Q&A: Cum acorda companiile sponsorizari


Pentru majoritatea ONG-urilor, banii oferiti de companii reprezinta unica sansa de a-si realiza proiectele. Am invitat 5 responsabili din companii cu experienta in acordarea sponsorizarilor sa ne spuna cum decid ce proiecte merita finantate. De asemenea, ei dezvaluie asteptarile pe care le au de la un ONG, din momentul solicitarii unei sponsorizari, pana dupa incheierea proiectului.

Interviurile au fost realizate pentru www.responsabilitatesociala.ro.

2 ONG-urile se plang ca multe companii tergiverseaza oferirea unui raspuns ferm la solicitarile lor de sponsorizare. Cum explicati asta? Ce faceti pentru a evita astfel de situatii?

Anca Rarau Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Banca Transilvania nu este un astfel de caz, cu atat mai mult cu cat este o companie mare. In plus, pentru o gestionare cat mai eficienta a cererilor de sponsorizare sau de suport al unor domenii sau cauze sociale, Directia Marketing si Comunicare BT are in componenta un Birou de Proiecte Speciale, care se ocupa si de aceasta sectiune.

Faptul ca anumite firme intarzie oferirea unui raspuns sau chiar il evita tine de felul fiecarei companii de a oferi feedback unor oameni care, atunci cand le solicita ajutorul, vad in respectiva organizatie singura solutie pentru rezolvarea problemelor pe care le au.
Mihaela Burada Director Adjunct Comunicare, BRD-Groupe Socit Gnrale
Facem eforturi sa raspundem fiecarei solicitari (telefonic sau in scris) intr-un timp rezonabil. Insa, din cauza numarului mare de solicitari (nu numai de la ONG-uri, ci si de la persoane fizice) pot sa existe uneori intarzieri in transmiterea unui raspuns.

Nu este vorba de tergiversare, ci doar de un volum mare de dosare care trebuie analizate, evaluate. Daca proiectul nu corespunde strategiei sau pur si simplu nu mai sunt fonduri pe capitolul respectiv, atunci raspunsul nu poate dura foarte mult, pentru ca decizia se impune de la sine. De aceea, este foarte important ca ONG-ul sa-si ia o marja de timp considerabila, mai ales daca este vorba de un parteneriat care implica fonduri substantiale.

Procesul de luare a unei hotarari dureaza si in functie de sumele care sunt solicitate. In orice companie sunt niveluri de decizie care intervin si cu cat sumele sunt mai mari, cu atat dosarul trece prin mai multe filtre. Marile noastre parteneriate se negociaza si se bugeteaza cu un an inainte.

Noi spunem constant acest lucru tuturor ONG-urilor si le avertizam atunci cand timpul este prea scurt pentru luarea unei decizii. Credem ca situatiile in care raspunsul din partea noastra intarzie nu sunt foarte multe.
Anca Teiosanu PR Specialist, Orange Romania
Am incercat de fiecare data sa fim prompti in raspunsul pe care il oferim ONG-urilor. Nu este insa intotdeauna usor, deoarece cererile sunt foarte multe, extrem de diverse si ne straduim sa analizam cate se poate de atent fiecare solicitare. Este foarte important si momentul din cursul unui an cand ne parvin aceste solicitari. In general, ne oprim asupra proiectelor mari si care implica bugete consistente inca de la inceputul anului, conform strategiei pe care ne-o stabilim. In felul acesta putem sa lucram concentrat pe directiile stabilite si sa masuram rezultatele usor.
Bogdan Arnautu Sef Departament Comunicare, Carpatcement Holding
Durata si aprecierea acesteia sunt evident elemente subiective... In general, ONG-urile pot reactiona mai rapid decat administratia publica ori o anumita companie si atunci vor percepe reactia acestora ca fiind inceata. Diferenta consta in faptul ca modul de organizare, managementul si procedura de adoptare a deciziilor in cadrul unei companii nu se compara cu luarea unei decizii in cadrul unui ONG.

Companiile au reguli stricte si proceduri menite sa asigure obiectivitatea si impartialitatea pe fiecare nivel decizional. Parcurgerea acestor pasi nu permite adoptarea unei decizii de pe o zi pe alta.

La Carpatcement, decizia finala de sustinere a unui proiect de CSR este luata in Consiliul de Administratie al companiei, care analizeaza propunerile pe care le face departamentul de comunicare.

In prezent, cel putin in cazul companiei noastre, selectia propunerilor este mult usurata prin introducerea comunicarii electronice. Am postat pe site-ul www.heidelbergcement.ro un ghid pentru sponsorizare, pe care il pot consulta toti potentialii parteneri. Dupa studierea criteriilor de eligibilitate, daca proiectul indeplineste aceste criterii, cei interesati ne pot trimite o propunere de parteneriat. Dupa ce am postat acest ghid online in urma cu trei ani, pot spune ca numarul proiectelor relevante pentru comunitatile locale a crescut simtitor, iar calitatea acestora s-a imbunatatit considerabil.

De asemenea, primind multe propuneri bune sau foarte bune, este greu sa justifici un raspuns negativ. Poate ca unele companii evita sa dea raspunsul nu chiar daca decizia a fost deja luata. Resursele sunt evident limitate si nici o companie nu poate finanta toate propunerile bune pe care le primeste, nici chiar daca si-ar dori sa faca acest lucru.
Anca Nuta Head of Events, CSR & Cultural Sponsorships, UniCredit Tiriac Bank
Am incercat de fiecare data sa fim prompti in raspunsul pe care il oferim ONG-urilor. Nu este insa intotdeauna usor, deoarece cererile sunt foarte multe, extrem de diverse si ne straduim sa analizam cate se poate de atent fiecare solicitare. Este foarte important si momentul din cursul unui an cand ne parvin aceste solicitari. In general, ne oprim asupra proiectelor mari si care implica bugete consistente inca de la inceputul anului, conform strategiei pe care ne-o stabilim. In felul acesta putem sa lucram concentrat pe directiile stabilite si sa masuram rezultatele usor.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri