Acum că vacanța de vară s-a terminat și i-am pus la treabă pe cei mici, odată cu începerea noului an școlar unii dintre noi luăm în calcul, de asemenea, să ne punem pe învățat pentru a avansa în viața profesională. Căutam astfel alternative de cursuri și training-uri care să ne ajute să obținem joburi mai bune, o avansare în carieră, clienți mai buni sau proiecte mai mari.

Printre cele mai frecvente alegeri sunt cursurile de limbă engleză. Un curs intensiv de engleză pentru adulți (unul bun de la Cambridge București sau British Council) se va concentra pe gramatică și poate dura între 2 săptămâni și 3 luni.

De cealaltă parte, cu un training intensiv de personalitate în engleză poți ajunge la rezultate considerabile în 12 sesiuni, aducându-te mai aproape de obiectivul tău profesional într-un timp cât mai scurt.

Prin „personalitate în engleză” înțelegem să dobândim control asupra comunicării în engleză la nivel holistic. Înseamnă să învățăm să ne gestionăm momentele dificile (când vorbim în engleză), să ne construim o etichetă de business, să comunicăm eficient chiar și atunci când nu ne găsim cuvintele potrivite, când avem emoții sau când nu ne place persoana cu care interacționăm.

Atunci când interacțiunile în engleză sunt dominate de frică și jenă, acest lucru se transmite în atitudinea noastră și este ceea ce percepe și interlocutorul.

Pentru a avea succes în comunicarea pe plan profesional trebuie să te afișezi încrezător și sigur pe tine, să zâmbești, să folosești un ton energic și pozitiv și să fii empatic, dinamic și plăcut.

Nu mai e suficient să-ți demonstrezi competențele profesionale bazându-te pe CV, mai ales într-o lume post-pandemică unde concurența a devenit și mai mare, cu precădere în mediul online.

Trebuie să convingi oameni de altă naționalitate pentru a-ți atinge obiectivele pe plan profesional și pentru asta e nevoie de mai mult decât să folosești timpurile corect în engleză.

Pentru noi, engleza nu înseamnă confort, nu vine cu familiarități, altele decât niște expresii cu care ne-am obișnuit din filmele americane sau, poate, din mail-urile de la jobul de corporație. Engleza este un mijloc de a comunica cu oameni din întreaga lume, în principal pentru a ne mări veniturile.

E firesc, deci, să dorim să ne îmbunătățim abilitățile de limbă, mai ales când trebuie să vorbim în engleză în mediul profesional și atunci decidem că cel mai la îndemână este să facem un curs intensiv clasic de engleză.

Totuși, această strategie pune accentul doar pe gramatică și parțial pe vocabular, fără să abordeze emoțiile pe care cei mai mulți le simțim din plin atunci când interacționăm cu străini în engleză.

Și de fapt prima impresie este cea care cântărește cel mai mult atunci când interacționăm cu cineva nou. Iar această primă impresie este pur emoțională, infinit mai importantă decât dacă am folosit verbul la exact timpul potrivit.

Tracul, frica de eșec, emotivitatea sunt tot acolo, indiferent cât de bun ești la gramatică sau câte cuvinte sofisticate cunoști în engleză.

Și tocmai aceste probleme sunt cel mai adesea responsabile pentru o comunicare defectuoasă în engleză, mai ales atunci când vrem să impresionăm un manager nou sau când suntem în prospectare de clienți din afară, sau chiar când căutăm un nou job.

De ce e importantă atitudinea când vorbim în engleză?

Extrem de răspândită este ideea că cei care ne ascultă vorbind în engleză ne taxează aspru pentru eventualele greșeli pe care le facem.

Dar lucrurile nu stau chiar asa. Exista o piață a muncii uriașă dominată de non-nativi în engleză, iar acești oameni au niveluri diferite de a folosi limba.

Engleza este doar un mijloc prin care ajungem să putem comunica și colabora în mod convingător cu oameni de alte naționalități, nicidecum un test de competență lingvistică.

Pe lângă asta, nu numai că greșelile gramaticale nu definesc nivelul unei discuții sau prezentări, dar studiile spun că pentru interlocutor vocabularul contează doar în procent de 7%, în schimb, tonalitatea vocii contează 38%, iar gesturile și poziția corpului 55%.

Așadar, limbajul non-verbal câștigă detașat atunci când vrem să convingem pe cineva, fie în română sau engleză.

E nevoie să vorbești engleză perfect?

Dorința de a vorbi “perfect” în engleză ne face să punem o presiunea mult prea mare pe noi și să transformăm orice interacțiune în engleză într-o corvoadă, fie că vorbim despre o vânzare importantă, o întâlnire cu board-ul internațional al companiei la care lucrăm, o conferință, un proiect sau un interviu.

Pentru cei care nu locuiesc într-o țară vorbitoare de engleză și nu comunică zilnic în această limbă poate fi greu să-și exprime cu aceeași acuratețe ideile, mai ales dacă vorbim de oameni perfecționiști, care țintesc sus când vine vorba de standardele profesionale.

Este lăudabil și chiar de dorit să ne îmbunătățim permanent nivelul de engleză, cu condiția să urmărim în același timp obiective profesionale precise și nu doar un scor IELTS mai bun.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri