Directorii de HR de la companii de top, despre responsabilitatea fata de angajati


Angajatii sunt cea mai importanta resursa a unei companii. Ei sunt si "ambasadorii" care pot transmite cele mai credibile mesaje despre responsabilitatea aceasteia. In plus, studiile arata ca, pentru tot mai multi angajati, valorile sociale si etice ale companiei la care lucreaza au devenit importante.

De aceea, angajatii trebuie sa fie un public important pentru strategia de CSR a oricarei companii.

Pentru a vedea ce inseamna in practica acest lucru, ResponsabilitateSociala.ro i-a invitat sa raspunda la cateva intrebari pe directorii de HR de la cinci companii de top din Romania.

3 Este important ca angajatii companiei dumneavoastra sa simta ca este responsabila? Ce ati facut pana acum pentru a-i convinge ca lucreaza intr-o companie responsabila? Care a fost feed-back-ul angajatilor?

Roxana Rotaru Director de Resurse Umane, Orange Romania
Angajatii sunt adevaratii ambasadori ai programului de responsabilitate sociala si de aceea folosim toate canalele de comunicare interna pe care le avem la dispozitie pentru a-i informa si implica in proiectele Orange. Responsabilitatea sociala se regaseste ca atitudine in comportamentul fiecarui angajat, prin respectarea principiilor si valorilor Orange.

In perioada 10-28 septembrie 2007, am realizat un studiu asupra climatului organizational din companie, iar 93% dintre angajatii care au raspuns considera ca Orange este o companie responsabila.

Desiree Diaconescu Director Resurse Umane, Tuborg Romania
Politica de resurse umane a companiei a fost imbunatatita de la an la an, dezvoltandu-se odata cu compania noastra, strategia de HR fiind integrata celei de business.

In politica de resurse umane, grija fata de oameni este foarte importanta. Tinand cont de aceasta, am dezvoltat multe programe si activitati sociale pentru rasplatirea angajatilor nostri, precum Semper Fidelis 5 si 10 ani, "Angajatul anului", programul "Un prieten recomanda un prieten", "Back to school", ziua companiei, diverse activitati sociale.

In plus, cred ca este foarte important sa transmitem faptul ca suntem o companie responsabila, printr-un dialog direct cu angajatii. Anul trecut, de pilda, mi-am petrecut foarte mult timp facand interviuri interne cu ei. Este important sa stai de vorba cu oamenii, sa le intelegi nevoile - pulsul nu poate fi luat de la distanta.

Cel mai potrivit indicator al feed-back-ului pe care l-am primit de la angajati, este dat de fluctuatia de personal in companie. Acesta a scazut, in 2006, cu 10%, intr-un moment in care piata per ansamblu inregistra o crestere de fluctuatie.

sus
Anca Bancu Director Resurse Umane, Ozone Laboratories
Consideram ca este important ca angajatii nostri sa constientizeze faptul ca sunt parte a unei companii care se preocupa de ei si de comunitatea din care fac parte. Faptul ca simt ca sunt parte a unei companii responsabile duce la cresterea loialitatii, a satisfactiei personale si nu in ultimul rand la cresterea nivelului de performanta al angajatilor. O buna reputatie a companiei in piata aduce dupa sine cresterea increderii in Ozone Laboratories, atat ca partener, cat si ca angajator.

Departamentul HR comunica angajatilor Ozone Laboratories programele de responsabilitate sociala, implicandu-i, in acelasi timp, in derularea acestora. Managementul companiei Ozone Laboratories este implicat activ in programele de CSR ale companiei, un exemplu fiind suportul si participarea in cadrul Scolii de Vara Ozone4Success.

De asemenea, fiind o companie producatoare de medicamente, insistam, in comunicarile catre angajati, cu privire la responsabilitatea foarte mare pe care o avem fata de partenerii nostri. Respectul si seriozitatea sunt valori care ne recomanda in relatiile noastre cu farmacistii, medicii de familie si consumatorii.

Faptul ca Ozone Laboratories este o companie producatoare de medicamente responsabila este demonstrat si de existenta unui departament: Regulatory and Product Quality Department, care se ocupa de farmacovigilenta si de asigurarea standardelor de calitate a medicamentelor Ozone.

sus
Simona Popovici Country HR Manager, Coca-Cola HBC Romania & Moldova
Fiecare activitate a noastra este gandita in concordanta cu politica de responsabilitate sociala de la care nu ne dezicem in relatia noastra cu angajatii. Un climat pozitiv la locul de munca generat de practicile de afaceri responsabile poate deveni un instrument de motivare si retentie pentru angajatii nostri.

Angajatii sunt incurajati sa isi spuna parerea si au la dispozitie diverse modalitati de comunicarea interna: revista, cutia cu sugestii, surveys interne, etc. Raspunsurile sunt incurajatoare si ne determina sa ne sutinem demersurile, in cadrul carora sa fructificam ideile lor.
Brandusa Fecioru Director Resurse Umane, A&D Pharma
Asa cum am precizat, compania prezinta atat angajatilor mai vechi cat si celor abia integrati in echipa, cu ocazia diferitelor training-uri si sedinte interne, programele de CSR si evolutia acestora. Revista interna a companiei este un alt instrument folosit in promovarea acestor programe in randul angajatilor. Se doreste o implicare din ce in ce mai mare a angajatilor in activitatea sociala a companiei, stimularea creativitatii si a solidaritatii civice. In acelasi timp, consideram ca apropierea angajatilor de activitatea sociala a companiei creste loialitatea acestora, le imbunatateste moralul si satisfactia, oferindu-le in acelasi timp posibilitatea de a se implica, la randul lor, in activitati de natura sociala.

Eliza Udoi Directorul de Resurse Umane, Carpatcement

Cunoasterea si constientizarea importantei programelor noastre sociale si de mediu de catre angajati, precum si masura aprecierii acestora de catre public, sunt o prioritate pentru companie, o initiativa interna recenta vizand tocmai raspandirea informatiei catre acestia. Mai exact este vorba despre lansarea buletinului intern de Responsabilitate Sociala. Buletinul constituie o oportunitate de a afla in ce proiecte ne implicam, frecventa de aparitie fiind lunara.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri