Cum vad lanturile de cafenele dezvoltarea in provincie
Piata autohtona a cafenelelor a devenit in ultimul an extrem de atragatoare, atat pentru retelele de cafenele locale, cat si pentru marii jucatori internationali. Ce strategii vor adopta Turabo Café, Cafepedia, Gloria Jean\'s Coffees si gigantul Starbucks in extinderea la nivel national si ce sanse acorda acestia provinciei in fata Capitalei?
Un articol de Denisa Apostol.
Un articol de Denisa Apostol.
- Ce dinamica are in prezent piata de cafenele din provincie fata de Capitala?
- Prin ce se deosebeste consumatorul de cafea din provincie fata de cel din Capitala?
- Cat de bine sunt primite lanturile mari de cafenele in provincie?
- Au existat probleme in adaptarea brandului pe care il reprezentati la nivel local? Care ar fi acestea?
- Cat ati investit, in medie, intr-o cafenea din provincie? Exista diferente fata de primele locatii deschise in Bucuresti?
- Ce criterii trebuie sa indeplineasca orasele din provincie pentru a fi eligibile extinderii brandului pe care il reprezentati
- Pentru provincie, preferati extinderea in mall-uri sau stradala?
- Care sunt cele mai atractive regiuni ale tarii in care doriti sa investiti in intervalul urmator?
- Ce strategie de combatere a concurentei locale adoptati in provincie? Dar in Bucuresti?
- Cum va evolua piata cafenelelor in urmatorii 5 ani, atat in provincie, dar si in Capitala?
5 Cat ati investit, in medie, intr-o cafenea din provincie? Exista diferente fata de primele locatii deschise in Bucuresti?
Tudor Niculescu
Director General, Turabo Caf
Investitia medie este de 100.000 -150.000 de euro per cafenea, indiferent daca este vorba de una in Bucuresti sau provincie.
Radu Marinescu
General Manager, Gloria Jean's Coffees
In Romania, indiferent de orasul in care se deschide o cafenea Gloria Jean's Coffees, costul investitiei este acelasi - 160.000 euro.
Catalin Mahu
Director General, Cafepedia
Astazi nu mai poti sa spui ca provincia e mai ieftina decat Bucurestiul. Cred ca nu mai poti face un restaurant sub 200.000-250.000 de euro si o cafenea sub 100.000 de euro. In cazul nostru, sunt doar costuri suplimentare cu oamenii pe care ii aducem din Bucuresti (n.r pentru La Mama din Mamaia)
Viorel Stoiean
District Manager, Starbucks
-