Cum isi aleg romanii autoturismele
In alegerea unui autoturism, cei mai multi clienti din Romania actioneaza latura rationala, mai putin pe cea emotionala, potrivit reprezentantilor celor mai importanti importatori de pe piata locala chestionati de Wall-Street. Potrivit acestora, clientii se orienteaza in special dupa pret, dotari, in special cele legate de confort, si dupa cat de bine cotat e modelul respectiv.
- Care sunt principalele 3 criterii pe care le iau in considerare romanii la alegerea unui autoturism nou?
- In ce masura ofertele speciale ale importatorilor influenteaza vanzarile ?
- In ce masura costurile de intretinere si serviciile de asistenta asigurate de dealeri determina publicul sa se orienteze catre anumite marci sau modele?
- Sunt clientii romani fideli unei anumite marci?
- Sunt constienti romanii de efectele asupra mediului in alegerea unui autoturism nou?
- Se ghideaza romanii in alegerea unui anumit model dupa recunoasterea in domeniu a acestuia?
- Ce prefera romanii, motorizarea pe benzina sau diesel?
- Cat de exigenti sunt clientii romani in alegerea optionalelor?
- Ce sfaturi ati da clientilor romani la alegerea unu autoturism nou?
2 In ce masura ofertele speciale ale importatorilor influenteaza vanzarile ?
Vlad Popescu
Specialist Vanzari, AUDI
In proportie de 70-80 % vanzarile sunt influentate de promotiile Importatorilor.
Adrian Panciu
Director Vanzari, Skoda
Majoritatea modelelor Skoda sunt modele de actiune. Importatorul incearca astfel sa impulsioneze vanzarile si din acest motiv peste 90% din autoturismele livrate sunt astfel de modele.
Ioana Marinescu
Junior Brand Manager, Toyota
Avand in vedere importanta pretului in achizitionarea unei masini, ofertele speciale influenteaza destul de mult alegerea unei masini. Cei care sunt cel mai usor de influentat de oferte sunt clientii nehotarati, care nu stiu exact ce marca isi doresc si pentru care o oferta speciala poate atarna destul de mult.
Reprezentantii companiei
Executiv, Ford
Din experienta noastra, ofertele de prt sunt foarte bine primite, fapt ce se observa si in cifrele de vanzari inregistrate post campanie, semn ca piata este inca dominate de prt.