Cum vad lanturile de cafenele dezvoltarea in provincie
Piata autohtona a cafenelelor a devenit in ultimul an extrem de atragatoare, atat pentru retelele de cafenele locale, cat si pentru marii jucatori internationali. Ce strategii vor adopta Turabo Café, Cafepedia, Gloria Jean\'s Coffees si gigantul Starbucks in extinderea la nivel national si ce sanse acorda acestia provinciei in fata Capitalei?
Un articol de Denisa Apostol.
Un articol de Denisa Apostol.
- Ce dinamica are in prezent piata de cafenele din provincie fata de Capitala?
- Prin ce se deosebeste consumatorul de cafea din provincie fata de cel din Capitala?
- Cat de bine sunt primite lanturile mari de cafenele in provincie?
- Au existat probleme in adaptarea brandului pe care il reprezentati la nivel local? Care ar fi acestea?
- Cat ati investit, in medie, intr-o cafenea din provincie? Exista diferente fata de primele locatii deschise in Bucuresti?
- Ce criterii trebuie sa indeplineasca orasele din provincie pentru a fi eligibile extinderii brandului pe care il reprezentati
- Pentru provincie, preferati extinderea in mall-uri sau stradala?
- Care sunt cele mai atractive regiuni ale tarii in care doriti sa investiti in intervalul urmator?
- Ce strategie de combatere a concurentei locale adoptati in provincie? Dar in Bucuresti?
- Cum va evolua piata cafenelelor in urmatorii 5 ani, atat in provincie, dar si in Capitala?
6 Ce criterii trebuie sa indeplineasca orasele din provincie pentru a fi eligibile extinderii brandului pe care il reprezentati
Tudor Niculescu
Director General, Turabo Caf
Ne intereseaza in primul rand numarul de locuitori si daca exista zone de interes comercial. Fata de Bucuresti, in multe din orasele din provincie aceste zone s-au creat in centrele comerciale de tip mall.
Radu Marinescu
General Manager, Gloria Jean's Coffees
Un nivel ridicat al puterii de cumparare; peste 200.000 locuitori; preturile concurentei sa fie asemanatoare.
Catalin Mahu
Director General, Cafepedia
La inceput vor fi cele mai mari orase pentru ca au o anumita forta financiara. Dar exista si orase mai mici din provincie unde ne-am putea dezvolta. Ne bazam pe experienta.
Viorel Stoiean
District Manager, Starbucks
Analizam cu atentie oportunitatile oferite de piata romaneasca, atat in Bucuresti cat si in celelalte orase din tara. Suntem foarte incantati de cafenelele pe care le detinem in prezent. Locatiile din Bucuresti, din Plaza Romania si Bucuresti Mall, s-au dovedit a fi o buna oportunitate din punctul de vedere al pozitionarii, al afluentei clientilor si al logisticii disponibile.
Iulius Mall este unul dintre cele mai importante centre comerciale din Cluj si credem ca Starbucks va beneficia, ca si in celelalte doua locatii din Romania, de aceleasi avantaje printre care: afluenta clientilor si logistica disponibila.
Iulius Mall este unul dintre cele mai importante centre comerciale din Cluj si credem ca Starbucks va beneficia, ca si in celelalte doua locatii din Romania, de aceleasi avantaje printre care: afluenta clientilor si logistica disponibila.