Cum vad lanturile de cafenele dezvoltarea in provincie


Piata autohtona a cafenelelor a devenit in ultimul an extrem de atragatoare, atat pentru retelele de cafenele locale, cat si pentru marii jucatori internationali. Ce strategii vor adopta Turabo Café, Cafepedia, Gloria Jean\'s Coffees si gigantul Starbucks in extinderea la nivel national si ce sanse acorda acestia provinciei in fata Capitalei?

Un articol de Denisa Apostol.

10 Cum va evolua piata cafenelelor in urmatorii 5 ani, atat in provincie, dar si in Capitala?

Tudor Niculescu Director General, Turabo Caf
Cred ca vom asista la o dezvoltare masiva, avand in vedere investitiile in domeniul centrelor comerciale. Romania este o piata in cerstere si cred ca si piata cafenelelor va urma acelasi trend.


Radu Marinescu General Manager, Gloria Jean's Coffees
Deja consumatorii au inceput sa faca diferenta, asta insemnand ca in viitor vor ramane pe piata doar cei buni. Gustul pentru calitate a evolutat foarte mult in ultimul timp si aceasta va duce la o limpezire a apelor.
Catalin Mahu Director General, Cafepedia
Abia acum in Romania se cristalizeaza lanturile de restaurante si cafenele. Atata timp cat se va dubla piata de restaurante si cafenele in Bucuresti va fi ok.
Viorel Stoiean District Manager, Starbucks
Suntem prezenti pe piata din Romania de aproape un an si avem mare incredere in potentialul de dezvoltare al pietei locale a cafenelelor. Fiind o tara cu traditie in consumul de cafea, ne asteptam ca aici sa continue procesul de consolidare a culturii deja existente a cafelei.

In urmatorii cinci ani, efectele pozitive ale aderarii la Uniunea Europeana vor fi mai mult vizibile, iar piata va continua sa se maturizeze atat din perspectiva obiceiurilor de consum cat si din punct de vedere economic. Cred ca peste cinci ani vom asista la o manifestare mai evidenta a tendintelor care incep sa devina vizibile inca de pe acum.

Unul dintre factorii care contribuie in mod pozitiv la acest proces de dezvoltare este schimbarea constanta a stilului de viata si a comportamentului de consum al romanilor. Din aprilie 2007, cand am deschis prima locatie in Romania, am constatat adoptarea de catre consumatori a unui stil de viata din ce in ce mai dinamic, similar celui din tarile vestice.

Astfel, oamenii aloca din ce in ce mai putin timp pauzelor de pranz, iar acest lucru este vizibil la nivelul tendintei de crestere a segmentului ,,la pachet. In acelasi timp, ca peste tot in lume, in timpul saptamanii oamenii ies sa ia masa impreuna cu partenerii de afaceri sau colegii de munca iar seara se relaxeaza impreuna cu prietenii la o cafea.



preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri