Cum vor evolua preturile la locuinte in a doua parte a anului?


Un feature editorial adus in premiera in Romania, Wall-Street Q&A, va pune in fata unor intrebari comune adresate mai multor reprezentanti din aceeasi industrie, oferindu-va astfel posibilitatea de a afla, in paralel, parerea fiecaruia dintre acestia privind subiectele prezentate.

6 Din experienta anilor trecuti, ne putem astepta la o rata mai mare de crestere a preturilor la locuinte in ultima parte a anului fata de perioada verii?

Octav Mihailescu Residential Associate Director, CB Richard Ellis
Fluctuatia preturilor nu este influentata in principal de sezon, ci de factorii mentionati mai sus. Sezonalitatea nu isi pune amprenta asupra preturilor ca in anii trecuti.
Razvan Stroescu Manager Residential Brokerage, Coldwell Banker Affilliates of Romania
In 2007, cresterea mai mare a avut loc in prima parte a anului odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Cresterea medie a preturilor pentru apartamentele vechi s-a situat la 16% la sfarsitul lunii februarie a anului curent fata de pretul mediu inregistrat in decembrie 2006. Motivul acestei cresteri nu a fost sustinut din punct de vedere tranzactional, fiind mai mult o crestere de oportunitate (un motiv emotiv). Aceasta crestere a preturilor - avand ca motiv aderarea Romaniei - nu poate fi considerata o particularitate a pietei locale ea fiind intalnita si in tarile vecine la momentul aderarii. Cresterea pretului pentru locuintelor noi are la baza factori economici (cost teren, materiale de constructii, salarii, profitabilitate) in conditiile in care profitabilitatea proiectelor scade usor. Cresterea pretului pentru apartamentelor vechi este direct proportionala cu lipsa apartamentelor noi de pe piata.
Ilinca Paun Residential Operations Manager, Colliers International
Nu am inregistrat o crestere diferentiata, cu siguranta ca salturile mari nu se fac vara, ci in lunile martie - aprilie si octombrie - noiembrie a fiecarui an.
Sorin Lacusta Dir. Proiecte Rezidentiale, Regatta
Nu, deoarece cresterile sunt mult mai controlate, iar clientii cumparatori solicita argumente concrete.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri