Creatie vs. strategie in agentiile romanesti de publicitate


Publicitatea se joaca intre doi pioni de baza: planner-ul si creativul. Marketer la radacina, planner-ul construieste o strategie de promovare care sa-i aduca clientului profit. Creativul preia stafeta si impacheteaza ideea. Care dintre ei aduce mai multa valoare adaugata clientului, ce premii isi doresc, cum se imparte munca intre creatie si strategie, ce e bine si ce e rau in agentiile romanesti ne vor spune doi creativi si doi planner-i cu atitudine.

Un articol de Simina Mistreanu.

7 Daca s-ar intampla ca agentia sa aiba un singur angajat, care ar fi el?

Serban Alexandrescu Creative Director, Headvertising
Un copywriter. Daca nu e prost, stie sa vorbeasca cu clientii, cunoaste oamenii deci o pune de o semi-strategie, stie sa scrie (si la limita si schiteze ceva), stie sa ia banii, stie sa ii cheltuie. Cercul s-a inchis.
Bogdana Butnar Senior Strategic Planner, McCann Erickson
Acum doi ani as fi raspuns fara sa clipesc, art director. Mi se parea singura abilitate nereplicabila intr-o agentie insa intre timp am cunoscut copy si CS care deseneaza senzational. Asa ca as spune ca agentia nu poate sa traiasca fara un om cu pasiune.
Adrian Preda Co-Creative Director, Leo Burnett
Daca o agentie ar avea un singur angajat, atunci nu ar fi agentie. Dar trecand peste metafora, cel mai important om din agentie este cel care da directia: patronul, actionarul principal sau cum vreti sa-i spuneti. Jupanul.

Pentru ca agentia va fi construita dupa chipul si asemanarea sa: daca este un om inteligent si cu viziune, agentia va fi o agentie inteligenta si cu viziune. Daca este comandant de lagar, agentia va fi un lagar. Etc.
Sorin Psatta Integrated Communication Director, Grup BBDO Romania
Creativul, fara indoiala, in lipsa lui iceberg-ul/campania n-ar mai avea varful deasupa apei (sa nu uitam insa ca 2/3 din substanta campaniei se afla sub nivelul marii!!!)
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri