Care vor fi destinatiile vedeta ale acestui sezon?


8 Care este in opinia dvs. forma de turism pe care ar trebui sa mizeze Romania in construirea brandului de tara?

Radu Morariu General Manager, Eximtur
Oportunitatile, si mai ales punctele forte ale turismului romanesc in acerba competitie internationala, sunt reprezentate de turismul cultural si de cel de afaceri. Ar fi insa de luat in seama si unele aspecte ale turismului combinat, in varianta cultural-relaxare (balneo sau litoral) ori cel cultural-eveniment corporatist.
Alin Burcea Presedinte, Paralela 45
Brandul Romania, o necesitate sau un snobism? Citeam zilele trecute declaratiile lui Jack Trout, un celebru specialist in mari strategii de business: "Povestile despre Transilvania si Dracula sunt tot ce se stie despre Romania. Este un fel de pata alba pe harta lumii. Nu sunteti in stiri, nu faceti istorie. Este o problema de marketing". Concluzia aceluiasi specialist este clara - pentru a avea un brand de tara, romanii ar trebui sa insiste pe promovarea turismului si pe dezvoltarea mediului de business.

A fost o incercare, finalizata destul de banal, de a contura imaginea Romaniei, prin crearea, in anul 2001, a Fondului Romania, ce se alimenta din contributia de 1% a exportatorilor. In perioada aceea, exportatorii plateau doar 5% impozit pe profit, deci exista o marja in care acest 1% era mai mult decat simbolic. S-a rezolvat partial problema finantarii, s-au strans cca 8-10 milioane de dolari anual, dar s-a esuat in modul de folosire a acestora. Banii nu s-au folosit pentru promovare, pentru imaginea in sine, ci pentru diverse actiuni cu caracter international, bine, este adevarat, dar care nu rezolvau deloc problema de fond - imaginea Romaniei.

Au mai fost si alte incercari, sporadice, cum a fost acea nereusita si pretins elitista campanie a Ministerului de Externe, prezentata cu multa emfaza de Razvan Ungureanu (a carui prestatie, ca ministru, fie spus, a fost o emfaza de la inceput pana la sfarsit !)
Total gresite aceste actiuni haiducesti, oricata emfaza ar avea ! Este necesar un concept unitar, la nivel national, si pentru aceasta este nevoie de:
1. O lege a Brandului Romania (personal, nu agreez ideea de brand de tara. O pereche de blugi are brand, o masina are brand, o tara are IMAGINE. Pentru usurinta, vom folosi conceptul de brand, mult mai specializat.)
2. O Agentie in subordonarea directa a Primului Ministru, care sa implementeze acest brand. Cred ca este nevoie ca in fiecare Minister sa existe un Serviciu (Birou) al Brandului, care sa coordoneze brandul (imaginea) in domeniul economic respectiv.
Ministerele de azi, de pilda, nu au nici macar un concept unitar al ...hartiilor cu antet, daramite o strategie unitara, nationala de marketing!

Cred ca actuala conjunctura, cu Lucia Morariu - Secretar de Stat pentru Turism, este extrem de benefica lansarii acestui concept. Va fi bine si pentru turism, dar si pentru comert, pentru export , brandul fiind acela care, in ultima instanta, vinde un produs. De ce oare preferam toti masinile germane? Datorita "brandului" Germania - un lucru facut de un neamt e un lucru bine facut! Romania s-a dezvoltat mult in ultimii ani, suntem in boom, suntem pe un val al cresterii economice. A sosit momentul sa ne preocupam cu seriorizate de brandul Romania!
Ana Maria Moanta Marketing Manager, Marshal Turism
Romania ar trebui sa speculeze foarte mult atuurile pe care le are: litoralul Marii Negre organizarea unor curse charter; Delta Dunarii mini croaziere; statiunile montane schi; manastirile din Nordul Moldovei circuite...si multe, multe altele, dar totul combinat cu ospitalitate, mancare buna romaneasca, vinuri din podgoriile noastre.

Si sa nu uitam ca Romania are o bogata cultura si istorie, de aceea ar fi foarte importanta organizarea unor evenimente internationale care sa atraga atentia asupra acestui lucru.

De asemenea, Romania ar trebui sa insiste pe dezvoltarea unui mediu sigur de afaceri, care atrage dupa sine si dezvoltarea turismului dedicat acestei categorii.
Cristina Irimia Director Marketing, J'Info Tours
Turismul balneoclimateric rural ecologic.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri