Viitorul tipa tare

Suntem creativi atunci cand facem greseli. Suntem artisti adevarati atunci cand stim ce greseli sa accceptam. Si marketing-ul incepe sa fie o arta adevarata.

Am citit, de curand, ca pentru anul 2005, colosul media AOL Time Warner a anuntat o situatie financiara paradoxala: CNN, cel mai puternic canal de stiri din lume, a inregistrat incasari anuale comparabile cu acelea ale unui alt post de televiziune al trustului, Cartoon Network.

La prima vedere, s-ar putea sa gasim amuzanta aceasta stire. Pe mine recunosc faptul ca m-a amuzat foarte tare situatia in care sunt pusi toti marii lideri mondiali, toti generalii moderni, si toata fanfaronada care insoteste deseori un "mare eveniment" de stiri. Toate palesc in fata lui Scooby Doo. Sau, intr-o alta viziune, familia Flintstone castiga de departe razboiul cu alte familii moderne. Hehe.

Paradoxul e insa usor de explicat. Este vorba despre reorientarea politicilor de marketing catre acei indivizi care ar putea influenta deciziile de cumparare ale celor din jur. Astfel, unele studii au aratat ca marca de masina cumparata de parinti, tine foarte tare de "sfaturile de cunoscator" ale copilului. La fel, deciziile in privinta destinatiilor de vacanta au mare legatura cu parerea celor mai mici membri ai familiei. Din ce in ce mai multi copii decid ce televizor, computer personal sau alt gadget trebuie sa isi achizitioneze parintii.

Asa ca un post de televiziune de genul Cartoon Network primeste bani cu nemiluita de la marci pe care nu le-a visat niciodata expuse in timpul sau de emisie.

Consecinta este un consumator cu mult mai confuz decat inainte. Acum, alaturi de parerea sotului / sotiei, a parintilor ei / lui, apare si parerea celor care au cea mai mare autoritate in familie: copiii.

Societatea moderna devine o societate de consum, publicitatea are oricand un sfat sau un produs minune care sa acopere neajunsurile noastre de oameni. Uneori, as zice ca de cele mai multe ori, aceeasi societate creeaza nevoi pe care noi, consumatori prin excelenta, ne grabim sa ni le implinim / satisfacem. A nu se intelege ca sunt impotriva societatii moderne, sau a noilor tehnologii. Dimpotriva, cred ca unele dintre lucrurile din jurul nostru ne sunt mai mult decat utile. Ma regasesc insa, de multe ori, in rolul consumatorului "impresionat" pe cele mai diverse cai. In rolul cumparatorului decis sa achizitioneze un produs datorita reclamei tv.

Articolul la care faceam referire mai sus, m-a pus in pozitia unui om surprins. Analizand la rece acest comportament, am ajuns la concluzia ca situatia n-ar trebui sa ma mire. In fond, asta e treaba expertilor in marketing. Sa vanda folosindu-se de cele mai ingenioase metode. Sa inventeze cai de a ne impresiona.

Acelasi lucru se intampla si in internetul modern. Din ce in ce mai multe websiteuri de nisa au sansa de a castiga mult mai bine decat websiteurile consacrate. E mult mai simplu sa vinzi reclama folosind un suport neconventional.

Cred ca in viitorul an, si Romania o sa fie cuprinsa de febra websiteurilor care vand intr-un mod neconventional publicitate, in detrimentul websiteurilor generaliste sau complex organizate.

Din pacate sau din fericire, asa arata viitorul.

Setari Cookie-uri