Corectitudinea in business, doar un detaliu discutabil?

Cred ca aceasta intrebare rasare in mintea tuturor macar din cand in cand. Cateodata insa, se transforma din intrebare in confirmare si niciun om de afaceri, indiferent de functie sau de industria in care lucreaza, nu ar trebuie sa o spuna clar si raspicat, ba chiar si cu mandrie in glas.

Din pacate, teoria e diferita de realitate inclusiv in ceea ce priveste chestiunile nu de business, ci de ceea ce numim bun-simt elementar. Acel bun-simt care in afaceri te impiedica sa fii ridicol. Pentru ca poti gresi, poti esua sau poti fi la coada clasamentului, insa toate acestea sunt lucruri pe care le poti schimba in timp, daca iti dai silinta. Dar odata ce accepti sa devii ridicol doar pentru a fi considerat, macar de unii, lider, atunci nu mai poti schimba nimic.

Un om de afaceri roman care a reusit sa faca bani din imobiliare chiar si in plina criza spunea anul trecut ca in business, tot ceea ce conteaza la finalul zilei este reputatia pe care ti-ai cladit-o. Iar aceasta reputatie, indiferent cati ani ti-a luat sa o castigi, o poti pierde de pe o zi pe alta, atunci cand accepti ca in ceea ce priveste modul tau de face business corectitudinea este ceva discutabil.

In imobiliare, poate mai mult decat in alte domenii, criza si anii care au trecut lasand urme vizibile atat pe cladiri, cat si pe fetele oamenilor, ar fi trebuit sa aduca un strop in plus de calitate, de transparenta si de corectitudine. In cele din urma, toate aceste cuvinte au ceva in comun si toate definesc (sau ar trebui sa o faca) un bun profesionist, fie ca ne referim la un consultant imobiliar sau la un dezvoltator.

In schimb, calitatea, transparenta si corectitudinea au fost “tranzactionate” pentru o cota de piata cat mai mare, pentru deal-uri imobiliare care n-au fost niciodata incheiate asa cum noi presa am scris, neavand cu cine le confirma/infirma, si pentru o pozitie de lider, fals castigata.

Pentru ca, nu-i asa, este important ca astazi sa fim toti lideri, chiar daca maine jumatate dintre noi vor iesi din business, spunand ca “piata nu ofera suficiente oportunitati de dezvoltare”. Si toate acestea pentru ca in business, corectitudinea nu este si nu ar trebui sa fie niciodata o treaba discutabila. Nici chiar (sau mai ales) pentru lideri.

Setari Cookie-uri