Despre ziua Z

Am vazut acum ceva timp un film care poate parea banal, dar care asimileaza un paralelism surprinzator cu nivelul de dezvoltare al multor companii romanesti: Failure to Launch.

Pe scurt: Tripp are 35 de ani, o cariera reusita, timpul liber dedicat sportului si prietenilor. Singura problema e ca ii place sa aiba controlul absolut asupra vietii sale, si nu e dispus sa se angreneze intr-o relatie in care sa fie nevoit sa imparta deciziile. Parintii lui vor sa-l vada insurat si angajeaza o profesionista care sa-l ajute sa depaseasca momentul de blocaj in dezvoltarea sa.

De aici inainte filmul nu mai e neaparat interesant si se transforma intr-o poveste de dragoste cu final fericit, in bunul stil Hollywood-ian.

Evolutia lui Tripp este similara cu a multor companii romanesti de success, ajunse intr-un momentul bun pentru “lansarea” catre etapa urmatoare: parteneriat strategic sau vanzare integrala a afacerii.

Ca si in cazul personajului din film, acest proces este ingreunat tocmai de controlul absolut pe care antreprenorul il mentine asupra afacerii sale. Solutia nu poate fi una “marca holywood”, ci necesita mult mai mult timp si viziune strategica.

Nu exista un antreprenor sau un consultant care sa schimbe peste noapte structura unei companii si modul de luare a deciziilor. Se poate ca pe parcursul implementarii acestor schimbari momentul cel mai bun pentru vanzare sa treaca. Sau, mai degraba, tocmai prin intermediul unui parteneriat strategic se va ajunga la mixul optim de expetiza pentru dezvoltarea viitoare a companiei.

Datorita concentrarii la nivel de detaliu asupra afacerii sale, antreprenorul-manager risca sa piarda cateva trenuri care nu circula de doua ori prin aceeasi gara.

O casa de investment banking il va ajuta sa aleaga momentul cel mai bun pentru “lansare”, si va contribui la structurarea tranzactiei astfel incat beneficiile acestuia sa fie maximizate.

Setari Cookie-uri