Toata lumea isi doreste o imagine pozitiva, o perceptie impecabila. In multele mele intalniri cu lideri de organizatii, nu am intalnit unul care sa imi spuna “Radu, pe noi nu ne intereseaza ce imagine avem..” Acum glumind putin, o atitudine de gen ar fi chiar catastrofala.

Insa intrebarea care ma preocupa : Sunt liderii de organizatii dispusi, intr-adevar, sa faca tot ce trebuie pentru a-si proteja imaginea ?

Aceasta intrebare imi aminteste de o poza celebra, ce circula pe retelele de socializare in care un grup mare este intrebat “Cine vrea schimbare ?” Si toata lumea ridica mana... Urmatoarea intrebare este “Cine vrea sa se schimbe?” Si toata lumea lasa mana jos.

Cam asa este si cu imaginea si perceptia pozitiva. Toata lumea o doreste, prea putini imi par dispusi sa faca tot ce trebuie pentru a le obtine sau proteja.
De ce spun asta ? Deoarece, desi orice poate fi interpretat ( si de obicei negativ ), oamenii par nu a analiza actiunile din punct de vedere PR.

In urma cu doar cateva zile, un mare lant de magazine din domeniul modei s-a lovit de o criza de imagine in toata puterea cuvantului. Ce s-a intamplat de fapt ? O actiune de marketing a fost considerata rasista. Totul a pornit pe internet, care a devenit cel mai mare dusman al reputatiei, prin comentarii pe Facebook. Dar nu s-a terminat aici. Au urmat o serie de manifestari in fata magazinelor, evidentiate de mass media.

Dar totusi ce s-a intamplat ? Pai nimic special. Un grup de oameni au interpretat ceva, prin filtrul lor de intelegere. Acest aspect, combinat cu o serie de emotii au condus la o situatie deloc favorabila.

Nu trebuie sa uitam ca oamenii sunt guvernati de instincte si emotii. PR-ul, ca si stiinta sociala, gestioneaza direct aceste instincte si emotii. Sa nu uitam ca omul este 90% fiinta irationala. Si sa nu uitam ca suntem animale sociale. Mai mult decat atat, Edward Bernays ( cel care a creat meseria de consilier in relatii publice ) spunea un lucru extrem de interesant : cu cat o persoana stie mai putine lucruri despre un domeniu, cu atat isi va forma o opinie concreta pe care o va sustine cu vehementa.

Asta inseamna ca analizam, din punctul nostru de vedere. Concluzionam, din punctul nostru de vedere. Si daca acele concluzii se mai incadreaza si intr-un context sensibil sau daca mai sunt sustinute de oameni pe care ii apreciem sau daca ating anumite emotii, ele pot deveni potentiale pericole pentru imaginea noastra.

Putem invata ceva de aici ? Normal.. putem analiza cu atentie toate actiunile noastre si ale companiei pe care o reprezentam din punct de vedere PR. Si aici ma refer la absolut tot : actiuni, proceduri, elemente de marketing sau vanzari, vestimentatie, metode de comunicare sau relationare. Si lista poate continua. Pentru ca orice poate fi interpretat si imaginea noastra este influentata, direct, de actiunile si cuvintele noastre.

Mai mult decat atat, putem acorda o atentie sporita relatiei dintre noi si publicul nostru. Putem iesi in fata si putem comunica autentic. Putem construi o relatie bazata pe valori si principii comune, relatie ce va cantari enorm in momentul in care lucrurile se vor indrepta catre o directie negativa.

Lipsa acestei relatii, lipsa acestei interactiuni nu va face altceva decat sa ridice semne de intrebare. Ar fi doar un alt lucru ce poate fi interpretat....

Sursa foto: everydayplus / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri