Comentarii pe articolul Demisie la sefia Tarom


Tanara si nelinistita

la 15 Martie 2011, ora 13:36
Cum sa pui o persoana la varsta ei la conducerea Tarom??!!
Nu stiu cati ani are, dar nu arata a persoana cu o experienta mare in conducerea unei companii de nivelul Tarom. Intradevar exista si talente care fiind si tinere, dar fac o treaba buna, dar din cate se vede aici nu e cazul :(
Gabriella la 15 Martie 2011, ora 13:53
Asa este, sunt si persoane tinere care sunt capabile sa conduca o companie mare. Insa vorbim totusi de Tarom, o companie care isi are istoria. Personal nu cred ca doamna Brutaru era cea care conducea Tarom decat pe hartii :)) este nevoie de foarte multa experienta in management insa nu de orisicare ci managent in industria respectiva ptr a face acest lucru si de o excelenta abilitate de a gestiona o companie ca Tarom-ul, lucru pe care cu tot respectul doamna Brutaru nu cred ca le detine datorita varstei.Ce tristete, inca o companie romaneasca adusa voit in pragul falimentului.........
Lungu Iulian la 15 Martie 2011, ora 13:54
Probabil nepotisme..ce te mai mira?.....Nu asa a facut PDL-UL peste tot?....esti culmea....mai conteaza pentru astia ca a nenorocit Taromul?....mai conteaza ca a dat la o parte persoane competente?......cobeste-te la buzunare....avem de platit si aici...
la 15 Martie 2011, ora 16:23
Am avut onoarea s-o cunosc personal pe d-na Ruxandra Brutaru. Este intotdeauna recomandabil, sa vorbim in cunostiinta de cauza. Ceea ce pe forumurile din RO se intampla f. rar. Injectivele si insultele fiind ceea ce caracterizeaza pe multi care posteaza pe diversele forumuri.
Ruxandra B. a crescut in bransa, are o experienta buna, idei interesante, cunostiinte temeinice de marketing, teoretice si practice, printre altele un MBA in USA, vorbeste o engleza perfecta, etc.etc. Deci are o pregatire pe masura, nu a fost numita pe post din motive politice, ci efectiv deoarece este o persoana capabila. Cum putine sunt in functii de conducere in RO, iar ca femei intr-adevar chiar f. putine.
Tarom este o firma mostenita, cu (foarte) mult personal raportat la numarul de avioane. Se poate discuta (contradictoriu) intensiv pe aceasta tema, despre (in)eficienta personalului, costuri ridicate, fie ca sunt generate de personal sau de maintenance (datorita tipurilor diferite de avioane utilizate) etc. Ruxandra Brutaru a reusit cu success mentinerea cotei de piata a Tarom-ului pe o piata f. aprig disputata atat de companiile traditionale, dar si de cele low cost. Astfel a reusit sa mareasca numarul pasagerilor transportati de compania mentionata. Ca yield-ul a avut de suferit in aceasta competitie, este de asteptat, deoarece in contextual actual, asta se intampla peste tot in Europa, USA, etc.: foarte putine companii castiga bani. Multe din masurile luate de fostul director Tarom au fost unele ale caror rezultate se vor putea vedea pe termen mijlociu si mai lung. Ceea ce nu se va intampla, probabil, deoarece noul director va incerca sa-si impuna o noua linie. Eu dau urmatorul prognostic: urmatorul director NU va fi mai bun decat Ruxandra B., in nici un caz. Asta e o problema notorie la Tarom: au schimbat in 5 ani 7 directori, in mare parte schimbari cu iz politic, oameni fara cunostiinte de specialitate. Aviatia este o chestie mai speciala, unde regulile sunt un pic mai altfel decat in alte domenii, unde concurenta fantastica din Europa te sileste sa adopti o strategie de piata pe masura, pe care s-o adaptezi cerintelor pietii, din mers, cu o flexibilitate peste medie. Zborul in sine, este un produs f. perisabil, exact ca o camera de hotel. Ruxandra B. este o persoana care cunoaste f. bine mecanismele acestei piete sensibile si a luat masuri coerente de dezvoltare a business-ului. Consider personal demisia ei o pierdere importanta pt. Tarom, in incercarea companiei de a se (re)pozitiona, (prin forte proprii) pe piata interna, dar si in cadrul aliantei Sky Team. Iar chestia asta din articol, cu investitorul strategic, este o gluma! Daca se va gasi cineva care sa preia TAROM, multi dintre cei care poate acum se bucura ca a mai fost mazilit un director, vor fi primii care vor plange (probabil) dupa locurile de munca pe care le vor pierde! Sau crede cineva dintre Dvs. ca acest investitor strategic va prelua Tarom-ul si totul va merge neschimbat inainte?! Cel putin 20-30% din personalul actual va trebui sa paraseasca corabiaDaca politicul va fi de acord si va accepta asta, ramane de vazutDeci cautarea investitorului va fi incununata din nou de un esec! Astfel se inchide acest cerc viciosiar destinul Tarom-ului va fi candva, in viitorul apropiat, pecetluit de piatadin pacate atunci nu vor mai exista multe optiuni.
Ioan Kovaci la 15 Martie 2011, ora 17:28
Mama ce ai laudat-o pe directoare, aproape sa ma convingi ca demisia ei e o mare pierdere pt tara si pt Tarom.Dar cifrele vorbesc si e normal ca un manager care iese in pierdere sa isi dea demisia sau sa fie demis.Cit despre viitor , daca vor sa puna mina si pe Tarom vor pune oricum si dupa privatizare precis va deveni profitabil cum a fost si Sidex Galati iar citeva,, regine" isi vor mai rotunji conturile din Elvetia
Leo la 15 Martie 2011, ora 17:52
De ce credeti ca numai varsta, este un criteriu absolut pt. profesionalitate si competitivitate?! Va dau un exemplu, ramanand in bransa: Am avut ocazia acum cativa ani, sa discut cu cativa dintre membrii de conducere din proaspata echipa a companiei de zbor Wizz Air din Budapesta. Toti tineri, entuziasti, etc. Proaspatul director era un tip cam la 30 ani, de nationalitate poloneza, care lucrase inainte la American Airlines in Dallas /Tx. Am discutat copios, pe diverse teme (operations, marketing, etc.) si am fost tot timpul, toti, efectiv pe aceasi lungime de unda. Deci cred ca e necesar sa incercam sa lasam varsta ca argument, pt. aprecierea capacitatii profesionale a cuiva. Mai ales cand ne referim la o persoana pe care nu o cunoastem personal. In alta ordine de idei: cati indivizi nu sunt din vremurile trecute (generatia dinainte de 89), care au acum parul alb?! Le da asta mai multa credibilitate? Profesionalitate?! De ce?! Nemaivorbind de faptul ca marea majoritate dintre ei au fost indoctrinati in scolile de partid, la Stefan Gheorghiu, etc. , orice spirit de initiativa a fost distrus in fase, multi dintre ei devenind din pacate numai niste (utile) unelte in a servi guvernul de pe vremuri, cu facultati la rusi (ce au invatat acolo, in acel sistem, nu mai intereseaza pe nimeni!), etc. Nu denigrez pe nimeni. Cunosc oameni din noua generatie, cu MBA luat nu stiu pe unde in lumea asta, care au si acestia destule problememai ales de ordin uman, de competenta sociala, etc. Deci competenta fiecaruia conteaza, de la caz la caz si nu cum arata, sex, rasa, varsta, etc.

  Inapoi la articolul Demisie la sefia Tarom

Setari Cookie-uri