Q&A: Cum este influentat jobul tau de activitatea pe Facebook, LinkedIn sau Twitter?
Retelele sociale au castigat un avant impresionant in ultima perioada, astfel incat au devenit responsabile pentru modul in care se desfasoara activitatile zilnice. Despre amprenta pe care si-au pus-o site-uri de networking precum Facebook, LinkedIn sau Twitter asupra procesului de recrutare, aflati de la specialistii consultati de Wall-Street.
- Cum s-a schimbat procesul de angajare in ultimii ani si ce impact are prezenta unui potential angajat pe o platforma sociala in acest proces de recrutare?
- Poate afecta prezenta unui posibil angajat in retelele sociale imaginea pe care si-o creeaza angajatorul asupra acestuia?
- Cum poate un viitor angajat sa profite de social media pentru a avea mai multe sanse de angajare?
- Cum ar trebui sa se comporte angajatorul fata de un potential angajat in cazul in care acesta este gasit la o cautare pe Google in ipostaze care nu se incadreaza profilului companiei?
- Ar trebui sa tina cont angajatorul de ceea ce este expus despre un anumit angajat in cadrul unei retele sociale?
5 Ar trebui sa tina cont angajatorul de ceea ce este expus despre un anumit angajat in cadrul unei retele sociale?
Mihaela Scarlat
Consultant, Advice Human Resources
Depinde foarte mult de pozitia pe care o va avea respectiva persoana in cadrul companiei. Daca acesta va trebui sa fie un model pentru ceilalti angajati, atunci imaginea sa trebuie sa fie cat mai buna posibil.
Un recrutor este extrem de atent la aceste detalii, pentru ca el este centrat pe multumirea clientului. Persoanele pe care le recomanda clientului sunt atent cautate, atent evaluate, trecute prin filtre, iar castigatorii sunt cei care vor fi impecabili din punct de vedere personal si profesional.
Un recrutor este extrem de atent la aceste detalii, pentru ca el este centrat pe multumirea clientului. Persoanele pe care le recomanda clientului sunt atent cautate, atent evaluate, trecute prin filtre, iar castigatorii sunt cei care vor fi impecabili din punct de vedere personal si profesional.
Tudor Totolici
Online Strategist, Republika Interactive
Un angajator ar trebui sa fie interesat de informatiile pe care le gaseste pe Internet despre viitorul angajat, ar trebui sa observe cum se descrie acesta, ce spun prietenii sai despre el si, in plus, ce spun alte persoane care au avut ocazia sa il cunoasca. Dar in nici un caz aceste informatii nu trebuie sa fie un criteriu de eliminare. In continuare, cea mai buna metoda de a cunoaste un om este intr-o discutie fata in fata, in acest caz, la un interviu.
Irina Vasile
Country Manager, Antal International Network
Nu. Ca orice informatie, si orice lucru aparut in cadrul unei retele sociale trebuie verificat si filtrat.
Insa, in acelasi timp, orice informatie poate fi sau poate avea potentialul in sine de a fi utila, dar nu pana nu este verificata.
Insa, in acelasi timp, orice informatie poate fi sau poate avea potentialul in sine de a fi utila, dar nu pana nu este verificata.
Bobby Voicu
Blogger, BobbyVoicu.ro
Da, ar trebui. Dar ma astept ca un angajator serios sa se informeze si din alte surse, sa isi confirme eventualele informatii culese din social media.