Crestere, transformare si globalizare - tendinte in 2013, certitudini in 2014

Inca sub efectele crizei economice care a redus investitiile din toate sectoarele de activitate si in conditiile in care piata auto locala a fost marcata anul acesta de cateva modificari legislative, piata de leasing operational este solutia financiara ce castiga teren oferind, mai ales in aceste momente de instabilitate financiara, cele mai bune alternative managerilor.

Cresterea inregistrata de piata de leasing operational, chiar in contextul unei crize economice, poate fi explicata prin faptul ca in general perioadele dificile din punct de vedere economic sunt o platforma foarte buna pentru industriile full-service. Deoarece companiile sunt orientate spre optimizarea capitalului de lucru si fluxului de numerar, leasing-ul operational full-service se prezinta de multe ori ca o solutie viabila pentru majoritatea companiilor, iar cifrele de pe piata europeana dovedesc acest lucru. In Europa din 13.4 milioane de vehicule noi inmatriculate in 2012, peste o treime au fost autoturisme petru companii, iar 40% dintre acestea au fost inmatriculari de leasing operational full-service.

Obligate sa eficientizeze costurile, companiile s-au indreptat spre serviciile de leasing operational, cresterea cotei de piata fiind semnificativa. In ultimii 7 ani in Europa s-a inregistrat o crestere medie de 5-6% pe an cu diferente vizibile intre pietele occidentale si restul Europei care prezinta piete emergente, cu mare potential si care au atins o crestere medie de 10%. De asemenea cresterea din tarile BRIC a fost fulminanta in ultimii ani si a atins cote de 33%, pentru ca in urmatorii 2 ani sa fie asteptata o crestere medie de 23%.

Acest trend, de a folosi fara a detine, propulseaza piata leasing-ului mult peste piata corporatista ca intreg. La aceasta se adauga si faptul ca pietele mature, precum Franta spre exemplu, sunt inca in crestere datorita firmelor medii si mici care au renuntat la a mai cumpara autovehicule si au trecut la serviciile de leasing operational.

Toate aceste cifre arata insa un singur lucru, iar acesta este ca piata de leasing operational este in plina transformare. Consolidarea pietei va lasa foarte putin loc jucatorilor mici care nu au acces la finantare si carora le lipsesc economiile de scara, iar internationalizarea serviciilor si organizarea licitatiilor la nivel extins va intensifica competitia si va reduce numarul jucatorilor pe piata.

Imbucurator este faptul ca in urmatorii 5 ani se asteapta o mai mare evolutie a serviciilor de leasing operational decat in ultimii 15 ani. Acest lucru este datorat tehnologiei din ce in ce mai avansate care ofera posibilitatea unei interfete directe cu utilizatorul si solutiilor de mobilitate aplicate din ce in ce in mai multe tari.

Deoarece in ultima perioada a aparut o abordare mai centralizata a flotei din partea clientilor, deciziile de achizitie se fac din ce in ce mai des la nivel international. Acest lucru se datoreaza in principiu tendintelor continue de globalizare si, prin urmare, unui rol mai important pentru achizitiile publice la nivel mondial. Criza financiara a accentuat si accelerat aceste tendinte, reducerea costurilor fiind principala preocupare a tuturor managerilor. Ca urmare, lansarea la nivel extins a licitatiilor a devenit o practica tot mai comuna chiar si pentru flotele mici si mijlocii. Din punct de vedere geografic aceste licitatii depasesc acum Europa de Vest si se indreapta spre Europa Centrala si de Est si alte piete emergente precum Turcia sau Africa de Nord.

In acest context atat de favorabil pietei de leasing operational este de asteptat ca aceasta crestere sa continue, beneficiile serviciilor de leasing oferind solutii multor companii. Transformarea continua a pietei va duce la maturitate, iar serviciile internationale, tot mai dese, vor contribui din plin la acest lucru.

Setari Cookie-uri