Q&A: Ce pregatesc restaurantele pentru sezonul de vara?
Restaurantele se confrunta cu schimbari in sezonul de vara. La avantajul de care beneficiaza unitatile cu terase, se adauga schimbari in meniu de pana la 30-35% dintre produse, dar si faptul ca locuitorii Capitalei sunt in vacanta ori aleg divertisment in aer liber, in afara orasului.
- Prin ce se caracterizeaza sezonul de vara in ceea ce priveste vanzarile inregistrate de restaurantele din Capitala?
- La ce evolutie a vanzarilor va asteptati in aceasta vara fata de perioada similara a anului 2009 si cum explicati aceasta tendinta?
- Cum credeti ca vor evolua preturile in aceasta vara in comparatie cu anul trecut?
- Ce strategie veti adopta pentru impulsionarea vanzarilor pe timp de vara?
- Cum se modifica meniul unui restaurant in perioada de vara?
1 Prin ce se caracterizeaza sezonul de vara in ceea ce priveste vanzarile inregistrate de restaurantele din Capitala?
Tinu Sebesanu
CEO, Trend Hospitality
Exista o tendinta evidenta legata de sezonalitate, si anume redistribuirea cotelor de piata spre activele care beneficiaza de terase/gradini, in defavoarea celorlalte.
Astfel, din luna mai pana in octombrie, acestea inregistreaza cresteri de vanzari fata de medie, la care se adauga si un avantaj competitiv legat de Legea Fumatului prin deservirea unei categorii mai largi de clienti.
Astfel, din luna mai pana in octombrie, acestea inregistreaza cresteri de vanzari fata de medie, la care se adauga si un avantaj competitiv legat de Legea Fumatului prin deservirea unei categorii mai largi de clienti.
Dragos Petrescu
Proprietar, City Grill
Deschiderea teraselor impulsioneaza activitatea restaurantelor. Din pacate, vremea in mai a fost potrivnica comparabil cu anul precedent.
Toamna (septembrie) si perioada martie - mai reprezinta cele mai bune perioade ale anului pentru businessul de restaurante in ceea ce priveste valoarea vanzarilor.
Toamna (septembrie) si perioada martie - mai reprezinta cele mai bune perioade ale anului pentru businessul de restaurante in ceea ce priveste valoarea vanzarilor.
Sergiu Nedelea
Manager, Casa Iancului
Ca de obicei, castig de cauza au locatile ce detin terase sau gradini de vara. Tendinta clientilor bucuresteni in sezonul de vara este de a migra catre spatiile deschise.
Cei cu posibilitati reduse financiar (sau nu) aleg cu siguranta "umbra unei sticle de bere" pe o terasa. Un lucru este cert, in afara de cateva locatii din preajma lacului Herastrau sau centrul vechi, vanzarile multor restaurante scad in aceasta perioada, speranta fiind doar in mesele organizate.
Nu este o tendinta dictata de vreme sau vremuri, este pur si simplul programul de vara al restaurantelor bucurestene.
Cei cu posibilitati reduse financiar (sau nu) aleg cu siguranta "umbra unei sticle de bere" pe o terasa. Un lucru este cert, in afara de cateva locatii din preajma lacului Herastrau sau centrul vechi, vanzarile multor restaurante scad in aceasta perioada, speranta fiind doar in mesele organizate.
Nu este o tendinta dictata de vreme sau vremuri, este pur si simplul programul de vara al restaurantelor bucurestene.
Joseph Hadad
Administrator si Chef, Casa Vernescu
Prin prisma experientei personale pot spune ca sezonul de vara nu este la fel de intens ca si sezonul rece, intrucat o buna parte dintre clienti sunt in vacanta sau aleg divertisment in aer liber, in afara Capitalei.