorlalti care suntem obligati sa iti citim abjectitatiile....Daca esti asa grozav in sustinerea a celor ce ai scris, vreau sa vad daca o sa mai ai angajati, cati si cine o sa mai ramana in firma aia ta si, mai ales, cine o sa mai vina sa se angajeze la tine pe post de sclavi.......??????????????
Ai curajul asta...???
Si...ca nu ma pot abtine....lumea aia infecta in care te invarti ca un paun cu penele smulse n-o sa tina mult....si asta, pentru ca cine vorbeste si gandeste ca tine se plaseza intr-o anume ierarhie a raului, in care intotdeauna cineva este sclavul cuiva....
No, hai ca am scris prea mult si, nu stiu de ce, am...asa...o vaga impresie ca te-am pierdut de la primele 20 de cuvinte....dar cred ca deja exagerez...!!!
Zii, ai curaj...???????

Master la 25 Noiembrie 2010, ora 18:29
Dorine Dorine....dupa cum zici tu sunt intr-o anume ierarhie a raului...pai daca sunt malefic atunci de ce mi-as fura singur caciula spunand cine sunt cu adevarat?? Adica daca ma consideri un egoist nenorocit atunci de ce speri de la mine sa fac un gest care m-ar deconspira si mi-as pierde din puterea obtinuta? Pai ce zici nu trebuie sa fiu congruent cu gandirea mea si prin actiunile mele? Cat de naiv poti fi sa crezi ca intru in astfel de jocuri? E ca si cum ti-as da un cont si ti-as spune sa imi pui toti banii tai in el si tu sa faci exact asta...ar fi un comportament cel putin cretin...
Mari la 26 Noiembrie 2010, ora 14:09
Vreau sa-i intreb pe cei doi patroni care au atatea pretentii de la angajati daca la randul lor sunt corecti? Cat de curata este contabilitatea voastra, cat din protit este "la negru" si cati din angajati au salariile la negru? Din pacate asta este mentalitatea Buticarilor din Romania care se cred stapani peste tot. Dar banii nu aduc cu ei si buna crestere, educatia si cultura. Cel mai tare ma sperie faptul ca aceasta mentalitate va fi dusa mai departe de odraslele voastre.
Master la 27 Noiembrie 2010, ora 01:08
La fel as putea si eu spune despre voi: Cel mai tare ma sperie faptul ca aceasta mentalitate va fi dusa mai departe de odraslele voastre. Chiar credeti ca daca fac bani atunci sigur fac ceva ilegal? Tare paguboasa mentalitatea asta...
Cleopatra Impex Srl Cleo la 29 Noiembrie 2010, ora 18:21
Inca o data sunt de acord cu Master. (Sincer as vrea sa te cunosc, cred ca am impartasi exemple de bune practici). De ce sunteti asa frustrati oameni buni? Chiar credeti ca un patron da afara un angajat cu adevarat competent caruia ii poate delega la orice ora sarcinile sa le realizeze cu succes? Tin sa va spun ca am fost angajata si eu (DA, ASTA PENTRU CEI CARE AU IMPRESIA CA M-AM NASCUT CU BUTICUL IN BRATE) multi ani atat la stat, cat si la privat. Este mult mai greu sa ai responsabilitatea unor angajati, sa-ti platesti impozitele la timp, sa dai salariile la oameni, sa faci contracte bune si sa mai ai si profit. Iar cand vezi ca tu muncesti de dimineata pana seara (este eronata impresia unora ca un patron sta toata ziua si angajatii muncesc) si vine un idiot tupeist care isi cunoaste drepturile si iti face reclamatii cum ca este discriminat, iti vine sa-l iei la bataie. Celor care pun atata pret pe activitatea ITM, i-as intreba de ce nu se fac ei insisi patroni, daca li se pare asa frumoasa si usoara viata de patron? Va spun eu: pentru ca nu sunteti in stare sa gestionati o afacere, sa luati o decizie si o initiativa si mai ales SA FITI COMPETITIVI INTR-O PIATA CONCURENTIALA. Nu am nevoie sa stea angajatul 12 ore la servici, sa stea doar 8, dar in cele 8 sa faca treaba pentru care il platesc. Nu sa vorbeasca la telefonul personal, sa bea cafele si fumeze. Ca sa nu mai spun de proaspetii absolventi de studii superioare care se cred buricul pamantului si vor salarii mari doar pentru ca exista. Nu stiu sa faca nimic, iar unii dintre ei nici nu sunt dispusi sa invete. Pentru Mari: odrasla mea va avea parte de o educatie aleasa cu care va supravietui in economia de piata.Pentru ca asta este adevarul, traim intr-o economie de piata, in care cel mai profitabil traieste, ceilalti ajuta la imbogatirea lui. Voi, dragilor, sunteti niste inadaptati care ati ramas in comunism. Va doresc sa deveniti patroni, sa va confruntati cu problemele reale ale economiei de piata, cu o criza economica si pe urma mai vorbim.

  Inapoi la articolul Codul Muncii se pregateste de schimbare. Cine castiga: angajatii sau companiile?

Setari Cookie-uri