Cum vad anul 2008 cei mai importanti jucatori din training


Bancile si multinationale vor fi in 2008 cei mai mari clienti ai companiilor de training din Romania, iar cele mai solicitate programe de training vor ramane cele de leadership, potrivit managerilor din piata de profil chestionati de Wall-Street Q&A.

Un articol de Adina Vidroiu.

7 Care au fost tendintele observate pe piata de training in 2007?

Dan Berteanu General Manager, Achieve Global
Din experienta AG putem afirma ca in ultimul timp companiile locale au inceput sa constientizeze faptul ca investitiile in resursele umane reprezinta cheia succesului unei organizatii intr-un mediu concurential in care unul din cele mai importante atribute care fac diferenta pe piata este performanta personalului. In ceea ce priveste tendintele de utilizare a programelor de training, s-a observat clar orientarea companiilor catre programele de leadership sau cele de project management. Avem certitudinea ca in urmatorii ani piata servicilor de training va continua sa inregistreze un trend ascendent, pe fondul cresterii numarului de solicitari si a schimbarii preferintelor managerilor romani privind programele de training.
Andrei Gosu Consultant, Ascendis
Printre tendintele de pe piata de traing care au aparut in 2007 se numara: cresterea volumelor in sectorul serviciilor financiare; consolidarea programelor de dezvoltare organizationala si extinderea parteneriatelor clientilor cu firme de training mari; cresterea preferintei clientilor pentru programe specifice provocarilor pietei din Romania vs. programe importate si traduse ad literam; aparitia din ce in ce mai consistenta a companiilor din sectorul productiei industriale in lumea clientilor de training si dezvoltare organizationala.
Eugen Dragomir Director, Codecs
Training-ul se orienteaza tot mai mult de la livrarea de cunostinte la obtinerea de rezultate concrete ce trebuie sa duca la atingerea obiectivelor organizatiei. De fapt training-ul incepe sa fie perceput ca un mijloc managerial in atingerea obiectivelor.

De asemenea, exista mari asteptari de la training in privinta formarii de abilitati si de atitudini.

In privinta tendintelor in ceea ce privesc programele, am putea spune ca din ce in ce mai multe companii doresc sa isi pregateasca mai bine forta de vanzari si deasemenea se doresc noi programe care sa atace intr-un mod mai eficient pregatirea managerilor si aliderilor.
Adrian Florea Managing Partner, Grupul Trend Consult
Tendinta de specializare a firmelor de training si nevoia din ce in ce mai conturata a clientilor de a gasi parteneri capabili sa livreze programe complete au fost cele doua directii principale de anul acesta; si se vor mentine ca tendinte si in perioada urmatoare.
Viorel Panaite Partener, Human Invest
Furnizorii: s-au detasat 5 6 companii de training, care sunt frecvent intalnite pe piata, la licitatiile pentru programe de anvergura privind dezvoltarea abilitatilor manageriale. Alte companii au facut o strategie din a-si diversifica foarte mult oferta, cu scopul de a-si atinge obiectivele financiare. Multe companii au ramas formate dintr-o singura persoana care este si manager si vanzator si trainer. Exista atat companii care lucreaza cu programe licentiate, cat si companii (marea majoritate) care isi dezvolta propriile programe.

Consumatorii: organizatiile cu experienta de consum in aceasta piata cunosc foarte bine calitatea si programele furnizorilor existenti si recomanda cu generozitate parteneri cu care au avut proiecte de training de succes, dar fac public, atuci cand se cer referinte, si furnizorii care i-au dezamagit. Aceste organizatii cu experienta sunt dispuse sa plateasca un tarif mai mare, stiind sigur ca vor primi o calitate superioara! Organizatiile cu experienta redusa fac inca incercari, fiind atrase de un tarif substantial mai mic, sperand ca furnizorii se vor tine de promisiuni, iar participantii vor invata lucrurile pentru care au venit in program.

Furnizori noi: Fie ca sunt au fost companii internationale, fie antreprenoriale locale, aparitia noilor intrati in 2007 nu a modificat cu nimic competitivitatea si structura pietei de training, volumul cererii fiind inca mult mai mare decat capacitatea de productie a furnizorilor existenti.
Pret: Pentru un program cu acelasi subiect, de ex abilitati manageriale, poti gasi tarife de la 300 Eur/zi + TVA, pana la 3.500 Eur/zi + TVA, pentru o grupa de 14 20 persoane: subiectul este acelasi, dar metoda de lucru, instrumentele folosite, reputatia companiei sau a programului, experienta de invatare oferita justifica din plin diferenta de mai sus.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri