În mai mult de 60% dintre companii aș putea să reduc numărul de angajați la jumătate. Mai precis, dacă aș aduce oameni buni în locul celor mediocri… ar avea nevoie doar de jumătate din forța de muncă să creeze aceleași rezultate.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF.

Iar partea frumoasă? Putem să plătim acei oameni mult mai bine decât piața. Ceea ce ne transformă pe noi în angajatori indispensabili pentru acei oameni.

Nu știu de ce majoritatea afacerilor aleg calea multor angajați mediocri în loc de cea a angajaților puțini și extraordinari.

Ai o rată de menținere a angajaților pe termen mult mai lung, pentru că îi poți plăti mai bine. Energia din business este mult mai frumoasă, pentru că oamenii sunt mai frumoși. Iar managementul costă mai puțin, pentru că sunt mai puține variabile.

Dar ai nevoie să faci training consecvent, să ai responsabilități măsurabile și evaluările de performanță să fie obiective, bazate pe acele responsabilități.

În loc să mai aduci o persoană mediocră lângă alta la fel, pentru a putea duce volumul de muncă, nu crezi că ar fi mai bine să recrutezi o persoană bună, care să facă munca pentru cei doi mediocri și să îi plătești un salariu cu 50% mai mare ?

Nu este atât de greu să fii competitiv pe piața angajărilor. Problema este că toți angajează pe aceleași salarii și plătesc oamenii la fel de prost, chiar dacă sunt diferențe foarte mari de productivitate între oamenii de pe aceleași posturi.

România nu duce lipsă de vânzători. Duce lipsă de productivitate în vânzări.

Constant aud de la antreprenorii români că nu există destul de mulți vânzători în piața de recrutare. Evaluarea mea însă este că sunt de două ori mai mulți vânzători decât are nevoie piața.

Problemele sunt în procesul de vânzări și organizarea echipelor.

Majoritatea oamenilor de vânzări își petrec mai puțin de 20% din timpul productiv pe vânzări efective. Restul de 80% îl petrec pe prospectare. Pe telefoane la rece. Pe creare de oferte. Birocrație. Drumuri. Și multe altele...

Este mult mai ușor și mai ieftin să crești timpul productiv al vânzătorilor decât să recrutezi și mai mulți vânzători.

Mai precis...

Să ai echipe speciale de prospectare. Nu vânzători, ci oameni care urmează proceduri și fac o activitate consecventă iar apoi predau lead-urile oamenilor de sales.

Să ai asistenți de sales, care să ia de pe capul vânzătorilor orice lucru birocratic. De la a trimite emailuri, la a crea oferte, la căutare de informații și multe altele.

Să ai oameni de follow-up, sau comunicatori, care să dea telefoane sau să facă vizite de teren. În loc să plătești un salariu de vânzător pentru asta, este mult mai simplu să procedurezi acest lucru și să îl faci cu oameni necalificați.

În concluzie, piața românească nu duce lipsă de vânzători. Duce lipsă de management și procese de vânzări corecte.

Sursa foto: TBF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri