Q&A: Din ce au facut bani trainerii in prima parte din 2010?
Companiile care au cheltuit bani pe training anul viitor par sa fie clientii principali ai furnizorilor de servicii profesionale si la inceput de 2010.
- Ce companii/ industrii au solicitat traininguri in prima parte a anului?
- Cat au costat, in medie, programele de training pe care le-ati livrat pana in prezent?
- Ce tip de cursuri de pregatire cauta cei interesati?
- Care credeti ca vor fi schimbarile semnificative pe piata de training in 2010 comparativ cu 2009?
- Daca s-ar intampla ca firma de training sa ramana cu un singur trainer, care ar fi profilul acestuia?
- Au invatat managerii romani ce inseamna trainer sau coach?
4 Care credeti ca vor fi schimbarile semnificative pe piata de training in 2010 comparativ cu 2009?
Viorel Panaite
partener, Human Invest
La nivelul furnizorilor de top in locul unei strategii bazate pe o oferta de solutii adresate tuturor provocarilor pe care le-ar putea intampina o companie vom vedea un proces de specializare pe anumite domenii de pregatire. Un asemenea proces este primul pas spre promovarea catre companii ca partener si expert in diversele procese de business care se doresc a fi imbunatatite.
Al doilea trend va fi cel al dezvoltarii de parteneriate pe termen lung intre managerii de resurse umane si furnizorii de solutii de training. Cei dintai au devenit mult mai interesati in a analiza cat de preocupati sunt furnizorii de educatia lor si cauta sa dezvolte o relatie care nu se bazeaza doar pe implementarea unui program, ci pe incredere, colaborare si transparenta la nivelul intregului proces.
Un alt lucru care va conta in 2010 va fi modul in care procesul de pregatire al angajatilor este pregatit si construit. Focusul este pe implementarea unor procese de invatare verificate care sa continue un mix de solutii si informatii oferite in sala de curs, e-learning, instrumente de analiza sau asistenta la implementare.
Al doilea trend va fi cel al dezvoltarii de parteneriate pe termen lung intre managerii de resurse umane si furnizorii de solutii de training. Cei dintai au devenit mult mai interesati in a analiza cat de preocupati sunt furnizorii de educatia lor si cauta sa dezvolte o relatie care nu se bazeaza doar pe implementarea unui program, ci pe incredere, colaborare si transparenta la nivelul intregului proces.
Un alt lucru care va conta in 2010 va fi modul in care procesul de pregatire al angajatilor este pregatit si construit. Focusul este pe implementarea unor procese de invatare verificate care sa continue un mix de solutii si informatii oferite in sala de curs, e-learning, instrumente de analiza sau asistenta la implementare.
Lucian Mihai
managing partner, Interact
Cursuri cu impact imediat asupra veniturilor firmei, cursuri in urma carora sa existe o schimbare rapida a atitudinii oamenilor. Nu mai este suficient sa mergem la cursuri unde sa ne simtim bine, este foarte important sa existe modificari imediate de comportament.
Integrarea strategica a cursurilor in programe care sa sustina indicatori cheie si sa fie integrate cu managementul performantei.
Presiune asupra preturilor si mai ales a termenelor de plata.
Integrarea strategica a cursurilor in programe care sa sustina indicatori cheie si sa fie integrate cu managementul performantei.
Presiune asupra preturilor si mai ales a termenelor de plata.
Andrei Gosu
director general, Ascendis Consulting
Credem ca in 2010 piata va avea un mic reviriment datorat de infuzia de bani europeni. Preconizam o crestere de 10% comparativ cu 2009.
Adrian Florea
managing partner, Trend Consult
Nu mai cumpara nimeni doar zile de training, ci interventii complexe, combinate cu consultanta, coaching si instrumente de Learning Transfer.
Creste nivelul de customizare a programelor de training. Vorbim din ce in ce mai des de programe adaptate, construite special pentru client, programe care ajung sa difere foarte mult de produsele standard.
Ne asteptam ca in 2010 piata de training sa fie invadata din nou de freelanceri si firme mici. Inceputul de an a adus reaparitia evenimentelor de companie – conferinte si teambuilding-uri. Va continua presiunea pe pret.
Creste nivelul de customizare a programelor de training. Vorbim din ce in ce mai des de programe adaptate, construite special pentru client, programe care ajung sa difere foarte mult de produsele standard.
Ne asteptam ca in 2010 piata de training sa fie invadata din nou de freelanceri si firme mici. Inceputul de an a adus reaparitia evenimentelor de companie – conferinte si teambuilding-uri. Va continua presiunea pe pret.