Comentarii pe articolul Renault a investit 30 mil. euro in Matrite Dacia, pentru a creste capacitatea de 7 ori


Confuzie in termeni

Horatiu la 22 Iulie 2011, ora 10:16
Afirmatia (preluata de pe situl daciagroup): Angajatii de la Matrite au ca misiune conceperea proceselor de fabricatie, realizarea studiilor, preliminare dar si a utilajelor si finisarea lor cu ajutorul preselor." contine o mare eroare, ca sa nu-i zic altfel.
Matritele sunt niste SCULE care se monteaza pe PRESE (utilaje) pt. realizarea pieselor din tabla dorite, prin diferite operatii tehnologice (decupari, ambutisari, etc.). Deci utilajele (presele) nu pot fi finisate cu ajutorul preselor...Finisarea probabil ca se refera la matrite (scule), care se realizeaza si finiseaza in ateliere de scularie, urmand ca apoi sa fie montate, testate, omologate si folosite pe prese.
Evident, mai poate fi vorba (daca e cazul), de finisarea PIESELOR din tabla obtinute prin presare, in vederea montajului (dar aceasta in nici un caz nu se face pe prese).
De asemenea, poate ca in declaratia directorului Dacia ar fi meritat sa fie pomeniti si angajatii de la sectia Presaj din Roman S.A. - Brasov, unde, timp de mai multi ani, cu utilajele existente (prese japoneze tip Komatsu, vechi de peste 35 de ani !) si si matritele intretinute de lucratorii de acolo, au fost realizate toate elementele de caroserie pt. Dacia.
Asta, pt. respectarea adevarului.

  Inapoi la articolul Renault a investit 30 mil. euro in Matrite Dacia, pentru a creste capacitatea de 7 ori

Setari Cookie-uri