Directorii de HR de la companii de top, despre responsabilitatea fata de angajati


Angajatii sunt cea mai importanta resursa a unei companii. Ei sunt si "ambasadorii" care pot transmite cele mai credibile mesaje despre responsabilitatea aceasteia. In plus, studiile arata ca, pentru tot mai multi angajati, valorile sociale si etice ale companiei la care lucreaza au devenit importante.

De aceea, angajatii trebuie sa fie un public important pentru strategia de CSR a oricarei companii.

Pentru a vedea ce inseamna in practica acest lucru, ResponsabilitateSociala.ro i-a invitat sa raspunda la cateva intrebari pe directorii de HR de la cinci companii de top din Romania.

2 Ce ati facut pana acum pentru a le asigura angajatilor un mediu de lucru mai bun si pentru a raspunde la preocuparile lor (eventual preocupari de natura etica, sociala, culturala sau de mediu)?

Roxana Rotaru Director de Resurse Umane, Orange Romania
Mediul de lucru poate modela atitudinea si performantele angajatilor. De aceea, Orange se asigura ca spatiul de lucru reflecta valorile companiei si are un efect pozitiv asupra oamenilor. Prin programul de responsabilitate sociala avem de asemenea un cod de etica, pe care l-am comunicat tuturor angajatilor nostri. El defineste modul in care se deruleaza relatiile cu toti partenerii nostri. In cadrul proiectelor culturale, muzicale, sportive sustinute de companie, oferim si angajatilor nostri posibilitatea de a participa.

Unul dintre elementele esentiale in ceea ce priveste relatia cu angajatii este o comunicare permanenta, care se realizeaza prin mai multe canale: Orange intranet, e-mail, revista interna, Forumul Angajatilor, intalniri ale managerilor, intalniri ale directorilor cu angajatii unde acestia sunt informati asupra strategiei companiei, realizarilor si obiectivelor pentru perioada urmatoare.

Referitor la climatul de munca, 82% dintre angajatii care au raspuns la ultimul sondaj realizat considera ca sunt tratati cu respect, indiferent de pozitia pe care o ocupa.

Intrucat o directie importanta a programului Orange de responsabilitate corporativa este protectia mediului, am dezvoltat pentru angajati un program de colectare si reciclare a hartiei, urmand sa extindem aceasta initiativa, in 2008, si pentru alte categorii de deseuri.

Desiree Diaconescu Director Resurse Umane, Tuborg Romania
In primul rand ne-am asigurat ca angajatii nostri au la dispozitie toate instrumentele necesare desfasurarii in bune conditii a muncii de zi cu zi. Pentru crearea unui mediu de lucru placut si asigurarea unei zone de confort pentru angajatii nostri, am pus la dispozitie o serie de facilitati precum: vestiare moderne, resturant pentru servirea mesei in incinta fabricii, cabinet medical si medic la dispozitie zilnic, competitii sportive, sali de cursuri, precum si programe de responsabilitate sociala interne, in directia protectiei mediului inconjurator si pe plan social.

Instruirea, pregatirea profesionala, programele de training si team-building sunt prioritare in planul de resurse umane. Acest lucru este demonstrat si de premiul Codecs, primit in 2005 - "Best Investor in People". Suma investita anual in programele de instruire a angajatilor depaseste 550 Euro / angajat, aceasta suma neincluzand programele MBA si team-buildingurile organizate. Fiecare angajat, indiferent de nivelul in care activeaza, beneficiaza de training si team-building anual.

Anca Bancu Director Resurse Umane, Ozone Laboratories
Compania Ozone Laboratories respecta legile si reglementarile in vigoare privind salariile si drepturile angajatilor si programul legal de lucru, asigurandu-le acestora un loc de munca sigur si sanatos. Acestea sunt, in opinia noastra, caracteristici de baza ale responsabilitatii unei companii fata de angajati. Ozone Laboratories ofera, de asemenea, conditii de angajare corecte, bazate pe competenta si performanta.

In vederea asigurarii unui mediu de lucru mai bun, in acest moment, in Ozone se deruleaza un sondaj de opinie care masoara gradul de satisfactie a angajatilor privind mai multe aspecte ale muncii lor: relatia cu seful direct, mediul de lucru, plata si beneficiile etc, urmand a se lua masuri ulterioare pentru imbunatatirea acestor componente si cresterii gradului de satisfactie.

De asemenea, pe parcursul anului 2008, se vor derula programe de training pentru angajati adaptate nevoii fiecaruia de dezvoltare, fiind in discutie si introducerea unui program de flexitime care le va da posibilitatea angajatilor sa echilibreze mai bine viata profesionala cu cea personala.

O alta componenta importanta, in opinia noastra este aria comunicarii interne, functiune asigurata tot de departamentul Resurse Umane. Rolul sau consta atat in informarea angajatilor cu privire la activitatea companiei (evolutia companiei, schimbari in structura organizatiei, situatia vanzarilor, strategie, politici si proceduri), cat si in cresterea gradulului de implicare a angajatilor fata de companie (employee engagement) prin evenimente specifice (petrecerea de Craciun pentru angajati si pentru copii) si prin oferirea de cadouri cu ocazia sarbatorilor sau cu ocazia zilelor de nastere.

Prin existenta acestei functiuni, compania dovedeste ca este responsabila fata de angajatii sai si ca se preocupa permanent pentru ca acestia sa fie atat bine informati, cat si implicati in viata organizatiei.
Simona Popovici Country HR Manager, Coca-Cola HBC Romania & Moldova
Politica noastra de responsabilitate fata de angajati are drept deziderat final ca acestia sa fie fericiti, sa vina cu placere la locul de munca si sa gaseasca in fiecare zi bucurie in ceea ce fac. Fie ca este vorba de pachetele de beneficii pe care angajatii nostri le primesc, de trainigurile la care participa si care asigura dezvoltarea competentelor lor profesionale, de implementarea standardelor de sanatate si protectia muncii OHSAS 18001, de programele comunitare, de voluntariat in care sunt implicati ei sau familiile lor, toate presupun eforturi concentrate, adresate nevoilor angajatilor nostri si asigurarii unui nivel de satisfactie cat mai ridicat pentru acestia la locul de munca.

Este foarte important sa le oferim angajatilor o atmosfera placuta in care sa se dezvolte ca personalitati si ca profesionisti. Punem foarte mare accent pe increderea in oameni, pe munca in echipa.

Brandusa Fecioru Director Resurse Umane, A&D Pharma
Din partea companiei exista o preocupare constanta fata de mediul in care angajatul isi defasoara activitatea, fata de starea lui de sanatate si de confortul lui. La amenajarea noului sediu central al companiei s-a acordat o atentie deosebita sugestiilor venite din partea angajatilor, tocmai in ideea crearii unui mediu de lucru cat mai placut, aplicandu-se un chestionar prin care angajatii au avut posibilitatea de a-si prezenta sugestiile.

In cadrul companiei A&D Pharma exista o permanenta comunicare cu angajatii, existand o receptivitate crescuta fata de sugestiile venite din partea acestora. Astfel, in cadrul training-urilor organizate intern pentru angajatii A&D Pharma, in special pentru farmacisti, o sectiune speciala este alocata aspectelor de corporate social responsibility, in care angajatii sunt informati despre programele companiei si despre evolutia acestora. De asemenea, sunt incurajate si asteptate sugestii si propuneri din partea lor, care sunt transpuse apoi in proiecte. Unul dintre proiectele care a rezultat din sugestiile angajatilor vizeaza reciclarea hartiei utilizate zi de zi la birou. Proiectul se numeste "Sprijina copacii" , se desfasoara de un an si are o mare sustinere din partea colegilor.

Eliza Udoi Directorul de Resurse Umane, Carpatcement
Masurile adoptate de compania noastra pentru asigurarea unor conditii de munca civilizate, precum si masurile constante privind sanatatea si securitatea in munca, sunt completate de o serie de proiecte menite sa raspunda preocuparilor de natura personala ale angajatilor.
De exemplu, Grupul a dezvoltat si publicat principii clare de conducere destinate reglementarii si asigurarii unor relatii corecte si deschise in practicile manageriale. La finalul anului trecut am facut chiar o evaluare a perceptiei angajatilor referitor la implementarea si asumarea acestor principii. Rezultatele au fost pozitive iar planurile de actiune ulterioare vor tine cont de feedback-ul primit cu aceasta ocazie.
Un alt exemplu pe aceasta linie il pot constitui si normele de conduita si conformitate pentru angajatii care se confrunta in activitatea lor cu situatii neclare din punct de vedere etic. Proiectul este inca in derulare, rezultatele urmand a fi evaluate la o data ulterioara.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri