Q&A: Cum vad asiguratorii a doua parte a anului?


Masurile anuntate de guvern, cat si perspectiva cresterii numarului de someri si a scaderii veniturilor populatiei vor determina multi romani sa amane achizitionarea de asigurari sau sa rezilieze politele. In plus, specialistii cred ca este posibila, in a doua parte a anului, o reorientare a consumatorilor catre produsele care ofera garantii.

4 Sunt produsele unit-linked niste produse scumpe de asigurare, asa cum foarte multi romani le percep acum?

Cornelia Aurelia Coman director general, ING Asigurari de Viata
In Romania exista inca perceptia conform careia asigurarile de viata, in special cele de tip unit-linked, presupun un efort financiar ridicat.

Nu este insa asa si, mai mult, tendinta generala care se manifesta in ultima vreme pe aceasta piata este una de reducere a costurilor si de crestere a beneficiilor oferite clientilor.

In ceea ce ne priveste, am hotarat sa reducem de la 1 ianuarie taxele pentru produsele unit-linked, atat pentru clientii existenti, cat si pentru cei noi, contribuind la cresterea valorii acestui tip de contract.

Mai mult, de curand am lansat o noua generatie de produse unit-linked (GenT), care aduce o modalitate noua de calcul al componentelor de protectie si investitie aferente produselor de tip unit-linked, oferind consumatorilor o transparenta totala cu privire la mecanismul de acoperire a riscurile asigurate.

Pe de alta parte, asigurarile de viata cu componenta de investitie sunt produse cu o flexibilitate ridicata, oferind consumatorilor libertatea de a-si creiona in functie de propriile nevoi si de buget planul financiar personal.

Daca ne referim la costuri, trebuie inteles corect faptul ca una dintre componentele de cost ale produselor de asigurare tine de nivelul de protectie pe care il ofera si, ca atare, poate fi usor controlat (si calibrat) de catre fiecare consumator in parte.
Florina Viziteanu Presedinte directorat, BCR Asigurari de Viata
In ceea ce priveste pretul, asigurarile de viata nu se pot scumpi decat in situatia in care tabelele de mortalitate se modifica dramatic, ceea ce nu este cazul.
Mihai Popescu CEO, Aviva Romania
Polita de asigurare NU este niciodata scumpa, pentru ca prima de asigurare platita de fiecare client este aleasa, impreuna cu consultantul financiar, in functie de posibilitatile financiare ale clientului.

De regula prima platita anual nu ar trebui sa depaseasca 10% din venitul anual al acestuia.

In urma analizei financiare pe care doar un consultant financiar o poate realiza si care nu implica nici o obligatie din partea clientului, se vor alege componentele de protectie clauzele aditionale si sumele asigurate.

Ce poate deveni foarte scump pentru client ar fi lipsa politei de asigurare de viata pentru a planifica financiar viitorul copilului, cheltuieli pt sanatate sau necesitatile traiului la pensie.

Totusi, odata cu cresterea gradului de informare, numarul celor care inteleg ca prima de asigurare de viata este corelata direct cu beneficiile pe care aceasta o ofera va creste simtitor.
Ovidiu Racoveanu Director Asigurari de Viata, Generali Asigurari
Produsele unit-linked nu pot fi comparate cu cele traditionale pentru ca sunt complet diferite. In cazul politelor unit-linked vorbim de risc, de investitii, dar si de castiguri mai mari.
Shaun Russel director comercial, Eureko Romania
Unul dintre cele mai bine vandute produse, in prima jumatate a lui 2010 un produs Unit-Linked (FelxInvest) lansat in martie 2009.

Succesul acestui produs se bazeaza pe siguranta si profitul adus clientilor, datorita dobanzilor garantate. In ceea ce priveste pretul, asigurarile UL nu sunt cu mult mai scumpe decat cele traditionale.

De exemplu, cu 1.000 de lei pe an poti cumpara o asigurare de viata FlexInvest.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Setari Cookie-uri