Comentarii pe articolul Diana Blinda, Hansen: Producatorii interni de mobila cu care am colaborat pana in prezent s-au dovedit diletanti si neseriosi


Mobila romaneasca era vestita peste hotare

Ramona Apostol la 12 August 2008, ora 16:03
Mobila romaneasca era vestita peste hotare
Urmaresc piata romaneasca de mobila din 1985 si nu inteleg cum producatori de renume mondial de mobila din Romania, astazi nu mai sunt capabili sa satisfaca nici macar piata romaneasca. Oare asa este sau este de vina complotul marilor puteri de a defaima si saracii fabrici puternice romanesti pentru a le cumpara pe nimic intr-o privatizare fara reguli, in afara celei numita "a junglei" ? Am vandut mobila de la mari companii prin magazinele mele din Bucuresti in perioada 1995-2000, dar m-am aventurat sa si fac mobilier intr-un mic atelier. Poate nu am lucrat la standardele de calitate impuse de HANSEN dar nici nu erau pe vremea aceea atatia snobi cati sunt astazi in Romania. Daca acele mari companii care au venit in Romania sa-si vanda produsele ar fii incheiat contracte ferme pentru produse bine platite cu o companie romaneasca fara sa incerce sa insele producatorul in favoarea nenumaratilor intermediari probabil ca situatia ar fi fost cu totul alta. Daca ieri o industrie precum cea a mobilei aducea multor romani lipsa grijei de maine, astazi lipsa acestei industrii aduce catorva romani bogatii nemasurate si vorbim despre corectitudine?
Ramona
George Bogdan la 13 August 2008, ora 11:19
Dnei Ramona Apostol,
Da, sunt de acord cu obseravtiile. Cum a fost posibila disparitia ind. mobilei din Romania ? Industria lemnului, mai larg. De ce politicienii romani au jucat si ei in defavorarea Romaniei ? Industria nu era ceausista. Sunt specialist in mobila. E trist sa spun asa ceva. Caci erau cca 200.000 de muncitori in aceasta industrie. Pur si simplu au distrus intreaga industrie a mobilei / lemnului. Daca trecerea la economia privata a insemnat distrugerea industriei romanesti in ansamblu, crezand ca vor veni firmele din Vest, atunci Romania e clar e doar o pata ce poate fi stearsa incet incet in timp. Economia globala, globalizarea puternicilor lumii, ingenunchiaza natiunile mijlocii si mici.
P.S. Daca aveti magazine de vanzare a mobilei, sunt interesat in cooperare.
Tel. 0749.944604
Emil Ilea la 17 August 2008, ora 08:46
Ceva s-a intamplat cu industria romaneasca imediat dupa 1989, este adevarat: contractele externe par a se fi oprit in mod suspect la 31 decembrie 1989. Inaltii responsabili din comertul exterior romanesc de atunci ne pot lamuri daca vor asupra acestei situatiei. DAR, chiar daca in lume exista grupuri de interese economice, aceasta nu inseamna ca industria romaneasca (de mobila, etc...) nu ar avea sanse sa se afirme sau ca exista o conspiratie impotriva ei. CONDITIA este ca industria romaneasca sa fi invatat (1) Calitatea si (2) Marketingul. Cum nici una nici alta nu sunt inca deprinse corect in Romania (a se vede mai sus cum un client este numit "snob" doar pentru ca el cauta in mod legitim calitate...) trebuie sa mai asteptam pana cand "ai nostri ca brazii" vor invata de la Japonia, China, India si lumea asiatica in general cum sa razbeasca si cum sa se impuna prin seriozitate, caliate mereu crescanda si planificare pe termen lung.
Ramona Apostol la 18 August 2008, ora 22:00
Ma bucur ca nu sunteti indiferenti la ce se scrie si cum se scrie despre producatori, comercianti si clienti. Imi pare rau ca nu sunteti nici sinceri, nici ROMANI, ci doar pretentiosi in gandire si exprimare. Marketingul este prost inteles pentru ca piata este haotica, pentru ca banii de pe piata sunt inghesuiti in pungile, cardurile si gentile diplomat ale unor oameni care denatureaza si perturbeaza aceasta piata dupa bunul lor plac. Mi-am permis sa scriu despre snobi, pentru ca ei exista, ei sunt VIP-urile noastre, fie ei oameni de afaceri care trebuie sa isi cheltuiasca pe o pereche de pantofi de sport un numerar echivalent cu cel pe care un roman din zona de mijloc l-ar da pe o masina de second-hand, fie cantareti ce fac "playback" in muzica, dar isi achizitioneaza doar lucruri de calitate, fie politicieni plini de elan muncitoresc, care trebuie sa cheltuiasca pe mobila si alte decoratiuni interioare banii alocati cu atata darnicie in fiecare an. Oamenii din Romania nu cauta calitate in nimic, ei cumpara pentru ca nu se pot abtine, pentru ca au cumparat si prietenii si nu se poate ca tocmai ei sa se lase mai prejos, pentru ca se lasa inselati de iluzia ca produsele scumpe trebuie neaparat sa fie si de calitate, si alte motive la fel de legate de calitatea produselor.
Ilea Emil la 2 Martie 2009, ora 20:34
A fi roman inseamna obligatoriu "a cumpara romaneste", indiferent de pret, aspect si a inchide ochii la calitate, domnita Romana?!

  Inapoi la articolul Diana Blinda, Hansen: Producatorii interni de mobila cu care am colaborat pana in prezent s-au dovedit diletanti si neseriosi

Setari Cookie-uri