Creatie vs. strategie in agentiile romanesti de publicitate


Publicitatea se joaca intre doi pioni de baza: planner-ul si creativul. Marketer la radacina, planner-ul construieste o strategie de promovare care sa-i aduca clientului profit. Creativul preia stafeta si impacheteaza ideea. Care dintre ei aduce mai multa valoare adaugata clientului, ce premii isi doresc, cum se imparte munca intre creatie si strategie, ce e bine si ce e rau in agentiile romanesti ne vor spune doi creativi si doi planner-i cu atitudine.

Un articol de Simina Mistreanu.

10 Care sunt principalele trei calitati ale unui creativ? Dar ale unui planner?

Serban Alexandrescu Creative Director, Headvertising

Pentru creativi? Sa poti asocia liber idei din cele mai diverse. Sa iti placa oamenii si sa ii cunosti bine. Si sa poti sa te exprimi foarte expresiv.

Pentru planneri? Sa ai capacitate de analiza & sinteza. Sa ai fler pentru detaliul semnificativ. Si, evident, sa iti placa oamenii si sa ii cunosti bine.
Bogdana Butnar Senior Strategic Planner, McCann Erickson
Creativ: curios, atent si talentat
Planner: curios, atent si talentat
Adrian Preda Co-Creative Director, Leo Burnett
Desi suna ca barbatul ideal al fetei de la pagina 5, as spune 1. curios 2. cu mult umor si 3. inteligent. Pentru ambele intrebari.
Sorin Psatta Integrated Communication Director, Grup BBDO Romania
Curiozitatea, originalitatea, maturitatea. Identice pentru ambii, doar maniera in care se manifesta ele este uneori diferita. Dupa cum spuneam mai inainte, cred ca intre doi profesionisti adevarati, in ciuda specializarilor, exista mai multe puncte comune decat diferente, iar noi am cam sarit unele etape, infiintand colonii inainte de a secure the perimeter ;=))
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri