Q&A Cum vor evolua preturile vacantelor?


Anul acesta multi romani ar putea renunta la vacanta de vara, pe fondul agravarii situatiei economice. Vezi ce preturi vor practica agentiile de turism pentru sezonul estival 2010, care sunt cele mai accesibile destinatii si cand puteti achizitiona un pachet turistic la cel mai convenabil tarif.

7 Vor astepta, si anul acesta, turistii ofertele "last minute" fie pentru a beneficia de niste tarife mai mici, fie pentru ca decid pe ultima suta de metri sa plece in vacata din cauza problemelor economice?

Lucia Morariu presedinte, Eximtur
Nu s-a manifestat in Romania un fenomen de asteptare a ofertelor "last minute" nici in 2009 iar in 2010 programele tip "early booking" au fost mult mai bine promovate si aplicate de agentii, asa incat mai degraba vom creste pe acest segment (Eximtur a inregistrat cresteri la volum vanzari vacante in lei 2010 versus 2009 de circa 20% in T1 in special pe seama programelor tip "early booking").

Programele last minute nu se vor implementa la modul serios in Romania in viitorii ani.
Sorin Stoica director general, Eturia
Nu cred ca se va schimba ceva semnificativ in comportamentul turistului roman in acest an vis-a-vis de acest aspect. Astfel, cei tineri cu multa flexibilitate, fara copii si carora le place riscul vor fi inclinati catre last minute.

Cei mai conservatori si mai ales cu copii, care sunt conditionati de anumite date de concediu o sa isi cumpere din timp.

De fapt, o parte din acestia si-au achizitionat inca din primele 3 luni ale anului vacantele, profitand de ofertele early booking. Ca sa dau un exemplu, o familie de 2 adulti si 1 copil care pleaca in luna august in Peru a achizitionat in luna ianuarie pachetul turistic pentru care a platit 6.000 euro/familie profitand de oferta de early booking. Daca ar fi cumparat acum ar fi platit 7.000 euro/familie si probabil daca ar cumpara in iulie ar plati in plus 1.000 de euro pe cresterea preturilor biletelor de avion.

Turistii trebuie sa inteleaga ca ofertele last minute functioneaza cu adevarat in extrasezon si mai putin in iulie august si decembrie cand toata Europa este in vacanta si cererea este in crestere.

Sansele sa prinzi o oferta buna last minute sunt destul de mici in aceasta perioada si ea functioneza doar pe vacantele de tip charter unde este posibil ca un operator sa aiba 10 -20 de locuri nevandute si sa aiba o super oferta.

Intotdeauna insa "last minute" inseamna risc si e nevoie de flexibilitate, adica sa ai abagajele pregatite si sa poti pleca de azi pe maine intr-un interval de o luna.
Simona Veteleanu director general, TravelBiz
Pe fondul orientarii catre preturi mici, ne asteptam ca ofertele last minute sa aiba in continuare succes.

In plus, din cauza instabilitatii climatului economic si a nesigurantei, sunt din ce in ce mai multi romani care prefera sa ia decizia referitoare la plecarea in vacanta sau la alegerea destinatiei de vacanta in ultimul moment.
Cristian Francu CEO, Klever Travel
Anul 2009 a fost anul ofertelor "last minute" pe piata vacantelor pentru ca amploarea crizei si efectele ei au fost estimate gresit de unii dintre tour-operatori, de aceea au apartut atat de mult reducerile de tip "plateste 1, merg 2".

Aceste reduceri au aparut dintr-o nevoie de a vinde niste locuri preplatite si de a recupera o parte din sumele investite, desi pretul era sub costurile tour operatorilor.

Anul acesta tour operatorii care au avut de suferit de pe urma volumului de vanzare estimat gresit anul trecut au fost mai realisti si consideram ca numarul ofertelor "last minute" va fi considerabil mai mic.

Un business sanatos intr-o industrie sanatoasa functioneaza pe modelul unor avantaje de genul reducerilor "early booking" mult mai avantajoase decat o eventuala oferta de "last minute".

Problemele aparute anul trecut au dezechilibrat ordinea naturala a pietei, atat din cauza ofertelor "last minute" oferite de tour operatori, dar si din cauza hotelierilor.

Oamenii tind sa astepte pana in ultimul timp si sa intrebe de ofertele "last minute", dar este bine ca vanzarile cu "early booking" au fost mai mari decat cele de anul trecut cu peste 30%.


Madalina Pacuraru managing partner, HasHas Travel
Cred ca turistii romani au observant de la an la an aparitia tot mai semnificativa a ofertelor last minute la tarife extrem de avantajoase.

De exemplu, un sejur in Antalya la hotel de 5* cu All Inclusive, 7 nopti de cazare, transport cu avionul si taxele de aeroport incluse pot sa ajunga si la 99 euro/persoana). De aceea, preconizez ca numarul persoanelor care asteapta ofertele acestea creste de la un an la altul, iar anul acesta cu atat mai mult cu cat bugetul lor este mai mic.

preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri