Black Friday 2013 - Best Ever, but The Show Must Go On!

Desi prima editie romaneasca a avut loc doar in 2011, Black Friday a intrat deja in calendarul evenimentelor importante atat pentru clienti, cat si pentru retaileri. Crescand ca amploare de la an la an, evenimentul de shopping a creat un impact atat de mare, incat a ajuns – in mod cert anul acesta – un spectacol de oferte pentru clienti si o proba de foc pentru comercianti. Din dorinta de a atinge performante foarte bune in fata clientilor si de a stabili noi recorduri de vanzari, mai multi retaileri au demonstrat un progres calitativ substantial in organizarea operatiunilor. E rezultatul unui proces laborios de planificare, al dezvoltarii infrastructurii de retail, al investitiilor in tehnologie si oameni si a unei politici comerciale coerente.

Black Friday este momentul din an in care atentia tuturor se focalizeaza asupra electro-retailului in mod special. Se comunica, se comenteaza, se dezbate si, foarte important, se cumpara mult. Chiar daca stirile indica, in mod obisnuit, ca apetitul pentru consum al romanilor este redus. Chiar daca cresterile pozitive in alte industrii sunt mici si se masoara, in unele cazuri, in valori subunitare.
Pentru Flanco, Black Friday 2013 va ramane anul deciziilor curajoase. Ceea ce ar fi putut parea din exterior o decizie tactica, de impuls, respectiv stabilirea evenimentului Black Friday pe 22 noiembrie, a fost, de fapt, o decizie strategica, pe care am cantarit-o cu atentie si am pregatit-o alaturi de partenerii nostri timp de mai multe luni.

Cifrele de vanzari obtinute in acest an in weekend-ul de Black Friday confirma ca decizia de business a fost corecta, notorietatea evenimentului contribuind la atingerea varfului de vanzari al anului pentru industrie. Ceea ce a inceput ca o singura zi de shopping, s-a extins rapid in tara noastra la un weekend sau chiar o saptamana pentru ca, romanilor le plac cumparaturile si, mai cu seama, le plac reducerile. Vanzarile din industria electro IT in Black Friday au crescut cu peste 30% comparativ cu anul trecut, in vreme ce in primele 10 luni aceeasi industrie crestea doar cu 8%.

A doua decizie curajoasa pe care am luat-o anul acesta in Black Friday a fost aceea de a comunica in timp real cu clientii nostri, folosind ca si canal de informare platforma Web si Social Media si adaptandu-le in aceasta directie. Am urmarit astfel sa directionam vanzarea catre reteaua de magazine, unde totul a fost foarte bine pregatit, iar prin transmisiile live din trei magazine Flanco am adus atmosfera de shopping la peste 500 000 de romani care ne-au vizitat site-ul. Reactia consumatorilor a fost una foarte buna, iar in Black Friday pe pagina noastra de Facebook am interactionat cu 21 000 de oameni in doar trei zile – informandu-i despre oferte si stocuri, directionandu-i catre magazinele de proximitate din care sa-si achizitioneze produsele mult dorite.

Consumatorii din Romania au aratat ca isi doresc sa aiba acces la tehnologie atata timp cat oferta comerciantilor ii motiveaza sa aloce resursele financiare disponibile catre achizitie. Criteriile ce stau la baza deciziei de cumparare sunt reducerea de pret, respectiv economia in buget, precum si selectia produselor in oferta dorite de catre acestia. Tendintele de consum de peste an au fost confirmate si de vanzarile in Black Friday care s-au concentrat pe tablete, telefoane mobile smart, laptopuri performante si televizoare.

Succesul se masoara in cifre, iar rezultatele obtinute il confirma si sunt de necontestat. Asa ca titlul articolului a venit firesc – Black Friday 2013, best ever. Cel mai mare eveniment de shopping istoric vorbind. Cea mai mare desfasurare de forte care a demonstrat ca piata de consum din Romania are potential daca are deopotriva motivatie si incredere. Dar povestea continua si in anii urmatori: the show must go on.

Setari Cookie-uri