Moderator Claudiu Vrinceanu Redactor-sef, Wall-Street.ro

PRO sau ANTI legea anti-fumat in restaurante?


Esti PRO sau IMPOTRIVA legii anti-fumat in restaurante?



72.6%
27.4%

Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

Reprezentanti

Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc). George Butunoiu Fondator, Restograf.ro
Sa interzici fumatul in public e ca si cum ai face o lege ca oamenii sa traga vanturi numai la ei acasa


Sa demonstrezi ca fumatul langa cineva caruia ii face sila acest lucru e atat de imoral incat ar trebui interzis prin lege nu e atat de simplu pe cat ar parea la prima vedere. Trebuie sa-ti pui serios mintea la contributie, fiindca cei care traiesc de pe urma fumatului altora au angajat armate de oameni cu maiestrie la scris si la rastalmacit lucrurile in asa fel incat sa te puna in incurcatura daca nu esti pe faza sau daca nu esti foarte inteligent in ziua respectiva. Acestia au raspunsurile pregatite la toate reprosurile, atent si siret formulate, si angajatii lor sunt obligati sa le invete pe de rost si sa le scoata instantaneu, ori de cate ori simt pericolul. Si, sigur, li se baga eficient in cap ca nu e nicio rusine sa lucrezi pentru o companie care otraveste si impute oamenii.

De pilda, daca mi se pare imoral ca un fumator sa plateasca aceleasi impozite la sanatate ca si mine, fiindca tratamentul la cancerul lui e de vreo suta de ori mai scump decat cel pentru ulcerul meu, daca nu si mai mult, raspunsul e ca boala Gaucher sau maladia Pompe sunt inca si mai scumpe... Daca spun ca incepe sa mi se faca sila deja cand ajung in spate la Eva si ma gandesc prin ce nori de fum trebuie sa trec de la scari si pana la intrarea in Atheneu, si ca nu imi vine nici sa mai ies afara in pauza, tot din cauza asta, ti se raspunde ca e ca si cum ai cere prin lege oamenilor sa traga vanturi numai cand sunt la ei acasa. Cand spun ca fumatorii arunca tigarile stinse pe trotuar si pe unde apuca, ti se atrage atentia ca bucurestenii arunca, oricum, de toate pe strada si ca e chiar mai bine ca unii au mainile ocupate cu tigarile, caci altfel cine stie ce ar mai fi carat cu ei si ar fi aruncat temiri unde. Asa, macar, chistoacele sunt mici si discrete si nu ies atat de mult in evidenta. Ca scuipa pe jos mai mult decat altii nu e demonstrat stiintific, nu a numarat pana acum cineva scuipatii de pe trotuar ca sa arate ca sunt maiu multi de la fumatori decat de la ceilalti, si probabil ca nici nu o va face prea curand, asa ca si acest argument cade. Si nu e demonstrat stiintific nici ca aceia care fumeaza muncesc mai putin decat ceilalti, desi iau aceleasi salarii, pentru ca de unde poti sa stii ca unul care nu fumeaza nu pierde inca si mai mult timp cu vreun solitaire sau cu un site deocheat? Iar ca tigarile iti dau dependenta? Dar ce nu iti da dependenta in zilele noastre? Si Facebookul, si ciocolata, si ProTVul, si cate si mai cate. Incearca sa-i iei unuia telefonul mobil pentru cateva zile si vezi ce se intampla! Ei? Ca sa nu mai spunem ca e muuuuuult mai igienic si mai sanatos sa-ti speli toate hainele, dar absolut toate, de sus pana jos, si la pranz, si seara, dupa ce iesi dintr-un restaurant. In fond, mirosul din ele te impiedica sa uit sa faci lucrul acesta, inca de pe hol, cand ajungi acasa, fiindca altfel, Doamne fereste, poate ca ai uita si le-ai pune undeva sa le mai porti o data.

Asadar, de ce sa fie fumatul mai rau decat altele incat sa-l punem in lege...?

Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri! Octavian Badescu Antreprenor si fondator, Sameday Courier
Eu nu fumez, insa personal am rezerve in privinta reglementarilor de tip administrativ in acest domeniu. Restaurantul este al unui investitor care este in masura sa ia singur deciziile potrivite pentru afacerea lui. Iar un client este liber sa intre sau nu intr-un restaurant in masura in care fumul este deranjant. Daca cumva fumatorii sunt mai numerosi, a-i priva pe antreprenori de clienti este nepotrivit. Pana la urma privezi si consumul in general.

Piata va regla aceste aspecte, sunt sigur ca vor aparea si restaurante pentru nefumatori in masura in care piata o va cere. Chestiunea cu fumatul care dauneaza se rezolva, de asemenea, la nivel individual. Este treaba mea daca vreau sa imi fac singur rau. Din aceasta perspectiva nu cred ca interzicerea reclamelor la tigari este un lucru bun, pur si simplu limiteaza piata la producatorii actuali si este anticoncurentiala. Mai mult decat atat, probabil ca producatorilor de tigari le si convine intrucat nu mai este necesar sa aloce bugete mari in marketing.

In concluzie, parerea mea este ca cei care cauta cu lumanarea sa reglementeze viata altora ar fi mai bine sa isi vada de treburile lor si sa isi gaseasca o ocupatie productiva.

Comentarii

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.


18 Martie2015, ora 14:27
Lily
Fumatul ar trebui interzis in localuri.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

18 Martie2015, ora 10:29
Daniel Opris
Fumatul in locurile publice incalca drepturile omului, deci nu ar trebui sa existe ezitari privind promulgarea acestei legi.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

17 Martie2015, ora 14:31
A L
Sunt PENTRU interzicerea fumatului.
Pentru ca ne omoara fumul de tigara, in spatiile inchise, la PROPRIU, de aceea. Fumul de tigara ne omoara adolescentii, caci n-au minte, inca. Iar adultii carora nu le pasa, cred ca nu sunt parinti sau au uitat sa fie. Ne omoara fumul din liftul de la bloc, din casa scarii, din birourile in care "nu se fumeaza", pizzerii, terase, cafenele, baruri, restaurante, cluburi, discoteci. Fum care se imbiba in mochete, draperii, canapele pentru totdeauna, intoxicandu-ne de fiecare data. Toate otravurile pe care le inspir cand cineva fumeaza langa mine. Si nu vreau sa mor intr-un spital din Romania. Caci nu am bani de mita si nu-mi permit spital privat, la fel ca alte 15 milioane de romani.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

17 Martie2015, ora 14:29
A L
Sunt IMPOTRIVA. Pentru ca ne omoara fumul de tigara, in spatiile inchise, la PROPRIU, de aceea. Fumul de tigara ne omoara adolescentii, caci n-au minte, inca. Iar adultii carora nu le pasa, cred ca nu sunt parinti sau au uitat sa fie. Ne omoara fumul din liftul de la bloc, din casa scarii, din birourile in care "nu se fumeaza", pizzerii, terase, cafenele, baruri, restaurante, cluburi, discoteci. Fum care se imbiba in mochete, draperii, canapele pentru totdeauna, intoxicandu-ne de fiecare data. Toate otravurile pe care le inspir cand cineva fumeaza langa mine. Si nu vreau sa mor intr-un spital din Romania. Caci nu am bani de mita si nu-mi permit spital privat, la fel ca alte 15 milioane de romani.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

17 Martie2015, ora 10:13
Cristian Ulici
In momentul de fata sunt putine restaurante in care pot intra, mai ales daca sunt cu familia, din cauza ca in majoritatea se fumeaza nediscriminatoriu.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 20:50
Dan Moraru
Imi pare rau, dar argumente de genul "si alte tari au facut la fel" sau "nu vreau sa inhalez fumul altora" nu justifica nici pe departe interzicerea dreptului unora dintre noi de a fuma. Sau a unor proprietari de business-uri de a accepta ca, in localurile lor, clientii sa poata fuma. Solutia, evidenta si de bun simt, este amenajarea de spatii separate pentru fumatori si nefumatori. Asta in virtutea dreptului fiecaruia de a alege. Daca puteti fi de acord cu principiul asta atunci cand vine vorba despre oricare dintre drepturile oricarei minoritati, atunci probabil veti putea fi de acord si cu faptul ca dictatura majoritatii arareori ajuta la o viata normala a unei societati.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

16 Martie2015, ora 18:37
Caba Ioan
sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 17:15
Ninel Stoenescu
In Germania,daca vrei sa fumezi,ai amenajat un loc de fumat afara langa local si fumezi pana crapi,chiar pe timp de iarna.Nu esti obligat sa suporti viciile cuiva.Inclusiv personalul restaurantului iese afara si fumeaza.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 15:46
Adriana Dinu
Si mai rau este sansa de a face acele boli ale fumatului este mai mare la mine, fumatorul pasiv din statii de autobuz,tren la serviciu sau in restaurant. Nu e normal ca sa mi se exlice ca mai bine m-as lua de fumat.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 15:23
Radu Bartos
Prefer sa ma imbat cu miros de primavara decat sa simt si numai o secunda mirosul de tigara!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 13:29
Mihai Dina
Regulile de interzicere a fumatului in locurile publice trebuie sa primeze dar suna a impunere o astfel de lege, ar trebui sa se lase la latitudinea celor implicati (localurilor) acest aspect, totusi fumatul nu este ilegal.
Daca eu vreau sa fac un local DOAR pentru fumatori de ce sunt obligat sa am sectiune pentru nefumatori? Nu oblig nefumatorii sa intre in local :(

La final, totusi sunt pentru interzicerea fumatului :)
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 12:18
sandra diaconescu
nu sunt de acord, este o discriminare fata de fumatori, asa cum noi ar trebui sa ne gandim la nefumatori si ei ar trebui sa se gandeasca la noi, astfel trebuie ajuns la un compromis care sa impace ambele tabere.nu mi se pare corect ca nefumatorii sa stea bine mersi in cafenea, club, restaurant, iar noi fumatorii sa stam pe la usi ca sa ne satisfacem viciul.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

16 Martie2015, ora 10:39
Adrian
Cred ca ar trebui ca fiecare local sa aleaga ce clienti vrea sa aiba si sa decida in consecinta.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

16 Martie2015, ora 09:30
MIHAELA V
Nu vad de ce noi in Romania nu am reusi cand atatea alte tari din Europa se descurca de minune fara fumat in locuri publice.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 08:31
Florina Mantescu
Nu sunt fumatoare, prin urmare consider ca am dreptul sa NU fumez pasiv atunci cand merg la restaurant etc
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

16 Martie2015, ora 07:28
Dumitru Emanuel Sandru
Atat timp cat s-a demonstrat ca bronsita cronica poate aparea si fumatorilor pasivi sunt clar pentru interzicerea fumatului in toate locurile publice.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

15 Martie2015, ora 22:56
Dana Anton
Nu iti poate ingradi nimeni dreptul de a fuma.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

15 Martie2015, ora 22:10
gabi m
v-ar place sa fiti toti imbracati la fel? sau sa beti apa numai acasa ? sau sa mancati numai parizer cu e-uri? ce viata frumoasa ar fi !!!daca ar fi 3 localuri cu aprobare de a se fuma si acestea ar fi pline, atunci nefumatorii (fiind mai putini la numar ar dori sa se inghesuiasca aici si...ar vrea o lege care sa interzica imediat fumatul in acele locuri....ca deh e frumos acolo....terminati cu prostiile. nu-ti place acolo, NU INTRA. POTI MANCA SI ACASA.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

15 Martie2015, ora 22:00
gabi m
este fff ciudat tot ce se intampla legat de acest subiect, FUMATUL. Un fumator plateste catre stat sume enorme la cumpararea tigarilot (taxe la tutun, tva, etc) din cate cunosc, pretul la iesire pe poarta fabricii este undeva la nivelul 2,5 ron. se spune ca taxele sunt ptr riscul de a dezvolta cancer in urma fumatului. as vrea sa stiu unde in lume un fumator bolnav de cancer este mai bine tratat decat un nefumator bolnav de cancer ? pai doar fumatorul a platit un plus de valoare cand si-a cumparat tigari , nu? deci se percep taxe in plus dar nici macar nu sunt lasati sa fumeze unde si cand vor. si in plus este nedemocratic . fumatorii pe glob sunt in jur de 70% din populatie. ce ar insemna ca la alegerile urmatoare minoritatea sa decida alesul ? protectia asta este praf in ochi. din cate stiu, daca nu-ti place ceva il ocolesti. deci daca nu vrei sa treci noaptea prin rahova , nu treci. asa si cu tigarile, vrei sa fumezi, fumezi. trecerea prin cartierul rahova nu este interzisa prin lege. sau mai bine sa ne drogam (cu marihuana - ca tot s-a legalizat in unele tari europene) ca-i mai putin nociv ca fumatul tutunului.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

15 Martie2015, ora 15:22
MIRELA ELENA
sunt de acord cu interzicerea fumatului in restaurante
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

Toate dezbaterile Wall-Street →

Setari Cookie-uri