Q&A: Eficienta in comunicare. Varianta finantistilor


Intr-o perioada in care eficienta e mai importanta ca oricand, patru jurati ai festivalului de publicitate Effie, directori de marketing si comunicare ai companiilor din domeniul financiar-bancar, vorbesc despre cum percep ei eficienta in comunicare, despre importanta online-ului si despre campaniile de pe piata care li se par eficiente.

1 Cum s-a schimbat eficienta in comunicare de la inceputul crizei? Ce apreciati in 2008 ca fiind eficient din punct de vedere al comunicarii si ce apreciati acum?

Adina Rotileanu Director de Marketing, Eureko
Eficienta unei comunicari nu se schimba in functie de conjunctura economica. Din punctul meu de vedere comunicarea inseamna eficienta in caz contrar e doar pierdere de timp. Dar se pot schimba intr-adevar nivelele indicatorilor de eficienta. Daca inainte de criza sau la inceputul ei chiar aveai nevoie de o anumita suma investita pentru a atinge de exemplu nivelul dorit de notorietate al brandului, pe parcurs, acelasi nivel este atins cu o suma mai mica si de multe ori mai repede.

In 2008, pe fondul unor comunicari masive din toate industriile, companiile aveau ca obiectiv vizibilitatea si in principiu, cu cat mai mare bugetul cu atat mai mare vizibilitatea. Daca in 2008 am apreciat in acest sens inovatia in comunicare fie ca era vorba de mesajul comunicat sau de modul in care era comunicat (de pilda utilizarea unor canale alternative de comunicare), acum inovatia trebuie sa se reflecte la nivelul produselor si serviciilor iar comunicarea sa fie pragmatica.
Mariana Iosif Director de Marketing, Bancpost
Si in 2008 si in 2010 si probabil si in 2050 eficient va ramane acel lucru care produce rezultate. Ca om de marketing, in 2010 am avut ocazia sa vad multe abordari noi, inovatoare, din partea furnizorilor de media si a agentiilor de publicitate ceea ce inseamna ca intr-un fel, dincolo de presiunea pe bugetele de marketing, criza poate fi privita si ca o oportunitate. Oportunitatea de a cauta modalitati mult mai creative de a ne duce mesajul la momentul potrivit catre publicul tinta.
Cristina Bold Head of Corporate Communications, Milennium Bank
Daca ne referim la comunicare pe piata romaneasca, in general, cred ca experienta actualului context economic a obligat la o mai mare optimizare a costurilor. La nivel creativ, acest lucru a presupus o migrare dinspre executiile epice catre comunicarea bazata mai mult pe mesaj, pe idee. Iar in ceea ce priveste media, am simtit cu totii nevoia eficientizarii bugetelor si cresterii investitiilor in media cu performanta direct cuatificabila si cu posibilitate de optimizare si control in timp real. Accentuarea senzitivitatii fata de costuri s-a manifestat si din perspectiva clientilor, ceea ce a dus la ajustarea mesajului transmis de advertiseri. Comunicarea s-a concentrat mai mult pe pret, convenienta, iar aceasta abordare a determinat cresterea numarului de promotii lansate pe piata.

In ce priveste strict piata de banking, cred ca principalele ajustari la nivel de comunicare sunt concentrarea intr-o mai mare masura pe promovarea de produs si mai putin pe cea de imagine, precum si cresterea focus-ului – poate chiar mai mult decat in cazul altor industrii – pe promovarea agresiva a ofertei de pret.
Bianca Dordea Director de Comunicare, BRD-Groupe Societe Generale
Daca eficienta in comunicare inseamna tot relevanta pentru consumator si performanta in domeniul brandului si in cel comercial, atunci inseamna ca nu s-au schimbat prea multe de la inceputul crizei si pana acum. E adevarat, bugetele s-au micsorat si asta este o constrangere suplimentara pentru orice comunicator care incearca sa ajunga la public, insa acest aspect a determinat un plus de creativitate in determinarea mixurilor de comunicare.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri