Q&A: Jucatorii din online si partea plina a paharului - De ce creste industria in acest an?


Inceputul de 2009 a aratat ca un adevarat montagne rousse pentru industria de publicitate online. Finalul de an a adus insa o usoara revenire, urmat de un debut de 2010 in care optimismul se vede cu ochiul liber, spun specialistii consultati de Wall-Street.

4 Exista voci in industrie care vorbesc despre cresteri de pana la 20% pentru online in 2010. De unde vine acest optimism?

Cristian Mucichescu managing director, OMD Romania
Cred ca se bazeaza pe cifrele care au fost inregistrate in prima parte a anului (pana sa se anunte marile experimente nationale cu taieri de salarii, pensii etc) + ipotetica restartare a economiei care ar fi avut ca data de start toamna lui 2010 ( lucru tot mai putin fezabil in acest moment).
Orlando Nicoara director general, Apropo Media
Eu cred ca sunt jucatori care vor creste cu doua cifre" in 2010, insa vor creste atat din cresterea cotei de piata cat si din cresterea pietei.
Mihai Seceleanu CEO, InternetCorp
Din experienta primelor luni ale anului. Cred insa ca nu se da insa suficienta importanta considerentelor macroeconomice din Romania si zona Euro.
Calin Rotarus managing director, ARBOinteractive
In general online-ul e un mediu dinamic, atat ca evolutie cat si ca entuziasmul celor implicati in acest fenomen (am observat si la noi in firma, adormitii nu rezista prea mult).

Asta ne face pe toti sa privim spre jumatatea plina a paharului. Pe de alta parte, faptul ca online-ul face din ce in ce mai mult parte din viata noastra, deplasarea timpului petrecut in contact cu media spre internet ma face sa spun ca directia in care ne indreptam e clara.
Iuliana Stere new media manager, Initiative
Probabil ca cel mai bun raspuns l-ar da chiar cei care avanseaza aceste estimari. In momentul de fata Initiative editeaza singura lucrare ce incearca sa estimeze volumele de media de pe piata romaneasca. In plus, singurul audit este cel al IAB Romania. Evident, exista argumente pro si contra, dar mi-e teama ca cele contra au o probabilitate mai mare in practica, deci personal nu as fi atat de optimista.
Laurentiu Pop deputy managing director, Httpool Romania
Optimismul vine din modul in care s-au miscat lucrurile in prima parte a lui 2010 versus prima parte a lui2009. Anul acesta numarul de campanii realizate in luni precum ianuarie sau februarie a crescut cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In al doilea rand, s-a deblocat sistemul de marketing: advertiserii si agentiile au inteles ca este criza si trebuie facut ceva pentru a castiga cota de piata, pentru a minimiza pierderile ori pentru a face vanzari.
Irina Morosanu business affairs manager, F5
20% crestere, la o piata de 15 mil. euro (conform ROADS IAB), in plina expansiune, nu e nerealist.

Estimarea se bazeaza pe interesul tot mai crescut al advertiserilor pentru mediul online, pe faptul ca exista clienti care, daca pana acum au avut incercari timide in zona asta, in 2010 au crescut cota alocata online-ului, iar un alt fundament il constituie crestea numarului de clienti noi in fiecare an (cel putin, in cazul F5 asa se intampla).

Nu cred ca aceasta crestere o sa vina in principal dintr-o majorare a bugetelor advertiserilor in acest an, ci din alocarea unei cote mai mari online-ului, in detrimentul celorlalte medii.
Mihai Fanache media manager, Mediacafe
Un scenariu optimist este unul in care tot mai multe companii sunt interesate de mediul online iar piata va inregistra o crestere de 20-30% fata de anul trecut. Unul pesimist - blocajele financiare si variatiile cursului valutar vor ingheta sau incetini totul in Q4.
Cristian Costache head of digital, Aegis Media
Nu mi se pare optimism o crestere de 20%. Si eu o sustin pentru ca de la inceputul anului si pana acum au rulat foarte multe campanii si nici toamna nu pare sa strice acest trend. Vad asta in planurile clientilor nostri.
Manuela Vasiliu buying director, United Media
Cred ca se bazeaza strict pe cifrele din prima parte a anului insa avand in vedere ca marii jucatori au anuntat posibile scaderi de bugete spre sfarsitul anului, nu stiu exact cum va arata acest procent la final de an.

Chiar daca Internetul este mediul cel mai putin afectat in mod sigur efectele scaderii bugetelor se vor vedea si aici.
Mihaela Grafu director executiv, Digital Ads
Nu cred intr-o crestere de 20 %, nu in 2010..nu este sustenabila.
Calin Fusu director general, Neogen
Sunt voci care vorbesc chiar si de o dublare a volumului din 2009, deoarece se bazeaza pe retelele sociale care vor atrage investitii mai mari, totodata se vor inregistra cresteri pe campanii de tip performance si publicitate comportamentala, contextuala.
Laurentiu Dumitrescu managing partner, Digital Star
Unul dintre motivele de optimism de anul acesta ar putea fi interesul crescut al clientilor pentru mediul digital.
Cosmin Nastasa media director, iLeo Buzz
Sursa cresterii este diferita in fiecare caz. De la noutatile pe care le ofera online-ul ca suport de comunicare pana la noi surse de business si noi solutii pentru atingerea unor obiective mult mai rafinate (ale clientului).
Oana Solca sef departament propuneri online&dezvoltare web, Romtelecom
Mi-e greu sa spun de unde provine acest optimism. In ceea ce ne priveste, in acest an plin de provocari, scopul nostru este sa facem cat mai multe vanzari online pentru serviciile pe care le oferim si sa folosim extrem de eficient bugetul alocat; cu banii pe care ii avem alocati, comunicam in multe directii. Avem o gama de servicii variata - voce, internet, TV - si avem publicuri tinta diferite, fiecare cu alt obicei de consum si medii online variate pe care comunicam. Deci abordarea e unitara la nivel strategic, dar, in acelasi timp, este proiectata pe mai multe planuri.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri