Q&A: Jucatorii din online si partea plina a paharului - De ce creste industria in acest an?


Inceputul de 2009 a aratat ca un adevarat montagne rousse pentru industria de publicitate online. Finalul de an a adus insa o usoara revenire, urmat de un debut de 2010 in care optimismul se vede cu ochiul liber, spun specialistii consultati de Wall-Street.

5 Cum poate online-ul romanesc sa depaseasca pragul psihologic de 3-4% alocat in bugetul de marketing?

Cristian Mucichescu managing director, OMD Romania
Trebuie investit in sisteme de masurare aliniate la pietele europene ( doar facem si noi parte din Europa, deci este corect sa ne si raportam la ea), in sisteme de monitorizare atat pt investitii cat si pt indicatori si in final in oameni este necesar ca toate partile implicate (agentii, clienti si furnizori) sa isi recruteze personal specializat pe acest mediu astfel incat in discutii, prezentari sa vorbeasca toti o limba comuna.Degeaba furnizorii se specializeaza daca agentiile si clientii nu o fac. Nu vor intelege niciodata un proiect de la cap la coada si implicit il vor cumpara foarte greu saudeloc. Si nu in ultimul rand, sa ridicam cu totii ochii din pamant si sa ne uitam mai mult in jurul nostru: norma / standardul / tendinta europeeana este de a atrage cam 10% din bugetele de media. Sunt si doua exceptii: Marea Britanie si Danemarca care investesc peste 30-35%.
Orlando Nicoara director general, Apropo Media
Nu poate deocamdata, trebuie sa aibe rabdare, TV-ul e mult prea jos la nivel de pret in acest moment ceea ce face ca multi dintre clientii care nu si-l permiteau in trecut (si care foloseau alte medii, inclusiv online-ul) sa consume anul acesta TV. Vestea buna e ca anul viitor, foarte probabil, se va face rocada intre print si online, la nivel de bugete consumate. Printul va scadea si anul acesta ajungand la aproximativ 30-35 mil euro in timp ce online-ul va creste.
Mihai Seceleanu CEO, InternetCorp
Prin a incepe sa functionam impreuna ca piata. Sa nu ne ma gandim exclusiv la feliuta noastra si cum putem avea un share mai mare dintr-o prajitura, ci sa ne gandim cum sa o crestem pe aceasta din urma.
Calin Rotarus managing director, ARBOinteractive
Nu oamenii de marketing online vor determina acest lucru, ci utilizatorii. Si eu consider ca 3-4% nu e un prag psihologic, ci o etapa fara prea multa importanta. As considera 10% urmatorul prag psihologic.
Iuliana Stere new media manager, Initiative
L-a depasit deja, astazi online-ul se afla la circa 5% cota din totalul investitiilor publicitare, iar cota sa este in crestere. Trebuie sa incercam sa ne uitam la penetrarea Internetului la nivel national/ urban (estimat de Eurostat la 38% pe gospodarii), versus share-ul bugetelor alocate. In plus, consumul intensiv al acestui mediu (~4+ ore/ zi), posibilitatile nelimitate pe care le ofera si convergenta cu alte medii pe care incepe sa o aiba si in Romania, sunt alte elemente care vor determina schimbarea de perceptie necesara cresterii. Dincolo de gradul de penetrare si de cel de utilizare, un rol important il joaca gradul de educare al celor care au putere de decizie in utilizarea online-ului si in alocarea bugetelor aferente.
Laurentiu Pop deputy managing director, Httpool Romania
Prin incredere si aplicarea unor norme de bune practici la nivelul industriei de online advertising. IAB-ul este implicat in tot mai multe proiecte in acest sens si merita sustinerea oricarei companii care investeste in online marketing.
Irina Morosanu business affairs manager, F5
Prin promovarea acestui mediu drept unul eficace. Advertiserii trebuie sa inteleaga care sunt beneficiile pe care le poate aduce online-ul, ce public gasesc in zona asta, cat de mult pot interactiona cu el si cat de masurabie pot fi actiunile in online.

De asemenea, cred ca e nevoie de o abordare mai comerciala, pe intelesul tuturor, si nu atat de tehnica, cum este redata in momentul de fata. Una dintre formulele in care cred foarte tare este mixul online + TV.
Mihai Fanache media manager, Mediacafe
Nu cred ca mai exista de ceva vreme pragul de 4% - avem clienti ce aloca online peste 12% din bugetul total.
Cristian Costache head of digital, Aegis Media
Nu cred ca exista o reteta, dar prin case-study-uri cu campanii de succes care sa prezinte rezultate masurabile si clare de la conceptie, strategie pana la reflectarea campaniei de comunicare in vanzari. Astfel advertiserii vor capata o mai mare incredere in mediul online si vor intelege mai bine cum il pot folosi si folosul lor.

Cred ca deja exista multi advertiseri mari la care bugetele de online depasesc 15%-20%. Exista clienti la care bugetul de comunicare este si 100% pe online dar depinde la ce buget total calculezi. 100% din 1.000 euro, tot putin inseamna din valoarea pietei. Dar in procesul de maturizare a pietei aceste bugete de 1.000 de euro sunt foarte importante.

Depinde mult si de maturitatea pietei si de online si de proiectele care se pot dezvolta. Mai sper sa trecem cat mai repede peste etapa cand un branding de site inseamna un proiect special. Avem nevoie de rabdare...
Manuela Vasiliu buying director, United Media
Acest prag va fi depasit in momentul in care online-ul nu va mai fi privit ca un mediu complementar celorlalte.

Cand vor exista proiecte exclusiv dedicate acestui mediu share-ul se va imbunatati.
Mihaela Grafu director executiv, Digital Ads
Diversitatea formatelor dar si inovatia trebuie sa faca casa
buna cu eficienta. Strategiile de succes: campanii punctuale

In 2010 un numar tot mai mare de clienti care nu au derulat campanii online se vor orienta catre acest mediu, si ma refer aici si la clientii directi, adica clientii care nu sunt gestionati de agentiile media.

Online-ul ar putea fura bugete de la toate celelalte medii, mai ales de la presa scrisa apropiata, ca forma de consum, de Internet.

In mixul de comunicare componenta online poate fi combinata cu TV-ul ; studiile de specialitate au dovedit ca interesul pentru un anume produs va creste cu 45 % daca o campanie pe Internet este combinata cu spotul de pe TV, iar rezultatele vor vorbi de la sine.

Cu toate eforturile marketing-ului offline, nu se poate urmari cu exactitate evolutia unei campanii, mai ales rezultatul acesteia. Traind intr-o epoca bazata pe tehnologie, este necesar sa fie integrata componenta de online in orice strategie de marketing orice anunt dintr-un ziar duce inevitabil la o cautare pe Web.
Calin Fusu director general, Neogen
O strategie corecta nu este sa tai bugetele ci sa le realoci pe alte activitati, iar o metoda eficienta de realocare este spre zona de online, care poate marca si depasirea acestui prag; intr-o perioada de criza cum traversam in prezent, ultimul lucru de care au nevoie brandurile este o schimbare majora la bugetul de marketing; in Marea Britanie mediul online a surclasat tv-ul devenind cel mai important canal de comunicare; era nevoie doar ca advertiserii sa aprecieze importanta mediului online si deja putem asista la o crestere a sumelor alocate pe acest mediu.
Laurentiu Dumitrescu managing partner, Digital Star
Numai generand rezultate mai bune decat celelalte medii.
Cosmin Nastasa media director, iLeo Buzz
E un efect care, cel putin teoretic, tine de o plaja larga de variabile: cresterea per ansamblu a pietei si situatia economica generala, raportul de autoritate intre medii, deplasarea bugetelor intre medii pe baza nevoilor in schimbare a clientilor, costul de oportunitate in intrarea pe un alt mediu. In viata reala, 3-4% vor fi depasiti in momentul cand online-ul nu va mai fi perceput/ tratat ca un mediu de 3-4%. Si semne exista in acest sens, dar, ca in orice statistica, premiantii sunt putini.
Oana Solca sef departament propuneri online&dezvoltare web, Romtelecom
Ponderea bugetului de online este direct influentata de eficienta campaniilor si de posibilitatile de masurare a acesteia. Campaniile online au un impact si in vanzari, iar pe masura ce acest impact va creste, vor spori si bugetele alocate. Momentan cream campanii online axate in principal pe vanzarile online.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri