Q&A: Din ce au facut bani trainerii in prima parte din 2010?
Companiile care au cheltuit bani pe training anul viitor par sa fie clientii principali ai furnizorilor de servicii profesionale si la inceput de 2010.
- Ce companii/ industrii au solicitat traininguri in prima parte a anului?
- Cat au costat, in medie, programele de training pe care le-ati livrat pana in prezent?
- Ce tip de cursuri de pregatire cauta cei interesati?
- Care credeti ca vor fi schimbarile semnificative pe piata de training in 2010 comparativ cu 2009?
- Daca s-ar intampla ca firma de training sa ramana cu un singur trainer, care ar fi profilul acestuia?
- Au invatat managerii romani ce inseamna trainer sau coach?
1 Ce companii/ industrii au solicitat traininguri in prima parte a anului?
Viorel Panaite
partener, Human Invest
Sunt companii din diverse domenii, unele mai putin afectate de criza, altele nu. Ceea ce au in comun aceste companii este o strategie de business unde pregatirea angajatilor a ramas una din prioritatile majore.
Organizatii care si in 2009, in ciuda turbulentelor financiare, au realizat cat de important este ca angajatii lor sa fie performanti si, ca atare, au alocat o parte din buget pentru pregatirea acestora, fie ca vorbim doar despre angajatii-cheie.
Organizatii care si in 2009, in ciuda turbulentelor financiare, au realizat cat de important este ca angajatii lor sa fie performanti si, ca atare, au alocat o parte din buget pentru pregatirea acestora, fie ca vorbim doar despre angajatii-cheie.
Lucian Mihai
managing partner, Interact
IT&C, Manufacturing, Banking, FMCG.
Andrei Gosu
director general, Ascendis Consulting
Cele mai active au fost firmele din productie. Este ramura economica care a iesit din criza, pentru ca mare parte din ce produc pleaca la export. Dar mai avem proiecte si la companii din energie, financiar bancar si farma.
Adrian Florea
managing partner, Trend Consult
Companiile care au considerat ca trainingul echipelor lor va face diferenta in 2010 au fost cele din domeniul bancar, din IT&C si din industrie.O cerere mai ridicata pentru programe de training a venit din domeniul bancar, pentru ca cei mai activi jucatori din acest domeniu au privit trainingul ca pe un diferentiator fata de competitie in aceasta perioada dificila.