In urma cu mai bine de 6 ani, mai exact pe 17 iulie 2012, prima linie de cod a lui George era scrisa in laboratorul de inovatie al grupului Erste, denumit BeeOne. O miscare vizionara avand in vedere ca in prezent toate marile banci traditionale lanseaza, cumpara sau lucreaza la diferite proiecte digitale sau “beta banks” care sa capteze nisa de clienti millennials, prea putin dispusa sa paseasca in sucursala.

George este mai degraba un hibrid, pentru ca, desi este o platforma de banking digital, a primit la botez un nume si chiar o personalitate, fiind promovat acum in Romania de catre BCR drept “primul banking inteligent”.

Sigur, acesta este mesajul din reclama, dar George trebuie sa confirme in peisajul banking-ului digital din Romania. In teorie cel putin, Erste l-a dezvoltat pe George ca la carte, incercand sa il invete ce este mai bun din ambele lumi, cea nebuna si nonconformista a FinTech-urilor, dar si cea putin mai cumpatata a bancilor digitale consacrate.

Da, a copiat simplitatea si aerul proaspat al aplicatiilor de tipul Revolut, Monzo sau Transferwise, chiar si culorile turbate ale cardurilor emise de acestea sau sistemul de deschidere a plicului in care vine cardul.

Dar asta nu este deloc un lucru rau. Sa te inspiri de la cei care livreaza experiente mai bune este o forma de respect pentru clientii tai, carora le poti oferi ulterior o experienta cel putin la fel de buna.

"Good artists copy; great artists steal", spunea Steve Jobs, iar BCR a incercat sa fure o parte din secretele lansarilor Apple. Dupa mai multe saptamani in care banca a rulat prin diferite canale online si offline un teaser pentru George, lansarea oficiala a incercat sa aprinda pe scena de la Muzeul National de Arta Contemporana emotii similare cu lansarile Apple.

Iar cei trei amfitrioni – Sergiu Manea (CEO), Dana Demetrian (vicepresedinte) si Marian Ignat (Head of Digital) – au reusit sa iasa din tiparele bancherilor traditionali si sa adopte cel putin pentru o ora imaginea managerilor din tech.

Pe functionalitati nu voi insista prea mult, le puteti gasi oricum in sectiunea George de pe BCR. Sunt unele care tin de UX si emuleaza experienta din social media (culori de fundal, imagine de profil, drag & drop), dar si altele cu adevarat utile care introduc in scena motoarele de AI (George isi aminteste tranzactiile fara sa le salvezi tu, are functii de cautare ca pe Google si chiar poti sa scanezi un IBAN de pe o foaie daca ai nevoie sa trimiti bani catre el).

De altfel, oficialii BCR pariaza puternic pe elementele de inteligenta artificiala ale lui George, care vor fi upgradate constant. In plus, in cateva saptamani, orice persoana, chiar daca nu are cont la banca, il va putea deschide pe George pe baza unui proces de identificare video la distanta si va folosi semnatura digitala pentru a “bate palma” cu BCR.

Nu este chiar un proces nou in piata, asa cum s-ar putea crede, (Libra Internet Bank si TBI Bank livreaza de ceva timp solutii de identificare video la distanta), dar este un must have pentru orice banca cu adevarat digitala.

In ceea ce priveste costurile, BCR pune in sah liderul neoficial al banking-ului digital coborand la zero comisionul lunar de administrare, dar si cel pentru transferurile in lei. Mai mult, BCR garanteaza comision zero de retragere la orice bancomat din lume. Asadar, sah ING!

O noua mutare strategica din planul BCR este si integrarea in George a conturilor si cardurilor altor banci, proces care va fi permis cel mai probabil de anul viitor. Oficialii bancii estimeaza ca, odata traita experienta George, clientii altor banci vor alege sa ramana definitiv cu George.

E de vazut daca pariul va aduce roade, mai ales ca BCR nu va fi primul integrator din piata care va oferi acest beneficiu pentru clientii care lucreaza cu mai multe banci.

De ce cred insa ca lansarea George este evenimentul anului in banking? Pentru ca George sparge un mit, cel al bancilor traditionale, greoaie prin definitie si prin sisteme, care nu pot aduce ceva cu adevarat fresh in piata, ci doar lanseaza din cand in cand un facelift al platformelor de online banking.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri