Q&A: Ce spun directorii de marketing din banci despre social media si bugete


Dupa o perioada de precautie la debutul crizei, bancile au reinceput sa comunice si sa lanseze noi oferte. Despre importanta social media, bugetul de comunicare si promovarea creditelor, intr-un dialog cu directorii de marketing a patru banci de pe piata locala.

4 Cu ce agentii de media si publicitate colaborati si cum s-a schimbat relatia cu ele in ultimul an?

Philippe Lelarge Director de Strategie si Marketing, BRD-Groupe Societe Generale
Agentia full-service cu care colaboram de aproximativ 6 ani pentru comunicarea comerciala si institutionala este ADDV EURO RSCG. In ceea ce priveste media, agentia partener este Zenith Media. In paralel, avem o serie de colaborari cu agentii specializate, de nisa, pentru proiecte punctuale, direct marketing, evenimente etc.

Privind evolutia relatiei cu agentiile din perspectiva tipologiei proiectelor lucrate impreuna, am continuat o alternare echilibrata a proiectelor strategice cu cele tactice, dezvoltate insa toate in ritmul alert, specific pietei romanesti. Continuam sa avem cerinte specifice in functie de pietele pe care noi le consideram strategice, sa dezvoltam atat campanii legate de sustinerea promotionala a unor produse, cat si campanii complexe, multi-produs. Remarcam insa cresterea semnificativa a ponderii proiectelor pentru mediul online, in detrimentul marketingului direct, in special al mailingului. Apoi am dezvoltat o noua identitate vizuala pentru BRD - Groupe Societe Generale, din care a decurs si o noua abordare in campaniile integrate de comunicare, am inclus in strategia de comunicare o serie de proiecte speciale, de publicitate neconventionala, care sa completeze mesajele livrate de publicitatea clasica si sa sporeasca gradul de interactivitate al relatiei dintre brandurile noastre si clientii tinta.
Anca Rarau Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Contul de media este gestionat de Next Advertising, iar pentru proiectele de BTL colaboram cu Reset Media si cu Vitrina Advertising. Avem cu agentiile de publicitate o relatie foarte buna si cladita pe reusita proiectelor comune pe care le-am derulat impreuna pentru banca.
Daniel Pana Director de Marketing, BCR
Una dintre principalele schimbari in 2009 a vizat relatia furnizor – client, soldata cu revenirea la normalitate a parteneriatelor si cu revizuirea asteptarilor de ambele parti. Per ansamblu, anul 2009 a fost unul tonic si energizant, pentru ca ne-a pus pe toti intr-o situatie de schimbare, careia a trebuit sa-i facem fata cu multa imaginatie.
Diana Misa Director Marketing, OTP Bank Romania
De cativa ani buni, avem o colaborare frumoasa dar si eficienta cu mai multe agentii parte a thegroup. Astfel, contul de PR este gestionat de agentia Nicola Porter Novelli, advertising-ul revine agentiei Brandstalk, in vreme ce contractele de media le derulam prin Cafe Recklam, cu care colaboram si la nivel de grup, in Ungaria.

Relatia noastra s-a schimbat in ultima perioada, in sensul ca ne-am provocat reciproc creativitatea si spiritul analitic in programe de comunicare menite a fi de succes in perioada delicata prin care trece orice business momentan.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri