Brandingul personal revizitat

Am trait in ultimii ani, poate mai mult decat oricand, in zodia cresterilor. De orice: de vanzari, de salarii, de profituri, de angajati, de sedii, de credite, de locuinte, de excursii, de pretentii, de ego etc. Intr-un fel sau altul, majoritatea acestor cresteri s-au invartit in jurul banilor. Acum bani nu mai sunt. Deci nici cresterile care depindeau de ei. Ce ne mai ramane?

Cred ca ne raman propriile persoane, puse adesea in umbra de insesi lucrurile care aveau menirea sa le puna in lumina. Multi ne-am proiectat excesiv in obiecte iar acum ne va face bine o intoarcere inspre ce avem cel mai personal, fiecare dintre noi. Ce ne reprezinta cu adevarat si cat de relevante sunt aceste elemente pentru oamenii care sunt cei mai importanti pentru noi? E mai important cat sau e mai important cum? In ce fel suntem diferiti de ceilalti si cum pot fi puse la lucru aceste diferente in favoarea noastra? Cum ne exprimam cel mai bine si cum putem sa ne slefuim capacitatile de expresie native sau dobandite? Cine ne inspira si pentru cine am vrea sa fim o sursa de inspiratie?

Toate sunt intrebari care tin de substanta brandului personal al fiecaruia. Raspunsurile pot determina cresteri ce nu depind in primul rand de bani, ci de dorinta de imbogatire interioara, cu substanta si cu un drum. Si cu o finalitate materiala, fireste, pentru cei mai multi dintre noi, dar nu atat de pregnanta incat sa inverseze scopul cu mijloacele.

Din perspectiva mea, in ziua de azi un brand personal exista in masura in care exista in mass-media, in oricare dintre formele ei moderne. Un bun renume intre cunoscuti nu e un brand personal, ci doar un foarte util punct de plecare. Pasul acesta, intre cercul proxim si publicul larg, e cel mai greu de facut, pentru ca e asociat cu riscurile pe care expunerea le aduce. Aici e greu sa gasesti balanta optima intre a ramane cine esti, cine iti doresti sa fii si cine vrea publicul tau tinta sa fii sau sa devii.

Intre a deveni mai bun si a da si altora de stire ca ai devenit mai bun. Intre a te multumi pe tine si a fi util si celorlalti. Intre a avea succes si a te bucura de el cu modestie. In cursurile de branding personal pe care le tin, foarte adesea sunt intrebat care e raportul intre forma si continut in crearea unui brand personal. Raspunsul este, ca si domeniul, foarte personal. Fiecare poate decide daca investeste timp, bani, efort si altele mai degraba ca sa imbrace cu o forma elaborata un continut mic sau mai degraba cu o forma minimala un continut bogat.

Cele doua optiuni comporta instrumente foarte diferite pentru realizare. Clientii cu care lucrez la nivel individual m-au solicitat pana acum inspre cresterea continutului si punerea lui in acord cu propriile dorinte si cu propria definire a implinirii personale. Pe acest palier, traversarea unei perioade de criza economica poate fi o oportunitate. Muta focalizarea dinspre a cuceri in afara inspre a cuceri inauntru. Lasa mai mult timp pentru asta, mai multa atentie si concentrare. Iar rezultatele sunt, am convingerea, mult mai durabile. Pentru ca efectele ei vor da roade mult dupa ce criza va fi trecut.

Cosmin Alexandru si Madalina Uceanu, executive director AIMS Human Capital Romania, vor discuta in direct impreuna cu cititorii Wall-Street despre brandingul personal si despre diferentele specifice generate de criza in privinta imaginii personale a managerilor romani.

Trimite intrebarile tale inca de astazi sau in timpul intalnirii in direct cu cei doi specialisti, prezenti in redactia Wall-Street joi 26 martie, intre orele 13-15.












Ultimele editoriale scrise de Cosmin Alexandru


Setari Cookie-uri